Pauliina Ihalainen 29.5.2023

Hyvä somecopy – 7 vinkkiä onnistumiseen

Nopeatempoisessa somevirrassa lukijan huomio on herätettävä ensimmäisten sekuntien aikana, oli kyseessä kuva- tai videojulkaisu. Ensimmäiset sekunnit pätevät myös copytekstiin, kohderyhmä täytyy koukuttaa heti ensimmäisessä lauseessa.  Tässä blogissa copytekstillä tarkoitetaan yrityksen/brändin julkaisun tekstiä, joka kirjoitetaan heti käyttäjän tilin nimen jälkeen ennen kuvaa tai videota – oli kyseessä orgaaninen postaus tai mainos.   Mitä sitten on hyvä muistaa? […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Janni Backman 17.2.2023

Jodel – Trollien juorupalsta vai hyödyllinen haku- ja vinkkikone?

Mikä Jodel? Jodel on sijaintiin ja anonyymiyteen perustuva keskustelupaikka, josta monella saattaa olla ennakkoluuloja nimettömyyden vuoksi. Ennakkoluulot voi kuitenkin heittää romukoppaan, sillä Jodel on paljon enemmän kuin trollien juorupalsta. Jodelista haetaan tietoa, vertaistukea, vinkkejä/neuvoja eri aiheisiin, etsitään kavereita/kumppania ja jaetaan viihteellistä sisältöä (kuvia, vitsejä yms.). Jodelin trendit vuodelle 2023 ovat vastuullisuus, merkityksellisyys, asiallisuus, interaktiivisuus, tiedonhaku […]

Sosiaalinen media

Janni Backman 24.1.2023

Somemarkkinointi alkuvuonna – nappaa vinkit uusasiakashankintaan 

Loppuvuosi on yleensä yhtä mainonnan ilotulitusta: on Singles Day, Black Friday ja Cyber Monday, unohtamatta tietenkään perinteisiä joulu-, välipäivä- ja sesonkialennuksia tai joululahjamainontaa. Näihin yleensä satsataan sekä suunnittelun, toteutuksen että budjetin puolesta ja markkinointiin käytetään suhteessa muuhun vuoteen huomattavasti enemmän rahaa vuoden kovimpien myyntien toivossa. Kun vuosi vaihtuu ja loppuvuoden hässäkkä hiljenee, kilpailu mainospaikoista vähenee […]

Sosiaalinen media

Pauliina Ihalainen 29.5.2023

Hyvä somecopy – 7 vinkkiä onnistumiseen

Nopeatempoisessa somevirrassa lukijan huomio on herätettävä ensimmäisten sekuntien aikana, oli kyseessä kuva- tai videojulkaisu. Ensimmäiset sekunnit pätevät myös copytekstiin, kohderyhmä täytyy koukuttaa heti ensimmäisessä lauseessa.  Tässä blogissa copytekstillä tarkoitetaan yrityksen/brändin julkaisun tekstiä, joka kirjoitetaan heti käyttäjän tilin nimen jälkeen ennen kuvaa tai videota – oli kyseessä orgaaninen postaus tai mainos.   Mitä sitten on hyvä muistaa? […]

Sosiaalinen media

Tulos Helsinki Oy 23.5.2023

Anna Masalin aloitti Tulos Helsingin toimitusjohtajana

Pitkän digimarkkinointiuran tehnyt Anna Masalin astui Tulos Helsingin toimitusjohtajan saappaisiin toukokuussa 2023. Vapaa-ajallaan Anna veneilee Suomen saaristossa ja opiskelee useita kieliä. Työelämässä Annaa innostaa eniten asiakkaiden haasteiden ratkominen.  Mikä on taustani? Taustani on sekoitus teknologiaa ja luovuutta. Olen opiskellut yhden (Master of Arts) tutkinnon Iso-Britanniassa ja toisen tutkinnon (FM) Helsingin Yliopistossa. Lisäksi olen täydentänyt opintojani […]

Uutiset

Samuli Leinonen 17.5.2023

CASE: Display-mainonnalla liidejä +600 % liidihinnan laskiessa yli 65 %

Display-mainonta usein mielletään brändääväksi yläfunnelitason toiminnoksi. Konversiot, mikäli niitä on, raportoidaan pääsääntöisesti Post-View:na eli mainosten näyttöihin perustuvin metriikoin, ja konsulttijargonissa viljelee termistöä, kuten vCPM, frekvenssi sekä reach. Onkin siis harvinaisempaa, että pystymme tuottamaan bannerimainonnalla klikkeihin eli verkkosivuvierailuihin perustuvia kauppatapahtumia tai yhteydenottoja. Tähän kun lisää tiedon siitä, että display toimii asiakkaan tehokkaimpana mainoskanavana ja että tulokset […]

Maksettu media

Pasi Saukkonen 23.2.2023

We’ve placed some of our bets on AI and entity understanding – maybe you could too?

This post isn’t about chatGPT, “who” took our industry by storm making the potential of AI visible also to the laymen. In the context of digital marketing and search engines, AI has been frequently discussed for at least the last half a decade. However, too often has that discussion ended-up to the satisfactory and somewhat […]

Hakukonenäkyvyys

Janne Tuominen 20.1.2023

Audiomainonta tavoittaa käyttäjät ajasta ja paikasta riippumatta

Digitaalinen audiomainonta on kasvava mainonnan trendi, jonka ohjelmallinen ostaminen on tuonut helpommin ostettavaksi mainostajille. Suoratoistopalvelut tuovat audioympäristöt käyttäjien saataville paikasta ja ajasta riippumatta.   Audiomainonta on mielletty perinteiseksi radiomainonnaksi. Viime vuosina radiomainonnan yhteydessä on alettu tarjoamaan myös digitaalista audiomainontaa ostettavaksi mainostajalle. Tämä tarkoittaa mainosten sijoittelua esimerkiksi nettiradioiden kuuntelijoille tai musiikin suoratoistopalveluiden, kuten Spotifyn ja SoundCloudin yhteyteen. […]

Ohjelmallinen ostaminen

Tulos Helsinki Oy 1.12.2022

Aksel Hallama astui Tulos Groupin toimitusjohtajaksi

Vahvan liiketoiminnan kehittämisen taustan omaava Aksel liittyi tuloslaisten osaavaan joukkoon heinäkuussa 2022, astuen koko Tulos Groupin toimitusjohtajaksi. Nyt on aika esitellä tarkemmin mies, joka on nopeasti lunastanut paikkansa Tuloksella ja sujahtanut vaivatta porukkaan muun muassa huumorintajunsa ansiosta. Mikä on taustani? Entisen kollegani mukaan olen Suomen insinöörimäisin kauppatieteilijä. Aloitin urani konepajateollisuudessa, josta siirryin media- ja markkinointiliiketoimintaan. […]

Yleinen

1.12.2022

Viisas digimarkkinoija hyödyntää dataa kokonaisuutena – nämä asiat kannattaa muistaa

Yksityisyyden suojaan liittyvät määräykset uudistavat digimarkkinoinnin toimintatapoja. Miltä lähitulevaisuus näyttää, ja kuinka siihen voi valmistautua? Nyt on aika toimia läpinäkyvästi, sitouttaa asiakkaat, tarkastella dataa monikanavaisesti sekä varmistaa, että analytiikan perusta on kunnossa. Evästeisiin liittyvät määräykset saattavat tuntua sekavilta, eikä ihme, sillä muutos on ollut nopeaa ja tulkinnat moninaisia. Vaikka pääosa selaajista sallii yhä evästeiden käytön, […]

Analytiikka

Sami Hiirsalmi 18.10.2022

Video ei ole kuollut, eläköön video ja CTV!

Videomarkkinoinnin maailmassa on avautunut uusi ovi, joka vie mainostajan suoraan kuluttajan olohuoneeseen. Alan suurimpia trendejä on tällä hetkellä television ja digitaalisen mainosympäristön yhteen sulauttava CTV eli Connected TV – televisio, joka on kytketty verkkoon ja johon tulee sisältöä netin ja sovellusten välityksellä. Yhdysvalloissa televisionsa on liittänyt internetiin jo 70 prosenttia kuluttajista ja 89 prosenttia käyttää […]

Digitaalinen markkinointi