viestintä

Selaa kirjoituksia aiheittain

Joonas Imeläinen 17.3.2020

Ohjeet #lietsontaan koronaviruksen aikaisessa maailmassa

1. Älä panikoi, älä passivoidu Tämä lienee kaikista tärkein ohje, jonka tässä vaiheessa voi antaa. Älä missään nimessä jää tuleen makaamaan ja passivoidu. Ihmiset viettävät juuri nyt medioiden parissa enemmän aikaa kuin koskaan. Käytä se hyväksi. Jos sinulla on valmiit markkinointisuunnitelmat, älä hylkää niitä, vaan päivitä ne uuteen maailmaan sopivaksi. Jos sinulla ei ole suunnitelmia […]

Digitaalinen markkinointi

29.1.2016

Laadukas viestintä lisää myyntiä

Professori Vilma Luoma-Aho jakoi yhteisömanagerien CMAD 2016 -tapahtumassa tutkimustietoa siitä, voiko tietoa jakamalla muuttaa ihmisten toimintaa. Ihmiset sanovat tekevänsä päätöksiä rationaalisesti ja tietoon pohjautuen. Todellisuudessa näin ei ole. Pelkkä tieto ei vielä saa yksilöä muuttamaan toimintaansa. Tärkeässä roolissa ovat tunteet, sillä nimenomaan tunne ohjaa toimintaa.* Tee tunteita herättävää sisältöä Verkossa sisältöjen tavoitteena on ohjata lukijaa […]

Sisältömarkkinointi

22.12.2015

Markkinointijuridiikka digikanavissa

Miten siis toimia verkossa hyvän tavan ja lakien mukaisesti? Mitä tulee ottaa huomioon sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelussa? B2C:n ja B2B:n markkinoinnin erilaiset säännöt Lähtökohtaisesti markkinointia kohdistetaan kahdelle eri kohderyhmälle: kuluttajille (B2C) ja yrityksille (B2B). Näillä kahdella ryhmällä on eri pelisäännöt. Kuluttajamarkkinointia säännellään kuluttajansuojalaissa (KSL 2 luku) ja yritysmainontaa koskemaan on säädetty laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa (SopMenl). […]

Digitaalinen markkinointi

17.12.2015

Sosiaalisen median trendit, osa 1

Osallistuin TalentGaten koulutukseen, jossa Okimo Clinicin asiantuntija Tommi Partanen luennoi sosiaalisen median trendeistä ja uusista tuulista. Koulutuksessa opimme, miten hyödyntää sosiaalista mediaa osana tehokasta ja toimivaa markkinoinnin sisältöstrategiaa. Kokosimme kahden artikkelin sarjan, jonka ensimmäisessä osiossa käymme läpi mm. sosiaalisen median käyttöä Suomessa, sen roolia vuorovaikutussuhteen luojana sekä markkinointikanavana. Suomalaiset sosiaalisessa mediassa Sosiaalisen median käyttö Suomessa on kasvanut huimaa vauhtia […]

Sosiaalinen media

29.8.2012

Sinustako verkon tähtijournalisti? Katso helpot vinkit löydettävään sisältöön!

Paperisia lehtiä lopetetaan ja sisältö siirtyy verkkoon. Journalistien on pysyttävä mukana muutoksessa ja muokattava tekstinsä erilaiseen ympäristöön sopivaksi. Tosiasia on, että verkossa toimii erilainen sisältö kuin painetussa lehdessä. Katso näppärät vinkit siihen, miten saat jutuillesi enemmän lukijoita! Monille journalisteille hakukoneoptimointi on melko tuntematon termi. Sen olemassaolosta tiedetään, mutta sen mahdollisuuksia ei osata täysin hyödyntää. Verkkokirjoittajat […]

Hakukoneoptimointi

11.1.2012

Näin optimoit lehdistötiedotteesi: 3 vinkkiä julkaisujärjestelmän valintaan

Harkitsetko uuden lehdistötiedotteiden julkaisujärjestelmän käyttöönottoa? Ja haluat sen olevan hakukoneoptimoitu? Valitettavasti sellaista järjestelmää ei ole olemassakaan, joka optimoisi lehdistötiedotteesi täydellisesti. Järjestelmä kuitenkin auttaa osaltaan lehdistötiedotteesi verkkonäkyvyydessä – tai pahimmassa tapauksessa torppaa sitä. Joten käytä aikaa sopivan järjestelmän valitsemiseksi. Sen jälkeen iso osa lehdistötiedotteen optimointia onkin viestintäihmisen työtä: avainsanojen valitsemista, tiedotetekstin muotoilua, leipätekstiä linkittämistä sekä ulkoisten […]

Hakukoneoptimointi

18.10.2011

Loikkaa uutiskynnyksen yli – näin kirjoitat hyvän lehdistötiedotteen!

Medioiden toimitukset saavat kymmeniä, jopa satoja lehdistötiedotteita päivittäin. Tiedotteet avataan sähköpostista nopeasti ja päätös julkaisusta tehdään usein vain pikaisen vilkaisun perusteella. Haluatko tietää miten erotut tekstilläsi toimitusten sähköpostitulvasta, ja minkälainen tiedote ylittää uutiskynnyksen? Jatka lukemista! Hyvän tiedotteen resepti on yksinkertainen, mutta itse kirjoittaminen vaatii jonkun verran aikaa ja ajatustyötä. Mallikkaan tiedotteen ainesosat ovat ajankohtainen aihe, […]

Hakukoneoptimointi

30.11.2010

Hyödynnätkö lehdistötiedotteesi verkossa?

Lehdistötiedotteen hakukoneoptimointi kannattaa, sillä sen avulla saat uutta liikennettä sivuillesi ja hallitset yrityksen mainetta hakutuloksissa. Optimointi on helppo ottaa osaksi tiedottamisprosessia. Lue lisää!

Hakukoneoptimointi

22.10.2010

Hakukoneoptimointi on viestintää

Sarja hakukonelöydettävistä sisällöistä alkaa. Tulen käsittelemään uudessa sarjassani teemoja laidasta laitaan, yhdistävänä tekijänä kuitenkin hakukonelöydettävyys ja erilaisten verkkosisältöjen tuottaminen. Ehdota sarjaan aihetta!

Hakukoneoptimointi

11.6.2010

Hakukoneoptimoitu juttu toistaa hakutermin mahdollisimman tiheästi

Ehditkö tänä aamuna Hesarissasi loppuun asti? Outi Toivanen-Visti kirjoitti Helsingin Sanomissa (11.6.2010) jutun ”Intialainen toimittaja kirjoittaa halvemmalla” siitä, että hakukoneiden huomiontavoittelu on lisännyt verkon sisällöntuotantoa, ja siten erityisesti free-toimittajien työtä globaalisti. Jutussa on mielenkiintoinen väite.

Hakukoneoptimointi