mainonta

Selaa kirjoituksia aiheittain

Sofie Segercrantz 17.6.2020

Mitä on Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta?

Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta perustuu siihen, että Googlen algoritmi indeksoi sivuston sisältöä ja osaa yhdistää sisällön hakukoneessa tehtäviin hakuihin. Mainosmuoto on siis eräänlainen välimuoto hakusanamainonnan ja orgaanisten hakutulosten välillä, jossa kohdentaminen ja mainoksen luonti tapahtuu suurilta osin automaattisesti, mutta klikeistä maksetaan ja näkyvyydessä kilpaillaan mainoshuutokaupassa. Varsinainen mainoskin on puoliksi automatisoitu ja puoliksi manuaalisesti tuotettu. Oikein […]

Hakusanamainonta

Toni Voutilainen 24.2.2016

Testasimme: Näin voisit maksaa mainonnastasi 78 % vähemmän

Alkuun lyhyt selostus siitä, mistä puhutaan. Googlen arvostus mainontaasi kohtaan näkyy mainostilissä oletuksena piilossa olevasta muuttujasta, jonka arvo vaihtelee välillä 1 – 10, nimeltään Quality Score, tai kotimaisittain laatupiste. Laatupisteet ovat vuosien saatossa saaneet lähes mystisen maineen ja niiden merkityksellisyyttä epäilee moni. Googlen mukaan se on kuitenkin yksi mainonnan hintaan vaikuttava tekijä, eli hyvinkin tärkeä mittari. Olemme pakkomielteisiä markkinoinnin […]

Hakusanamainonta

18.8.2015

Ensiaskeleet Instagram-mainostajalle

Instagram kuuluu edelleen nopeimmin kasvaviin sosiaalisiin medioihin. Mainosvälineenä se on avautunut huomattavasti hitaampaa tahtia, ymmärrettävistä syistä. Koukuttavaa käyttäjäkokemusta ei haluta vaarantaa, koska epäonnistunut ja ärsyttäväksi koettu mainonta voi saada varsinkin nuoret käyttäjät siirtymään muihin palveluihin. Yritysten on hyvä muistaa tämä myös omaa Instagram-sisältöä tuottaessaan. Jos Instagram on yrityksellesi vahva ja tavoitellun kohderyhmän erinomaisesti tavoittava kanava, […]

Digitaalinen markkinointi