verkkokauppa

Selaa kirjoituksia aiheittain

30.7.2015

Panosta hakusanamainontaan ja menesty!

Hakusanamainonnassa pienet numerot ovat usein sankareita. Toisin sanoen jo hyvin pieniltä tuntuvat hakusanamainonnan tunnuslukujen muutokset voivat johtaa merkittävään tulosparannukseen. Alla on esimerkki tästä. Yhden prosenttiyksikön parannus napsautusprosentissa sekä konversioprosentissa johti yli 28 %:n myynnin kasvuun. Ja samalla kustannukset laskivat yli 11 %. Esimerkki kuluttajatuotteesta Esimerkkitapauksessani avustin asiakasyritystäni parantamaan verkkokaupan myyntiä ja kannattavuutta nostamalla tuotteen näkyvyyttä tekstimainoksien […]

Hakusanamainonta

20.1.2015

Konversio-optimointi: mitä, miksi, miten?

Konversio-optimointi on Suomessa vielä varsin alihyödynnetty keino liiketoiminnan kehittämisessä. Konversio-optimointi voi olla todella merkittävä vipuvarsi verkkopalvelun ROI:n kasvattamisessa. Tuottojen lisäksi sen avulla voidaan saada aikaiseksi kustannussäästöjä sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta.   Kaiken lähtökohtana ovat tavoitteet Me tuloslaiset kysymme asiakkailtamme usein itsestään selvältä tuntuvan kysymyksen: miksi yrityksellänne on nettisivut? Tai mitä liiketoiminnallenne tapahtuisi, jos nettisivut […]

Konversio-optimointi

18.11.2014

Mitä verkkokauppa voi oppia IKEA-tavarataloista?

Verkkokaupan perustamiseen liittyvät kysymykset painottuvat tekniikkaan. Konseptin laatiminen ei ehkä ole edennyt visuaalista ilmettä ja tuotevalikoimaa pitemmälle, kun kauppa jo avataan. Yrityksissä saatetaan ajatella, että kun kauppa on kerran pystytetty, se pyörii itsekseen ja takoo rahaa omistajalleen. Kehitysbudjetitkin painottuvat teknisiin asioihin, ja erilaistavan konseptin ja palvelun kehittäminen jäävät lapsipuolen asemaan. Verkkokauppakin tarvitsee erilaistavat menestystekijät Selkeään […]

Konversio-optimointi

3.9.2014

Onko verkkokauppasi paras asiakaspalvelija paikalla?

Asiakasystävällinen ja palveleva verkkoteksti vastaa kaikkiin kysymyksiin, antaa tarvittavat tiedot kerralla ja ohjaa lukijan eteenpäin ostoputkessa. Tässä postauksessa pohditaan Myyvät verkkotekstit -minisarjan osana, millainen verkkoteksti on palveleva. Palveleva verkkoteksti nimittäin myy. Palveleva verkkoteksti ylittää odotukset. Mitä se sitten tarkoittaa konkreettisesti? Verkkoteksti kertoo kaikki tuotteen ominaisuudet. Hyvä verkkokaupan teksti tarjoilee kerralla kaikki tuotteen ominaisuudet. Hyvin usein verkkokaupoissa […]

Konversio-optimointi

14.8.2014

Testaatko jo tuotetekstisi? Näillä ohjeilla pääset alkuun

Sisällön testaaminen on yksinkertaista. Testaamisen 6 kohtaa ovat: 1. Kirjoita alkuperäiselle (A) verkkokauppasi tuotetekstille kilpaileva, *myyvempi versio (B). 2. Avaa testityökalu, vaikkapa Visual Website Optimizer tai Optimizely. 3. Pistä testi päälle. Siihen menee minuutteja. 4. Anna testin olla päällä tarpeeksi kauan. Esimerkiksi VWO:n työkalulla voit laskea kestoa. 5. Analysoi tulokset ja laita voittava versio liveksi. 6. Nauti […]

Konversio-optimointi

Sofie Segercrantz 29.7.2014

Hakusanamainonnan tulevaisuus: Shopping-mainokset

Merchant Center ja tuotesyöte Google Merchant Center on erillinen työkalu, joka toimii sekä Shopping-mainoksien että dynaamisen uudelleenmarkkinoinnin perustana. Google Merchant Center -työkalulla hallinnoidaan verkkokaupan tuotesyötettä. Tuotesyöte on käytännössä tiedosto verkkokaupassa myytävistä tuotteista ja niiden ominaisuuksista kuten tuotteen nimi, väri ja hinta. Tiedosto sisältää myös linkit tuotekuvaan ja tuotesivulle. Vaaditut tiedot tuotteista vaihtelevat maakohtaisesti ja Google […]

Hakusanamainonta

25.7.2014

Tuoteteksti on verkkokauppasi paras myyjä

Hyvä tuoteteksti myy keskimäärin – testeihin perustuen – 50 prosenttia paremmin kuin huono. Tuotetekstit ovat yksi verkkokaupan tärkeimmistä myyjistä. Ne puhuvat puolestasi – tai sinua vastaan. Hyvä tuoteteksti myy enemmän ja palvelee paremmin. Olemme vuosien verralla tehneet asiakkaillemme verkkotekstejä ja testanneet niiden toimivuutta A/B-testauksella. Uudistetulla, myyväksi kirjoitetulla tuotetekstillä on saatu esimerkiksi tämän verran enemmän myyntiä: […]

Konversio-optimointi

17.6.2014

Voiko markkinointi kasvattaa Venäjän kauppaa näinä aikoina?

Monet suomalaiset yritykset ovat tunteneet nahoissaan Venäjän kaupan hyytymisen viime vuoden lopulta alkaen. Ruplan kurssin heikentyminen ja kuluttajien ostovoiman hiipuminen on hidastanut kasvua ja myynti on sakannut. Suomalaisilla yrityksillä on kuitenkin paljon voitettavanaan, jos uskaltaa katsoa rohkeasti eteenpäin ja muistaa sen, että suurista talouden vaihteluista huolimatta Venäjän talous kasvaa pitkällä aikajänteellä katsottuna. Valtio on velaton, […]

Digitaalinen markkinointi

18.3.2014

Näkymättömät verkkostrategiat

Tuoreen Verkkokauppatilaston mukaan verkkokauppa kasvoi vuonna 2013 yli 10,5 miljardiin euroon. Verkkokaupan kasvu ei yltänyt aiempien vuosien kasvulukemiin, mutta 8,7 %:n kasvu on silti erinomainen suoritus vuonna, jolloin vähittäiskaupan myynti kokonaisuudessaan vähintäänkin takerteli. Ei ole ehkä sattumaa, että kelpo kasvusta huolimatta suomalainen keskustelu verkkokaupasta päätyy usein samanlaiseen lopputulokseen kuin keskustelu kotimaisesta huippu-urheilusta: suomalaiset tekevät liian […]

Digitaalinen markkinointi

6.2.2014

Mitä Tuloksen Digital War Room -istunnoissa tapahtuu?

Ensinnäkin, niissä seistään 😉 Tekemisen tuntu on intensiivinen: Asiakkaan tiimi ja paikalle kutsutut kumppanit ovat seinät peittävien ruutujen ääressä. Samoin ovat Tuloksen analyytikot, konversio-optimoinnin ja hakumarkkinoinnin asiantuntijat ja fasilitaattori. Fläppiseinä täyttyy merkinnöistä, läppäreiden näppäimistöt saavat kyytiä, tekosyyt murenevat faktojen edessä, tehtäviä toimeksiannetaan, toimenpiteistä väitellään, testitulokset ravistelevat ennakkokäsityksiä, oivalluksia syntyy, lempiajatuksia upotetaan, saavutettuja ja menetettyjä euroja […]

Web-analytiikka