Ylivertainen myynti- ja markkinointikanava nopeisiin tuloksiin
Olen tehnyt menestyksellistä suoramarkkinointia yli 25 vuotta ja tehokasta maailmanlaajuista Google AdWords hakusanamainontaa lähes 10 vuotta (LinkedIn-profiilini). Auditoin ja rakennan hakusanatilejä. Koulutan ja autan päättäjiä, digitaalisten palvelujen ostajia ja hakukonemainonnan tekijöitä Tuloksen koulutuksissa.
Menestyksellinen hakusanamainonta vaatii paljon osaamista, kokemusta ja jatkuvaa opiskelua. Ala kehittyy erittäin nopeasti. Siksi en suosittele hakusanamainonnan aloittamista ilman huolellista valmistautumista ja opiskelua – kustannukset voivat kasvaa kohtuuttomiksi ja tulokset saattavat jäädä vaatimattomiksi.
Tulos Helsinki Oy on auttanut jo lähes 10 vuotta suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä menestymään verkossa.
Google AdWords hakukonemainonnan Tehokoulut
Tulos Helsinki järjestää joka kuukausi AdWords hakusanamainonnan Tehokoulun. Tuloksen AdWords Tehokoulu sopii mainiosti päättäjille, digitaalisten palvelujen ostajille ja hakukonemainonnan tekijöille. Kouluttajina toimivat allekirjoittanut ja muut kokeneet Tuloksen AdWords tekijät. Tutustu tuleviin AdWords Tehokouluihin ja Tuloksen muihin koulutuksiin tästä. Varaa nyt aika koulutukseen!
Alla on perusasioita, jotka on hyvä tuntea ennen Google AdWords hakukonemainonnan Tehokoulutusta.
Luo asiakkaillesi mahdollisuus löytää sinut
Tavoitat hakukoneiden kautta potentiaaliset asiakkaasi juuri silloin, kun he antavat asiallesi jakamattoman huomionsa. Hakukoneen käyttäjä on aloitteen tekijä, joten kontakti on aina erittäin vahva ja kannattaa hyödyntää nopeasti ja tehokkaasti.
Menestyksen salaisuus
Ole aina läsnä! Hakutuloksissa näkyminen on ilmaista. Googlen hakusana- ja analyysityökalut ovat myös ilmaisia. Maksat vain mainosklikeistä.
Omilla tuotemerkeillä ja yritysnimellä kannata mainostaa
Googlen mainoksen klikkaamisen hinta ja hakutuloksiin pääseminen perustuu mainoksen sisällön relevanttiuuteen. Omien tuotemerkkien klikit ovat yleensä erittäin edullisia. Mainostamalla omilla tuotemerkeilläsi ja yritysnimelläsi varmistat, etteivät kilpailijasi pääse tarjoamaan edullisesti tuotteitaan ja palveluksiaan tuotemerkeilläsi tai yritysnimelläsi.
Turhat mainosnäytöt voi estää
Tärkeä osa hakusanamainontaa on estää turhat mainosnäytöt – tämä onnistuu negatiivisten avainsanojen käytöllä. Silloin asiattomat haut eivät kuluta mainosbudjettiasi.
Tiedät jatkossa kenelle mainontaa kannattaa kohdistaa
Voit kerätä nettisivujen vierailijoista erilaisia kohdeyleisöjä ja kohdistaa yleisöille lisää räätälöityä mainontaa entistä tehokkaammin – myös muiden digitaalisten kanavien kautta ja tehokkaalla bannerimainonnalla.
Tulosten testaaminen ja mittaaminen on helppoa
Tarjolla on runsaasti erilasia testaus- ja mittaustyökaluja. Näiden avulla on mahdollista mitata hinta lähes jokaiselle saavutetulle tavoitteelle (konversiolle). Tehokkain hakusanamainonnan testausmenetelmä on mainosviestien vertaaminen keskenään (A/B testaus).
Hakusanamainonnan kilpailu
Kilpailu hakusanamainonnassa vaihtelee jatkuvasti ja alakohtaisesti. Voit pärjätä myös haasteellisessa kilpailussa, mutta se edellyttää hakukonemainonnan vuosien kokemusta, jatkuvaa opiskelua ja hyvää alan yhteistyöverkostoa.