programmatic advertising

Selaa kirjoituksia aiheittain

21.11.2018

Mitä on ohjelmallinen ostaminen ja miten se toimii?

Ohjelmallinen ostaminen (englanniksi Programmatic Buying tai Programmatic Advertising) on digitaalisen mainostilan ostamista ja myymistä automatisoidusti. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että bannereita, natiivimainoksia ja videonäyttöjä ei enää osteta mediamyyjien välityksellä, vaan kaikki mainostilan osto käydään erilaisten markkinapaikkojen (esimerkiksi Adform tai Google DV360) kautta. Ohjelmallinen ostaminen on tuonut monenlaisia hyötyjä mainostajille, ja tehnyt display-mainonnasta tehokasta ja toimivaa. […]

Ohjelmallinen ostaminen

8.10.2018

6 things to know about programmatic advertising in Finland

Programmatic advertising is no longer bad quality banners on media placements that no one wants. Today, it has become the mainstream way to advertise for big brands like P&G, Amazon and Netflix. It allows you to use complex creatives such as the car customizer, gather survey data or reach users with highly targeted audio ads. […]

Ohjelmallinen ostaminen