Kati Kiiskinen 13.8.2020

Tekeekö orgaanisella somenäkyvyydellä mitään?

Nike ei ole julkaissut ainuttakaan julkaisua Facebookissa sitten vuoden 2018. Asiasta huomautti LinkedInissä Jerry Daykin (GlaxoSmithKlinin mediajohtaja), mutta faktan voi tarkistaa myös vierailemalla Niken Facebook-sivulla. Niken liikevaihto vuonna 2019 oli 39,1$ miljardia kasvaen 7,5 % edellisestä vuodesta. Poskettoman huonoja linjauksia ei ainakaan näiden tulosten perusteella ole markkinoinnissakaan voitu tehdä. Pitäisikö kaikkien muidenkin olla siis kuin […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Kati Kiiskinen 13.8.2020

Tekeekö orgaanisella somenäkyvyydellä mitään?

Nike ei ole julkaissut ainuttakaan julkaisua Facebookissa sitten vuoden 2018. Asiasta huomautti LinkedInissä Jerry Daykin (GlaxoSmithKlinin mediajohtaja), mutta faktan voi tarkistaa myös vierailemalla Niken Facebook-sivulla. Niken liikevaihto vuonna 2019 oli 39,1$ miljardia kasvaen 7,5 % edellisestä vuodesta. Poskettoman huonoja linjauksia ei ainakaan näiden tulosten perusteella ole markkinoinnissakaan voitu tehdä. Pitäisikö kaikkien muidenkin olla siis kuin […]

Sosiaalinen media

Marika Muchanga 16.7.2020

Millaista on aloittaa uudessa työssä etänä?

Kaipuu takaisin Tulokselle oli kytenyt jo jonkin aikaa, ja nähtyäni #kohupakun, ajattelin että tämä on selkeä merkki, että nyt on aika palata takaisin

Tulos työpaikkana

Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Yleinen

Sofie Segercrantz 17.6.2020

Mitä on Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta?

Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta perustuu siihen, että Googlen algoritmi indeksoi sivuston sisältöä ja osaa yhdistää sisällön hakukoneessa tehtäviin hakuihin. Mainosmuoto on siis eräänlainen välimuoto hakusanamainonnan ja orgaanisten hakutulosten välillä, jossa kohdentaminen ja mainoksen luonti tapahtuu suurilta osin automaattisesti, mutta klikeistä maksetaan ja näkyvyydessä kilpaillaan mainoshuutokaupassa. Varsinainen mainoskin on puoliksi automatisoitu ja puoliksi manuaalisesti tuotettu. Oikein […]

Hakusanamainonta

Kaisa Aarnio 1.6.2020

TikTokin markkinointimahdollisuudet brändeille

Lyhyitä videoita loputtomiin TikTok on lyhyiden videoiden julkaisualusta, jonka helppous sekä hauskuus perustuvat siihen, ettei käyttäjän tarvitse etsiä videoita alustalta, vaan TikTok ehdottaa käyttäjilleen erilaisia videoita For You-pagelle, jonne algoritmi on kerännyt videoita, joista se uskoo käyttäjien pitävän. TikTokissa musiikki ja äänet ovat tärkeässä roolissa, sillä videoiden pointti on usein taustalla soivassa musiikissa tai sen […]

Sosiaalinen media

Sami Hiirsalmi 25.5.2020

Tutkimus: Verkkomarkkinoinnin tarkempi kohdentaminen lisää myyntiä verkossa ja kivijalassa

Brändimarkkinoijat ovat kohdentaneet markkinointia kautta aikain hyvin laajalle kohderyhmälle eli ”kaikille 25–54-vuotiaille”. Onko tämä kuitenkaan paras vaihtoehto kohdentaa verkkomarkkinointia? En tyytynyt oletuksiin, vaan tutkin asiaa. Lopputulos: tarkasti kohdennettu verkkomarkkinointi tuottaa laajaa kohdentamista enemmän myyntiä niin verkossa kuin kivijalassa. Jokainen verkkomarkkinoinnin asiantuntija (toivottavasti) pohtii, kuinka hänen suunnittelemansa kohdentaminen vaikuttaa kuluttajien käyttäytymiseen. Kuitenkin vain harva tietää varmaksi […]

Digitaalinen markkinointi

Timo Ronkainen 15.5.2020

Uusia kasvoja Tuloksen tiimiin koronakevään aikana

Kevät 2020 on ollut markkinointialalle haastava. Me Tuloksella olemme iloisia siitä, että emme ole joutuneet turvautumaan lomautuksiin tai sopeuttamaan toimintaamme muilla tavoin. Sen sijaan tiimiimme on liittynyt huhti- ja toukokuun aikana yksi uusi jäsen ja yksi ennestään tuttu tekijä. Perjantain 13. maaliskuuta 2020 pysyy varmasti monella mielessä pitkään. Markkinointitoimiala on kokenut talouden äkkijarrutuksessa ja sen […]

Yleinen

Niko Karppinen 14.5.2020

Kohdentaminen kolmannen osapuolen evästeiden jälkeen

Googlen päätös estää kolmannen osapuolen evästeet Chrome-selaimessa on aiheuttanut huolta ja murhetta mainostajien keskuudessa.

Digitaalinen markkinointi

Lasse Larvanko 8.5.2020

Yksi suurimmista on poissa: Rolf Henriksson 1954–2020

Rolfin kiinnostus mainontaan oli niin kova, että hän tunnusti usein heräävänsä aamuyöllä ja aloittavansa optimoinnin odotellen muun perheen heräämistä. Seuraavana vuorossa oli perheelle kokkaus ja toimistolle lähtö. Pikkujoulujen paluumatkalla Rolf tunnusti, että tekisi tätä työtä vaikka ilmaiseksi. Rolfin sydän oli täyttä kultaa. Hän oli aina valmis tukemaan kollegojaan. Hän auttoi muita oppimaan uutta ja piti […]

Yleinen

Sampo Karpo 4.5.2020

”Vastuullisuus on tosi paska case, koska siinä kukaan ei voi olla täydellinen”

Me Tuloksella emme ihan vielä ole kaikkien alojen erikoisasiantuntijoita – siksi haemme verkon datan tueksi asiantuntijanäkemystä: ymmärtääksemme syy-seurausketjuja paremmin markkinoijan kannalta. Kysyimme vastuullisuuvaikuttaja Outi Pyyltä, miksi markkinoijat eivät hanakammin vastaa kysyntään, kun kuluttajat etsivät vastuullisia toimijoita, jolle rahansa kantaa. Vastuullisuus on sekä ekologinen että eettinen asia ”Kuluttajatasolla eettiset ja ekologiset aktivistit kinastelevat näkemyksineen keskenään ja […]

Digitaalinen markkinointi