strategia

Selaa kirjoituksia aiheittain

Kaisa Aarnio 14.12.2018

Ensi askeleet sosiaalisen median strategiaan

1. Määritä tekemisen tavoitteet Mieti, mitä yrityksesi haluaa saavuttaa sosiaalisessa mediassa. Onko se kenties tunnettuuden lisääminen tai myynnin kasvattaminen? Unohda ajatus sosiaalisesta mediasta irrallisena hassuttelukanavana, ja ota somen tavoitteet osaksi liiketoiminnan sekä markkinoinnin tavoitteita. Tavoitteita on hyvä asettaa, mutta niitäkään ei kannata ahnehtia liikaa, sillä silloin niistä yhteenkään ei panosteta kunnolla. Aloita asettamalla muutama pitkän […]

Sosiaalinen media

30.11.2018

AI Nordic: Mistä puhumme, kun puhumme tekoälystä

Sven Körner, things THINKING: Tekoäly ei valloita maailmaa, mutta saattaa valloittaa toimialasi Tekoäly ei valloita maailmaa ja alista ihmisiä otteeseensa. Sen sijaan kilpailijasi saattaa tekoälyn avulla hyvinkin valloittaa asiakkaasi tai jopa toimialasi. On itsestään selvää, että tekoäly korvaa rutiinityötä. Haasteena on tähän asti ollut, että iso osa rutiinitöistäkin liittyy kielellisten symbolien käsittelyyn ja kielitajuun; olipa […]

Liiketoiminnan johtaminen

11.9.2017

Asiakassilmälasit päähän hyvä johtaja – 3 työkalua asiakaslähtöisyyden edistämiseen

Mandaatti asiakaslähtöisyyteen ja sen läpivientiin on johdon käsissä. Kun asiakaskokemus on kirjattu strategiaan, vaatii se pitkäaikaista – oikeastaan jatkuvaa – tahtotilaa ja muutosjohtamista. Yrityksen johdolla täytyy olla halu asettaa asiakassilmälasit päähän kerta toisensa jälkeen. Juopa strategiaan kirjatun sanan ja päivittäisen tekemisen välillä on tapaamani noin sadan yritysjohtajan tapaamisen perusteella leveä – ja siksi se vaatii […]

Liiketoiminnan johtaminen