tuotekuvaus

Selaa kirjoituksia aiheittain

19.8.2015

Tappaako tuplasisältö näkyvyytesi hakukoneissa? Me testasimme!

Minkä ongelman tuplasisältö muodostaa? Hakukoneiden robotit kahlaavat verkkoa taukoamatta ja tallentavat muistiinsa kaiken verkkosivustoilla olevan tekstisisällön. Kun hakurobotti törmää tekstiin, jonka se on jo aikaisemmin löytänyt toiselta verkkosivulta, se merkkaa sisällön kopioiduksi. Hakukoneet pyrkivät korostamaan alkuperäisiä julkaisijoita ja jättämään ”siivellä eläjät” pois hakutuloksista. Olet varmasti nähnyt oheisen viestin Googlen hakutulossivun lopussa. Tämä viesti kertoo, että […]

Hakukoneoptimointi

3.9.2014

Onko verkkokauppasi paras asiakaspalvelija paikalla?

Asiakasystävällinen ja palveleva verkkoteksti vastaa kaikkiin kysymyksiin, antaa tarvittavat tiedot kerralla ja ohjaa lukijan eteenpäin ostoputkessa. Tässä postauksessa pohditaan Myyvät verkkotekstit -minisarjan osana, millainen verkkoteksti on palveleva. Palveleva verkkoteksti nimittäin myy. Palveleva verkkoteksti ylittää odotukset. Mitä se sitten tarkoittaa konkreettisesti? Verkkoteksti kertoo kaikki tuotteen ominaisuudet. Hyvä verkkokaupan teksti tarjoilee kerralla kaikki tuotteen ominaisuudet. Hyvin usein verkkokaupoissa […]

Konversio-optimointi

14.8.2014

Testaatko jo tuotetekstisi? Näillä ohjeilla pääset alkuun

Sisällön testaaminen on yksinkertaista. Testaamisen 6 kohtaa ovat: 1. Kirjoita alkuperäiselle (A) verkkokauppasi tuotetekstille kilpaileva, *myyvempi versio (B). 2. Avaa testityökalu, vaikkapa Visual Website Optimizer tai Optimizely. 3. Pistä testi päälle. Siihen menee minuutteja. 4. Anna testin olla päällä tarpeeksi kauan. Esimerkiksi VWO:n työkalulla voit laskea kestoa. 5. Analysoi tulokset ja laita voittava versio liveksi. 6. Nauti […]

Konversio-optimointi

25.7.2014

Tuoteteksti on verkkokauppasi paras myyjä

Hyvä tuoteteksti myy keskimäärin – testeihin perustuen – 50 prosenttia paremmin kuin huono. Tuotetekstit ovat yksi verkkokaupan tärkeimmistä myyjistä. Ne puhuvat puolestasi – tai sinua vastaan. Hyvä tuoteteksti myy enemmän ja palvelee paremmin. Olemme vuosien verralla tehneet asiakkaillemme verkkotekstejä ja testanneet niiden toimivuutta A/B-testauksella. Uudistetulla, myyväksi kirjoitetulla tuotetekstillä on saatu esimerkiksi tämän verran enemmän myyntiä: […]

Konversio-optimointi

29.1.2013

Asiakasta etsimässä tositarkoituksella!

Deitti.netin kymmenen käskyä tarjoaa apua paremman deitti-ilmoituksen luomiseen ja auttaa kumppanin etsinnässä. Tarkemmin ajateltuna deitti-ilmoitus on hyvin pitkälti markkinointia, mutta asia on myös toisinpäin. Jos myyt tuotteitasi tai palveluitasi verkossa, oletko miettinyt tuotesivujasi deitti-ilmoituksen näkökulmasta? Tässä muutama poiminta ideoista, joita voit käyttää tuote- ja palvelukuvauksien tehostamiseen: Liitä vähintään yksi kuva – Kuva. Kuva. Kuva. Ihan […]

Konversio-optimointi