Timo Ronkainen 1.3.2021

Lisää uusia osaajia Tuloksen tiimiin

Menestyksekäs vuosi 2020 loi tarpeen uusille osaajille, ja tammikuussa tiimiimme saatiin vahvistuksia useampikin. Viimeisimmässä blogikirjoituksessa esiteltiin kolme Tuloksella tammikuussa aloittanutta uutta työntekijää, ja nyt seuraa jatkoa edellisestä numerosta! Samu Seppänen – strateginen digisuunnittelija Strategisempaa digisuunnitteluosaamista saapui Tulokselle, kun Samu Seppänen aloitti Head of Planning -roolissa alkuvuodesta. Ennen Tulosta Samulla on yli 10 vuoden kokemus digitaalisesta […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Timo Ronkainen 1.3.2021

Lisää uusia osaajia Tuloksen tiimiin

Menestyksekäs vuosi 2020 loi tarpeen uusille osaajille, ja tammikuussa tiimiimme saatiin vahvistuksia useampikin. Viimeisimmässä blogikirjoituksessa esiteltiin kolme Tuloksella tammikuussa aloittanutta uutta työntekijää, ja nyt seuraa jatkoa edellisestä numerosta! Samu Seppänen – strateginen digisuunnittelija Strategisempaa digisuunnitteluosaamista saapui Tulokselle, kun Samu Seppänen aloitti Head of Planning -roolissa alkuvuodesta. Ennen Tulosta Samulla on yli 10 vuoden kokemus digitaalisesta […]

Yleinen

Timo Ronkainen 25.2.2021

Uusi vuosi toi Tulokselle uusia osaajia

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Vuosi 2020 oli kaikesta ulkopuolisesta myllerryksestä huolimatta taloudellisesti Tuloksen historian paras. Varsinkin syksy oli todella työntäyteinen koko tiimillä. Pääsimme tekemään hienoja tuloksia nykyisille ja monille uusille asiakkaillemme. Kiitos kuluneesta vuodesta koko mahtavalle Tuloksen tiimille ja asiakkaillemme! Kasvuun tarvitaan lisää osaavia tuloslaisia, ja vuoden alussa meillä aloittikin monta uutta osaajaa. Sampo Ritakallio […]

Yleinen

Tommi Karvinen 22.2.2021

Sisältömarkkinointi – kuin laittaisi rahaa pankkiin!

Mitä on sisältömarkkinointi? Kohderyhmiä palvelevan ja kiinnostavan sisällön luonti pitäisi olla osa jokaisen organisaation markkinointia. Sisältömarkkinoinnilla tarkoitetaan yrityksen tuottamaa sisältöä, joka on sen asiakkaiden kannalta kiinnostavaa ja hyödyllistä. Sisältömarkkinoinnin tärkeimpiä tehtäviä on myös tavoittaa asiakkaat oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Tuotettu sisältö voi olla viihdyttävää, informatiivista, myyvää tai mitä vain näiden väliltä, kunhan lähtökohtana on asiakas […]

Sisältömarkkinointi

Taru Kauppila 18.2.2021

Facebook-mainonta ja Applen iOS 14 -päivitys

Apple ilmoitti jo kesäkuussa 2020 uusista evästekäytännöistään, jotka astuivat voimaan uuden iOS 14 -päivityksen yhteydessä alkuvuodesta 2021. Kyseessä on siis Applen päivitys, jonka avulla rajataan evästeiden eli käyttäjätietojen keräystä. Sovellusten, mukaan lukien Facebookin, tulee pyytää lupaa käyttäjätietojen keräykseen kolmannen osapuolen sovelluksissa ja nettisivuilla. Muutoksen tullessa voimaan myös Facebook joutui tekemään muutoksia omiin käytäntöihinsä. Nyt viimeistään […]

Sosiaalinen media

Kaisa Aarnio 8.2.2021

TikTok-markkinointi – Mitä se on ja kenelle se sopii?

TikTokilla on maine kanavana, jossa sisältö koostuu lähinnä nuorten tanssivideoista. Vaikka TikTokin käyttäjäkunta on nuorehkoa ja tanssivideot ovat suosittua sisältöä, on se paljon mainettaan monipuolisempi kanava. TikTok ei ole vain nuorten alusta, ja erityisesti TikTokin orgaanisilla sisällöillä on mahdollista saada kiinni aikuisikään ehtineitä käyttäjiä.  Millaisille brändeille TikTok sopii? TikTok on otollinen markkinointialusta erityisesti kuluttajabrändeille, jotka […]

Yleinen

Kaisa Aarnio 15.12.2020

Somemarkkinoinnin tulokkaat: TikTok, Instagram Reels, Jodel ja Snapchat

Moni markkinoija tuntee jo hyvin muun muassa Facebookin, Instagramin ja LinkedInin mahdollisuudet ja mainostaa näissä kanavissa ahkerasti. Mutta mitä tuoreemmat sosiaalisen median alustat voivat tarjota markkinoijalle? Millaisia markkinoinnin työvälineitä löytyy TikTokista, Jodelista tai Snapchatista? Entä millaisia mahdollisuuksia Instagramin uusi Reels-toiminto voi tarjota markkinoijalle? Koska verrattain harva mainostaja on Suomessa herännyt näiden markkinointikanavien käyttöön, voi niillä […]

Sosiaalinen media

Timo Ronkainen 24.11.2020

MK EVENT: LOREM IPSUM – lisää vaikuttava sisältö tähän

Tulos oli mahdollistamassa viime viikolla MarkkinointiKollektiivin LOREM IPSUM – lisää vaikuttava sisältö tähän -tapahtumaa. Teemana oli, kuinka hyvillä sisällöillä rakennetaan brändiä ja kasvatetaan liiketoimintaa. Tapahtumassa olivat lisäksemme puhumassa Mira Suurnäkki Four Reasonsilta, Max Söderholm Leadfamlyltä ja Marko Multisilta Maikkarilta. Omassa puheenvuorosossamme perehdyimme datalla johdetuun brändilliseen sisältömarkkinoinntiin, jota olemme olleet tekemässä Hartwallille. Miten rakennetaan sisältöjen avulla […]

Yleinen

Tiina Rouhiainen 23.11.2020

YouTube for Action – Miten toteuttaa myyntiin tähtäävää mainontaa YouTubessa?

YouTube useimmiten mielletään lähinnä ylätason brändäämiseen sopivaksi kanavaksi, mutta se voi olla toimiva mainoskanava ostopolun jokaisessa vaiheessa. Google on viime aikoina työstänyt kampanjamuotoja, joiden kautta on mahdollista saada potentiaaliset asiakkaat tekemään toivottu tavoite verkkosivuilla, kuten osto tai yhteydenottolomakkeen täyttö. Tähän viittaa myös uuden kampanjamuodon nimi: TrueView for Action tai kattotasolla YouTube for Action. Olin kuullut […]

Digitaalinen markkinointi

Heini Lindfors 29.10.2020

Sisältöjen hakukoneoptimointi – Näin se tehdään!

Sisällöt ovat tärkeä osa digimarkkinointia, ja niiden merkitys korostuu edelleen. Se, että sisältöjä on, ei kuitenkaan riitä – on myös varmistettava, että oikeat kohderyhmät löytävät sisältöjen ääreen. Orgaaninen näkyvyys Googlessa ja muissa hakukoneissa on yksi tärkeimmistä asioista, jotka sisältöjen tekemisessä kannattaa ottaa huomioon. Miten siis tehdä hakukoneystävällistä sisältöä? Miten varmistaa omien tekstien hakukonelöydettävyys? Tästä tekstistä […]

Hakukoneoptimointi

Niko Karppinen 27.10.2020

Evästeiden hallinta, miksi ihmeessä?

Yhä useammat sivustot ovat asentaneet evästeilmoituksen, jossa kysytään lupaa evästeiden käyttöön (engl. cookie consent management) – vaihtelevalla menestyksellä. Evästeiden hallintaan liittyy näkemyksiä melkein yhtä monta kuin tulkitsijaakin, ja käytännöt eri maiden välillä vaihtelevat. Mitä evästeet ovat ja miten evästeasennus kuuluisi tehdä? En ole juristi, mutta kerronpa nyt kuitenkin. Mitkä ihmeen evästeet? Eväste, keksi tai cookie on […]

Web-analytiikka