Janni Backman 24.1.2023

Somemarkkinointi alkuvuonna – nappaa vinkit uusasiakashankintaan 

Loppuvuosi on yleensä yhtä mainonnan ilotulitusta: on Singles Day, Black Friday ja Cyber Monday, unohtamatta tietenkään perinteisiä joulu-, välipäivä- ja sesonkialennuksia tai joululahjamainontaa. Näihin yleensä satsataan sekä suunnittelun, toteutuksen että budjetin puolesta ja markkinointiin käytetään suhteessa muuhun vuoteen huomattavasti enemmän rahaa vuoden kovimpien myyntien toivossa. Kun vuosi vaihtuu ja loppuvuoden hässäkkä hiljenee, kilpailu mainospaikoista vähenee […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Janni Backman 24.1.2023

Somemarkkinointi alkuvuonna – nappaa vinkit uusasiakashankintaan 

Loppuvuosi on yleensä yhtä mainonnan ilotulitusta: on Singles Day, Black Friday ja Cyber Monday, unohtamatta tietenkään perinteisiä joulu-, välipäivä- ja sesonkialennuksia tai joululahjamainontaa. Näihin yleensä satsataan sekä suunnittelun, toteutuksen että budjetin puolesta ja markkinointiin käytetään suhteessa muuhun vuoteen huomattavasti enemmän rahaa vuoden kovimpien myyntien toivossa. Kun vuosi vaihtuu ja loppuvuoden hässäkkä hiljenee, kilpailu mainospaikoista vähenee […]

Sosiaalinen media

Janne Tuominen 20.1.2023

Audiomainonta tavoittaa käyttäjät ajasta ja paikasta riippumatta

Digitaalinen audiomainonta on kasvava mainonnan trendi, jonka ohjelmallinen ostaminen on tuonut helpommin ostettavaksi mainostajille. Suoratoistopalvelut tuovat audioympäristöt käyttäjien saataville paikasta ja ajasta riippumatta.   Audiomainonta on mielletty perinteiseksi radiomainonnaksi. Viime vuosina radiomainonnan yhteydessä on alettu tarjoamaan myös digitaalista audiomainontaa ostettavaksi mainostajalle. Tämä tarkoittaa mainosten sijoittelua esimerkiksi nettiradioiden kuuntelijoille tai musiikin suoratoistopalveluiden, kuten Spotifyn ja SoundCloudin yhteyteen. […]

Ohjelmallinen ostaminen

Tulos Helsinki Oy 1.12.2022

Aksel Hallama astui Tulos Groupin toimitusjohtajaksi

Vahvan liiketoiminnan kehittämisen taustan omaava Aksel liittyi tuloslaisten osaavaan joukkoon heinäkuussa 2022, astuen koko Tulos Groupin toimitusjohtajaksi. Nyt on aika esitellä tarkemmin mies, joka on nopeasti lunastanut paikkansa Tuloksella ja sujahtanut vaivatta porukkaan muun muassa huumorintajunsa ansiosta. Mikä on taustani? Entisen kollegani mukaan olen Suomen insinöörimäisin kauppatieteilijä. Aloitin urani konepajateollisuudessa, josta siirryin media- ja markkinointiliiketoimintaan. […]

Yleinen

Niko Karppinen 1.12.2022

Viisas digimarkkinoija hyödyntää dataa kokonaisuutena – nämä asiat kannattaa muistaa

Yksityisyyden suojaan liittyvät määräykset uudistavat digimarkkinoinnin toimintatapoja. Miltä lähitulevaisuus näyttää, ja kuinka siihen voi valmistautua? Nyt on aika toimia läpinäkyvästi, sitouttaa asiakkaat, tarkastella dataa monikanavaisesti sekä varmistaa, että analytiikan perusta on kunnossa. Evästeisiin liittyvät määräykset saattavat tuntua sekavilta, eikä ihme, sillä muutos on ollut nopeaa ja tulkinnat moninaisia. Vaikka pääosa selaajista sallii yhä evästeiden käytön, […]

Analytiikka

18.10.2022

Video ei ole kuollut, eläköön video ja CTV!

Videomarkkinoinnin maailmassa on avautunut uusi ovi, joka vie mainostajan suoraan kuluttajan olohuoneeseen. Alan suurimpia trendejä on tällä hetkellä television ja digitaalisen mainosympäristön yhteen sulauttava CTV eli Connected TV – televisio, joka on kytketty verkkoon ja johon tulee sisältöä netin ja sovellusten välityksellä. Yhdysvalloissa televisionsa on liittänyt internetiin jo 70 prosenttia kuluttajista ja 89 prosenttia käyttää […]

Digitaalinen markkinointi

Kati Kiiskinen 10.10.2022

Facebookin mainostili disabled – mitä voi tehdä?

”Ad account disabled” -teksti ruudulla raastaa mainostajien työpäiviä. Viesti tarkoittaa, että Facebookin (Metan) mainostili on blokattu – tilin käyttö on siis estetty tai tili on jopa pysyvästi suljettu Facebook-markkinoinnin vastaisen toiminnan vuoksi. Meneekö monen päivän tai jopa kuukausien tuotot sivu suun? Pitääkö kaikki aloittaa alusta? Onko mitään, mitä asialle voi tehdä? Ei hätää, toivo ei […]

Sosiaalinen media

22.8.2022

Google Analytics 4 – tulevaisuuden web-analytiikkatyökalu

Jos organisaatiollanne on verkkosivusto, todennäköisesti seuraatte sivuston dataa. Eli sitä, kuinka kävijät sivustollanne käyttäytyvät ja mistä liikenne syntyy. Tähän asti analytiikkaa on seurattu Google Analyticsin Universal Analytics -versiolla, joka on ollut käytössä lähes 10 vuoden ajan. Maaliskuussa 2022 Google ilmoitti, että Google Analyticsin Universal Analytics (UA) lopettaa analytiikkadatan keräämisen 1.7.2023. Tilalle tulee Google Analytics 4 […]

Analytiikka

Tiina Rouhiainen 10.6.2022

Millainen on hyvä Youtube-mainos?

Youtube-mainoksiin usein käytetään samaa videomateriaalia kuin muihinkin kanaviin, kuten televisioon. Kanavana YouTube on kuitenkin hyvin erilainen – ja kerronkin, miksi mainontaan kannattaa luoda erilaista materiaalia ja mikä on toimivan YouTube-mainoksen salaisuus. Youtuben mainosmuodot YouTubessa ehkä käytetyin mainosmuoto on ohitettava mainos, jossa 5 sekunnin jälkeen mainoksen voi halutessaan skipata. Tätä mainosmuotoa on suositeltu käytettävän mm. YouTuben […]

Maksettu media

Sanna Pänkäläinen 27.4.2022

Mitä on tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi on tämän päivän markkinointikentän yksi ajankohtaisimmista teemoista ja yritykset valjastavat vaikuttajia enenevissä määrin osaksi yrityksen markkinointitoimia – olihan vaikuttajamarkkinointiin globaalisti käytetyt mediainvestoinnit vuonna 2021 jo 14 miljardin luokkaa. Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi vaatii näkemystä markkinoinnin kokonaisuudesta Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi ei kuitenkaan synny sattumalta, ja yhtenä ensimmäisen asiana on tärkeää ymmärtää digitaalisen markkinoinnin funneliajattelu ja miten vaikuttajamarkkinointi kytkeytyy […]

Digitaalinen markkinointi

Nora Peltonen 21.3.2022

Tulos Helsinki on loistava työpaikka eli Great Place to Work 2021

Tulos Helsinki on saanut Great Place to Work -tunnustuksen useina vuosina. Tänäkin vuonna olemme iloisia, että työntekijämme arvostavat työyhteisöämme näin paljon monien muutoksien keskellä. Great Place to Work® -sertifikaatin myöntää kansainvälinen tutkimusorganisaatio yrityksessä tehdyn henkilöstökyselyn pohjalta. Kyselyssä olevat kysymykset tulevat organisaatiolta, joten tulokset ovat vertailukelpoisia muiden yritysten tekemien vastaavien henkilöstökyselyjen kanssa. Matalahierarkkinen, asiantunteva ja välittävä […]

Tulos työpaikkana