22.8.2022

Google Analytics 4 – tulevaisuuden web-analytiikkatyökalu

Jos organisaatiollanne on verkkosivusto, todennäköisesti seuraatte sivuston dataa. Eli sitä, kuinka kävijät sivustollanne käyttäytyvät ja mistä liikenne syntyy. Tähän asti analytiikkaa on seurattu Google Analyticsin Universal Analytics -versiolla, joka on ollut käytössä lähes 10 vuoden ajan. Maaliskuussa 2022 Google ilmoitti, että Google Analyticsin Universal Analytics (UA) lopettaa analytiikkadatan keräämisen 1.7.2023. Tilalle tulee Google Analytics 4 […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Sami Hiirsalmi 18.10.2022

Video ei ole kuollut, eläköön video ja CTV!

Videomarkkinoinnin maailmassa on avautunut uusi ovi, joka vie mainostajan suoraan kuluttajan olohuoneeseen. Alan suurimpia trendejä on tällä hetkellä television ja digitaalisen mainosympäristön yhteen sulauttava CTV eli Connected TV – televisio, joka on kytketty verkkoon ja johon tulee sisältöä netin ja sovellusten välityksellä. Yhdysvalloissa televisionsa on liittänyt internetiin jo 70 prosenttia kuluttajista ja 89 prosenttia käyttää […]

Digitaalinen markkinointi

Kati Kiiskinen 10.10.2022

Facebookin mainostili disabled – mitä voi tehdä?

”Ad account disabled” -teksti ruudulla raastaa mainostajien työpäiviä. Viesti tarkoittaa, että Facebookin (Metan) mainostili on blokattu – tilin käyttö on siis estetty tai tili on jopa pysyvästi suljettu Facebook-markkinoinnin vastaisen toiminnan vuoksi. Meneekö monen päivän tai jopa kuukausien tuotot sivu suun? Pitääkö kaikki aloittaa alusta? Onko mitään, mitä asialle voi tehdä? Ei hätää, toivo ei […]

Sosiaalinen media

22.8.2022

Google Analytics 4 – tulevaisuuden web-analytiikkatyökalu

Jos organisaatiollanne on verkkosivusto, todennäköisesti seuraatte sivuston dataa. Eli sitä, kuinka kävijät sivustollanne käyttäytyvät ja mistä liikenne syntyy. Tähän asti analytiikkaa on seurattu Google Analyticsin Universal Analytics -versiolla, joka on ollut käytössä lähes 10 vuoden ajan. Maaliskuussa 2022 Google ilmoitti, että Google Analyticsin Universal Analytics (UA) lopettaa analytiikkadatan keräämisen 1.7.2023. Tilalle tulee Google Analytics 4 […]

Analytiikka

Tiina Rouhiainen 10.6.2022

Millainen on hyvä Youtube-mainos?

Youtube-mainoksiin usein käytetään samaa videomateriaalia kuin muihinkin kanaviin, kuten televisioon. Kanavana YouTube on kuitenkin hyvin erilainen – ja kerronkin, miksi mainontaan kannattaa luoda erilaista materiaalia ja mikä on toimivan YouTube-mainoksen salaisuus. Youtuben mainosmuodot YouTubessa ehkä käytetyin mainosmuoto on ohitettava mainos, jossa 5 sekunnin jälkeen mainoksen voi halutessaan skipata. Tätä mainosmuotoa on suositeltu käytettävän mm. YouTuben […]

Maksettu media

Sanna Pänkäläinen 27.4.2022

Mitä on tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi on tämän päivän markkinointikentän yksi ajankohtaisimmista teemoista ja yritykset valjastavat vaikuttajia enenevissä määrin osaksi yrityksen markkinointitoimia – olihan vaikuttajamarkkinointiin globaalisti käytetyt mediainvestoinnit vuonna 2021 jo 14 miljardin luokkaa. Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi vaatii näkemystä markkinoinnin kokonaisuudesta Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi ei kuitenkaan synny sattumalta, ja yhtenä ensimmäisen asiana on tärkeää ymmärtää digitaalisen markkinoinnin funneliajattelu ja miten vaikuttajamarkkinointi kytkeytyy […]

Digitaalinen markkinointi

Nora Peltonen 21.3.2022

Tulos Helsinki on loistava työpaikka eli Great Place to Work 2021

Tulos Helsinki on saanut Great Place to Work -tunnustuksen useina vuosina. Tänäkin vuonna olemme iloisia, että työntekijämme arvostavat työyhteisöämme näin paljon monien muutoksien keskellä. Great Place to Work® -sertifikaatin myöntää kansainvälinen tutkimusorganisaatio yrityksessä tehdyn henkilöstökyselyn pohjalta. Kyselyssä olevat kysymykset tulevat organisaatiolta, joten tulokset ovat vertailukelpoisia muiden yritysten tekemien vastaavien henkilöstökyselyjen kanssa. Matalahierarkkinen, asiantunteva ja välittävä […]

Tulos työpaikkana

28.2.2022

Heikentyivätkö Facebook-mainonnan tulokset 2021? Ota ainakin nämä 3 asiaa huomioon vuonna 2022.

Vuonna 2021 tapahtui muutamia muutoksia, jotka ovat vaikuttaneet Facebook- ja Instagram-mainontaan, ja etenkin kun alustan sisäisiä tuloksia verrataan aiempiin vuosiin, voivat tulokset näyttää heikommilta.  Merkittävin muutos oli Applen keväällä 2021 voimaan astunut iOS 14 -järjestelmäpäivitys, joka toi mukanaan tiukkoja tietosuojavaatimuksia sovelluksille ja antoi Applen käyttäjille mahdollisuuden kieltää sovellusten seuranta. Jotta Meta täyttäisi nämä vaatimukset, tuli […]

Sosiaalinen media

Sami Hiirsalmi 27.1.2022

Hartwallin Lahden Erikois ainoana suomalaisena brändinä Metan Showreelillä!

Tulos on ollut kehittämässä Hartwallin markkinointia vuodesta 2018 asti. Yhteistyön keskiössä on datajohdettu markkinointi, jossa testaaminen ja mittaaminen ovat avainasemassa. Jouluna 2020 asiakkaallemme Lahden Erikoiselle toteutettu Multi-Cell Brand Lift Study (ks. aiempi blogikirjoitus casesta) ylsi ainoana suomalaisena brändinä Metan viime vuoden Showreelille, johon on koottu Metan mainosalustalla tehdyt onnistuneimmat mittaamisen caset. Multi-Cell-tutkimus loi monien varianttien […]

Sosiaalinen media

Toni Voutilainen 22.9.2021

Kasvua palveluna strategiselta kumppanilta – Tulos vastaa kysyntään

Bisneksessä ei voi odottaa samoja tuloksia tekemällä vuodesta toiseen samoja asioita samalla kun maailma ympärillä muuttuu. Tuloksella on hyvä maine ja paljon vahvoja näyttöjä jo vuosien ajalta. Meillä kuitenkin tehdään niska hiessä hommia, ei vain siksi, että oltaisiin yhtä hyviä kuin ennenkin, vaan että voidaan jatkossakin olla suunnannäyttäjänä alalla ja nostamassa sen profiilia. Tätä varten […]

Yleinen

Sami Hiirsalmi 22.9.2021

Heineken Twitter Case Study

Mitä tehdä, kun brändin tavoitteena on kansainvälisen sponsoroinnin hyödyntäminen Suomen markkinalla? Toteutimme Heinekenille laajan monikanavaisen markkinointikampanjan viime kesän jalkapallon EM-kisoissa. Yhtenä kanavana toimi Twitter, josta tehtiin onnistuneen kampanjan jälkeen case study. Lataa Case Study alta: Onnistuneen Twitter-kampanjan salaisuus Twitter mahdollisti sen kohdentamisen sekä mainosformaattien avulla innostavan kampanjakokonaisuuden, jonka tavoitteena oli yhdistää jalkapallofanit odotetun tapahtuman ympärille. […]

Sosiaalinen media