Facebook

Selaa kirjoituksia aiheittain

Kati Kiiskinen 13.8.2020

Tekeekö orgaanisella somenäkyvyydellä mitään?

Nike ei ole julkaissut ainuttakaan julkaisua Facebookissa sitten vuoden 2018. Pitäisikö kaikkien muidenkin olla kuin Nike, ja tekeekö orgaanisella näkyvyydellä oikeasti enää mitään?

Sosiaalinen media

Sami Hiirsalmi 25.5.2020

Tutkimus: Verkkomarkkinoinnin tarkempi kohdentaminen lisää myyntiä verkossa ja kivijalassa

Brändimarkkinoijat ovat kohdentaneet markkinointia kautta aikain hyvin laajalle kohderyhmälle eli ”kaikille 25–54-vuotiaille”. Onko tämä kuitenkaan paras vaihtoehto kohdentaa verkkomarkkinointia? En tyytynyt oletuksiin, vaan tutkin asiaa. Lopputulos: tarkasti kohdennettu verkkomarkkinointi tuottaa laajaa kohdentamista enemmän myyntiä niin verkossa kuin kivijalassa. Jokainen verkkomarkkinoinnin asiantuntija (toivottavasti) pohtii, kuinka hänen suunnittelemansa kohdentaminen vaikuttaa kuluttajien käyttäytymiseen. Kuitenkin vain harva tietää varmaksi […]

Digitaalinen markkinointi

Sofie Segercrantz 14.10.2016

Brand Lift mittaa digitaaliset brändikampanjat

Youtube- ja Facebook-mainontaa tehdessä on hyvä luopua heti hakumainonnan mittaustavoista, jossa klikit ja konversiot ovat pääroolissa. AdWeekin mukaan tutkimukset ovat osoittaneet, että jopa 90 prosenttia käyttäjistä, jotka näkivät Facebook-mainoksen ja sen jälkeen tekivät ostoksen, ei klikannut ko. mainosta. Tällöin mainos ei saanut ansaitsemaansa arvostusta klikkipohjaisessa mittauksessa. Google ja Facebook ovat luoneet näistä lähtökohdista brändimainonnan mittaustyökaluksi Brand Lift -tutkimukset. […]

Sosiaalinen media

Sofie Segercrantz 23.9.2016

3+1 asiaa, joista tunnistat luotettavan mainoskumppanin

1. Onko sinulla pääsy mainostilillenne? Vaikka et ehtisi tai osaisi käydä katsomassa, miltä mainostileillänne näyttää, on ensisijaisen tärkeää, että sinulla on siihen mahdollisuus. Kumppaninne on antanut sinulle tunnukset AdWords– ja Facebook-mainostileillenne. Jos sinulle ei ole annettu tunnuksia ja kumppanisi kieltäytyy antamasta niitä, hälytyskellojen pitäisi soida. Olen kuullut monia syitä, miksi toinen kumppani on kieltäytynyt antamasta […]

Hakusanamainonta

1.3.2016

Impulssiostoksilla Facebookissa

Millaisia mahdollisuuksia Facebook-mainonta tarjoaa ja mitkä ovat kanavan erikoisuudet, joita hyödyntämällä kilpailijoihin on mahdollista saada etumatkaa? Löydän tällaisia ominaisuuksia sekä kohdennettavuuden että itse mainosmuotojen puolelta. Kohdentaminen vahvuutena Facebook on sosiaalisen median jättiläinen, jonka kautta voi tavoittaa niin naimisiin menneen ystävät kuin Lappajärvellä asuvat 25-34 -vuotiaat naiset, jotka ovat kiinnostuneita ulkoilusta. Kohdentaminen menee kuitenkin tätä pitemmälle ja […]

Sosiaalinen media

18.8.2015

Ensiaskeleet Instagram-mainostajalle

Instagram kuuluu edelleen nopeimmin kasvaviin sosiaalisiin medioihin. Mainosvälineenä se on avautunut huomattavasti hitaampaa tahtia, ymmärrettävistä syistä. Koukuttavaa käyttäjäkokemusta ei haluta vaarantaa, koska epäonnistunut ja ärsyttäväksi koettu mainonta voi saada varsinkin nuoret käyttäjät siirtymään muihin palveluihin. Yritysten on hyvä muistaa tämä myös omaa Instagram-sisältöä tuottaessaan. Jos Instagram on yrityksellesi vahva ja tavoitellun kohderyhmän erinomaisesti tavoittava kanava, […]

Digitaalinen markkinointi

26.8.2014

Aloita Facebook-mainonta – maksaville asiakkaille

Täytyykö Facebook-tykkääjien tavoittamisesta maksaakin? Ilman mainontaa kukaan ei näe sivumme päivityksiä! Kuvakoot muuttuivat ja mainospaikat Facebook-sivulla vähenivät! Facebook-käyttäjien ja -mainostajien keskuudessa kuohuu säännöllisesti. Kohua aiheuttavat useimmiten ulkoasun uudistukset ja algoritmin päivitykset – ylipäätään kaikki muutokset, joilla Facebook pyrkii kehittämään palveluaan. Kun tunnekuohu laantuu ja vaahto on pyyhitty suupielistä, markkinoijan kannattaa kääntää katseensa Facebookin tarjoamiin uusiin […]

Sosiaalinen media

18.3.2014

Näkymättömät verkkostrategiat

Tuoreen Verkkokauppatilaston mukaan verkkokauppa kasvoi vuonna 2013 yli 10,5 miljardiin euroon. Verkkokaupan kasvu ei yltänyt aiempien vuosien kasvulukemiin, mutta 8,7 %:n kasvu on silti erinomainen suoritus vuonna, jolloin vähittäiskaupan myynti kokonaisuudessaan vähintäänkin takerteli. Ei ole ehkä sattumaa, että kelpo kasvusta huolimatta suomalainen keskustelu verkkokaupasta päätyy usein samanlaiseen lopputulokseen kuin keskustelu kotimaisesta huippu-urheilusta: suomalaiset tekevät liian […]

Digitaalinen markkinointi

29.3.2012

Miljoonan taalan markkinatietoa II: Onko Facebookista tutkimustyökaluksi?

Tammikuun alussa Toni kirjoitti mainion tekstin Miljoonan taalan markkinatietoa Facebookin tarjoamista mahdollisuuksista tehdä markkinointi- ja markkinantutkimusta. Tällä kertaa omassa kirjoituksessani en pureudu niinkään toiminnallisuuksiin ja teoriaan vaan esittelen käytännön esimerkin. Teemme konversio-optimointia ja hakukonemainontaa luontaistuotteiden parissa toimivalla Vitaelabille ja tällä kertaa työn alla oli asiakkaamme uusi laskeutumissivu. Miten pystymme käytännössä tutkimaan nopealla aikataululla eri kuvien toimivuutta kustannustehokkaasti? […]

Sosiaalinen media

Toni Voutilainen 5.1.2012

Miljoonan taalan markkinatietoa

Markkinatutkimukseen ei välttämättä tarvitse upottaa tuhansia ja tuhansia euroja. Lue Facebookin hyödyntämisetä markkinatutkimuksen työkaluna ennen ja nyt.

Sosiaalinen media