roskaposti

Selaa kirjoituksia aiheittain

12.4.2017

Älä lankea spammiin

Viesti on kohtuullisen hyvää suomea muutamaa kirjoitusvirhettä lukuun ottamatta, joten siitä huolimatta, että ainakin näemmä Gmailin filtterit tunnistivat sen roskapostiksi, saattaa moni langeta viestin ansaan eli klikkaamaan linkkiä. Lisäksi viesti näyttää tulevan aivan asiallisesti osoitteesta noreply@pankki.fi (vaikka tämä oikeastaan onkin todella huono lähettäjäosoite, mutta siitä toisen kerran) ja allekirjoittajana on kyseisen pankin Asiakaspalvelun Verkko-turvallisuusosasto. Joten […]

Sähköpostimarkkinointi

2.12.2015

Mikä suomalaisia ärsyttää eniten netin käytössä?

Taloustutkimus tutki Tulos Helsinki Oy:n toimeksiantona suomalaisten internetin käyttöä marraskuussa 2015. Tutkimukseen vastasi yli 1000 suomalaista ja se suoritettiin nettipaneelina. Tavoitteemme oli selvittää, mikä saa suomalaisten pulssin kohoamaan internetissä yleisellä tasolla, ja mikä verkkopalveluiden käytössä aiheuttaa eniten harmaita hiuksia. Roskaposti saa näkemään punaista Netinkäyttäjiä raivostutti ehdottomasti eniten sähköpostin täyttävä roskaposti. Spämmääminen on valitettavan yleistä, ja […]

Digitaalinen markkinointi

21.9.2015

Miksi ostetut sähköpostiosoitteet tappavat sähköpostimarkkinointisi?

Kuten aikaisemmassa kirjoituksessani Hukkaatko sähköpostimarkkinoinnin tehot? kirjoitinkin, en suosittele koskaan asiakkaitamme käyttämään ostettuja osoitelistoja. 1. Osoitteistojen ajantasaisuus on huono Olen vuosien varrella törmännyt miltei kaikkiin suomalaisiin listaa myyviin toimijoihin ja vieläkään en ole kuullut yhdeltäkään toimijalta tarpeeksi kattavaa validointiprosessia, jolla varmistetaan myytävien osoitteistojen ajantasaisuus ja relevanttius. Onko jokin näistä yrityksistä soittanut sinulle ja varmistanut sinulta vastuualasi […]

Sähköpostimarkkinointi

7.9.2015

Hukkaatko sähköpostimarkkinointisi tehot?

Jos markkinoija ei pidä huolta sähköpostiensa toimitettavuudesta, sähköpostimarkkinoinnin tehot valuvat helposti hukkaan. Avaan tässä kirjoituksessani muutamia asioita, joita jokaisen sähköpostimarkkinointia tekevän tulisi ymmärtää. 1. Sähköpostiosoitteiston kunto ja laatu Älä käytä ostopostilistoja Pyydä aina lupa Kerää osoitteita vastuullisesti – älä hamstraa Mahdollista omien tietojen päivittäminen ja listalta poistuminen Pyri aktivoimaan passiivisia tilaajia Huolehdi palautusten käsittelystä Pidä […]

Sähköpostimarkkinointi

30.10.2014

Näin teet tuloksellista sähköpostimarkkinointia

Testaa nopeasti, epäonnistu nopeasti ja sopeudu nopeasti Sähköpostimarkkinoinnissa on tapahtumassa paljon muutoksia ja nopeasti. Se mikä toimi eilen, ei välttämättä toimi enää tänään. Sitä, mitä muut tekevät, ei välttämättä kannata jäljitellä. Markkinoijat, jotka ymmärtävät sähköpostimarkkinoinnin olevan parhaimmillaan asiakkaan palvelemista ja auttamista, tulevat jatkossakin menestymään. Pyri siis olemaan asiakkaallesi hyödyksi myös sähköpostimarkkinoinnissa. Spämmi nakertaa sähköpostimarkkinoinnin tehoa […]

Sähköpostimarkkinointi

2.10.2012

Vältä sähköpostimarkkinoinnin sudenkuopat – palvele asiakasta ja tee tulosta

Älä seuraa laumaa, vaan toimi itse paremmin. Yrityksissä digitaalinen markkinointiviestintä eri muodoissaan nähdään lähinnä taktisena, kamppanjalähtöisenä tekemisenä. Kerrotaan tarjouksista, lanseerataan uusia tuotteita ja mainostetaan niitä. Tämä kaikki on toki myynnin kannalta hyödyllistä, mutta myös pidempiaikaisia asiakassuhteiden kehittämiseen tähtääviä sunnitelmia ja toimenpiteitä tarvitaan. Usein unohdetaan, että yksi tehokkaimmista asiakasviestinnän välineistä on sähköposti. Jätätkö sinä käyttämättä asiakassuhdemarkkinoinnin […]

Sähköpostimarkkinointi

24.5.2012

Poista roskapostit ja tehosta työpäivääsi

Lue tästä kuinka paljon sähköpostien ja roskapostin lukemiseen kuluu työaikaa, ja katso voitteko tekin tehostaa toimintaanne helposti parantamalla roskapostien suodatusta.

Sähköpostimarkkinointi