tulospohjainen mainonta

Selaa kirjoituksia aiheittain

Sofie Segercrantz 17.6.2020

Mitä on Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta?

Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta perustuu siihen, että Googlen algoritmi indeksoi sivuston sisältöä ja osaa yhdistää sisällön hakukoneessa tehtäviin hakuihin. Mainosmuoto on siis eräänlainen välimuoto hakusanamainonnan ja orgaanisten hakutulosten välillä, jossa kohdentaminen ja mainoksen luonti tapahtuu suurilta osin automaattisesti, mutta klikeistä maksetaan ja näkyvyydessä kilpaillaan mainoshuutokaupassa. Varsinainen mainoskin on puoliksi automatisoitu ja puoliksi manuaalisesti tuotettu. Oikein […]

Hakusanamainonta

12.5.2016

Organisaatio-unelmia toisten tontilla

Otetaanpa kuvitteellinen firma Super-Fax Oy, jonka innokas työntekijä Leena on juuri palannut työpisteelleen viikkopalaverista. Kokouksesta jäänyttä voileipää mutustellessaan hän saa organisatorisen päiväunen. (Voit halutessasi kuvitella Leenan pään yläpuolelle ajatuskuplan sekä siirtymää kuvaavan harpun heläyksen.) Super-Fax Oy:n myynti lähtisi nousuun, jos ylemmässä kerroksessa istuva Pertti älyäisi vihdoinkin laittaa viimeksi kolme vuotta sitten päivitetyn verkkosivuston ja sen […]

Digitaalinen markkinointi

4.5.2016

Näkyykö digitekeminen tuloslaskelmallasi plusmerkkisenä?

En malta olla kuitenkaan toteamatta, että ennen pyykit pestiin käsin, nyt koneella. Menikö työpaikat? EI. Syntyi pesulat ja  uudenlaisia työpaikkoja. Päätin siis etsiä vastausta yksinkertaiseen kysymykseen: Miten yrityksen kovat mittarit eli liikevaihto ja kannattavuus korrelloivat digitaalisuuden kanssa vai korreloivatko? Törmasin mielenkiintoiseen tutkimukseen (kirja: Leading Digital), jossa MIT:n George Westerman ja Andrew McAfee sekä Cap Geminin […]

Digitaalinen markkinointi

1.3.2016

Impulssiostoksilla Facebookissa

Millaisia mahdollisuuksia Facebook-mainonta tarjoaa ja mitkä ovat kanavan erikoisuudet, joita hyödyntämällä kilpailijoihin on mahdollista saada etumatkaa? Löydän tällaisia ominaisuuksia sekä kohdennettavuuden että itse mainosmuotojen puolelta. Kohdentaminen vahvuutena Facebook on sosiaalisen median jättiläinen, jonka kautta voi tavoittaa niin naimisiin menneen ystävät kuin Lappajärvellä asuvat 25-34 -vuotiaat naiset, jotka ovat kiinnostuneita ulkoilusta. Kohdentaminen menee kuitenkin tätä pitemmälle ja […]

Sosiaalinen media

Toni Voutilainen 24.2.2016

Testasimme: Näin voisit maksaa mainonnastasi 78 % vähemmän

Alkuun lyhyt selostus siitä, mistä puhutaan. Googlen arvostus mainontaasi kohtaan näkyy mainostilissä oletuksena piilossa olevasta muuttujasta, jonka arvo vaihtelee välillä 1 – 10, nimeltään Quality Score, tai kotimaisittain laatupiste. Laatupisteet ovat vuosien saatossa saaneet lähes mystisen maineen ja niiden merkityksellisyyttä epäilee moni. Googlen mukaan se on kuitenkin yksi mainonnan hintaan vaikuttava tekijä, eli hyvinkin tärkeä mittari. Olemme pakkomielteisiä markkinoinnin […]

Hakusanamainonta

Sofie Segercrantz 29.9.2015

Mainoslaajennukset tehokäyttöön – kokonaisuus ratkaisee

Moni muistaa, kuinka AdWords-mainos koostui vain otsikosta, kahdesta rivistä leipätekstiä ja näkyvästä url-osoitteesta. Viimeistään syksyllä 2013 mainoslaajennuksien arvo ymmärrettiin, kun Google ilmoitti muuttavansa mainoshuutokauppansa laskukaavaa. Muutoksen jälkeen mainoslaajennusten merkitys oli selvä: niiden käyttö alkoi vaikuttamaan suotuisasti sijoituksiin ja napsautushintoihin. Mainoslaajennukset ovat parhaimmillaan win-win-win-tilanne: saat rikastettua mainostasi lisätiedoilla saat suuremman tilan hakutulossivulta ja saat laskettua klikkihintaa. […]

Hakusanamainonta

30.7.2015

Panosta hakusanamainontaan ja menesty!

Hakusanamainonnassa pienet numerot ovat usein sankareita. Toisin sanoen jo hyvin pieniltä tuntuvat hakusanamainonnan tunnuslukujen muutokset voivat johtaa merkittävään tulosparannukseen. Alla on esimerkki tästä. Yhden prosenttiyksikön parannus napsautusprosentissa sekä konversioprosentissa johti yli 28 %:n myynnin kasvuun. Ja samalla kustannukset laskivat yli 11 %. Esimerkki kuluttajatuotteesta Esimerkkitapauksessani avustin asiakasyritystäni parantamaan verkkokaupan myyntiä ja kannattavuutta nostamalla tuotteen näkyvyyttä tekstimainoksien […]

Hakusanamainonta

13.8.2013

Affiliate-markkinointi – Verkkomarkkinoinnin Monsanto

20 prosenttia palkokasveista tuottaa 80 prosenttia herneistä. Tämän huomion teki italialainen Vilfredo Pareto. Myöhemmin Pareto-teoriaksi nimetty malli on osoittautunut todeksi myös monella muulla alalla. 80 prosenttia tuotosta tulee 20 prosenttia asiakkaista, 80 prosenttia valituksista tulee 20% asiakkaista ja niin edelleen. Onneksi asiat ovat tänään paremmin Nykyisen geenimanipulaation aikana on päästy eroon tuottamattomista herneenpaloista. Kaikki palkokasvit […]

Affiliate-markkinointi

Nicolas Fogelholm 18.5.2009

Nettimainostaja maksaa puhelinsoitoista

Matkatoimisto Hispania on ensimmäisenä Suomessa aloittanut tulospohjaisen nettimainonnan, jossa mitataan netin kautta puhelinkeskukseen tulevia soittoja.

Uutiset

Nicolas Fogelholm 18.3.2008

Verkkomainonta Suomessa 2007

Verkkomainonnan osuus Suomessa oli viime vuonna noin 8 %, joka nostaa verkkomainonnan 4. sijalle sanomalehtien, TV:n ja aikakausilehtien jälkeen. Esimerkiksi Ruotsissa verkkomainonta (14 %) on jo ohittanut TV-mainonnan.

Digitaalinen markkinointi