Siilojen purkaminen johtaa lähes poikkeuksetta uusiin siiloihin. Saat käsiisi lähes mahdottoman urakan, johon tulet todennäköisesti uhraamaan äärettömän määrän resursseja. Aloita sen sijaan verkostojen rakentaminen organisaatiosi siilojen välille!
markkinointi
Mikä yhdistää viime vuosien puhutuimpia markkinointikampanjoita?
Neljä syytä, miten asiakkaiden polun ymmärtäminen auttaa parantamaan markkinointia
Ostin jokin aika sitten eräästä suuresta verkkokaupasta maton ja sain sähköpostiini tilausvahvistuksen. Muutama päivä nettiostokseni jälkeen menin sattumalta kyseisen verkkokaupan kivijalkamyymälään katsomaan muita tuotteita. Näin samalla kasan samanlaisia mattoja, jonka olin ostanut verkosta. Innostuin! Nyt voinkin ottaa maton mukaani, olenhan sen jo netissä maksanut. Vai voinko?
Mobiilimarkkinoinnin lunttilappu
Mobiilimarkkinoinnin kultaiset vuodet ovat käsillä. Universaali puhelinaddiktio tarjoaa markkinoijalle asiakkaan luo kanavan, jossa luovimista voi suunnitella ja optimoida reaaliaikaisenkin datan avulla. Tähän postaukseen on koottu vinkkejä muistilistaksi mobiilimainontaa harkitsevalle tai sitä jo tekevälle.
Tarinoita datasta – yhteinen ymmärrys asiakkaista
Yrityksen ymmärrys asiakkaista ja yhteinen kieli heidän kanssaan ovat monen yrityksen menestymisen taustalla. Keitä palvelemme, miten hyvin heidän tarpeensa tunnemme? Autammeko heitä jopa heidän tunnistamattomissa ongelmissaan? Osaammeko asettua kerta toisensa jälkeen asiakkaan saappaisiin vai olemmeko jumissa oman organisaatiomme rakenteissa ja tavoitteissa?
Sisällöillä asiakaskokemuksen ytimeen
Markkinointipäättäjä – näin sisäänheittäjästä asiakkaan kumppaniksi
Markkinoinnin rooli on monessa yrityksessä vain sisäänheittäjän pesti: markkinointi vastaa ainoastaan orastavan asiakassuhteen alkupäästä eli houkuttelee potentiaalisia asiakkaita ostoputken suulle. Kuitenkin vanha totuus on, että olisi tuottoisampaa panostaa markkinointiin nykyasiakkaille. Jos nyökkäät, lue konkreettiset vinkkini tämän taklaamiseen!
Kannattaako natiivimainonta hakukoneoptimoinnin näkökulmasta?
Näkyykö digitekeminen tuloslaskelmallasi plusmerkkisenä?
Digitaalisuus on joka puolella. Poliitikot, yritysjohtajat, asiantuntijat ja kansalaiset puhuvat digitaalisuudesta. Osittain pelastajana osittain ryöstäjänä. Yleisen keskustelun skaala on erittäin laaja. Meneekö nyt työpaikat vai pelastaako digitaalinen transformaatio koko kansantaloutemme? Ajattelin itse rajata tarkastelun kohteen puhtaasti yrityksen tuloslaskelman viimeiselle riville.
Mainostaminen brändisanoilla kannattaa!
“Kannattaako hakukonemainonnassa panostaa omien brändien käyttämiseen avainsanoina?” Tämä kysymys esitetään usein. Omien bränditermien käyttäminen avainsanoina hakusanamainonnassa kannattaa lähes aina – vaikka oman brändin orgaaninen näkyvyys hakukoneissa olisi miten hyvä tahansa. Seuraavassa esitän perusteluni.