display-mainonta

Selaa kirjoituksia aiheittain

21.11.2018

Mitä on ohjelmallinen ostaminen ja miten se toimii?

Ohjelmallinen ostaminen (englanniksi Programmatic Buying tai Programmatic Advertising) on digitaalisen mainostilan ostamista ja myymistä automatisoidusti. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että bannereita, natiivimainoksia ja videonäyttöjä ei enää osteta mediamyyjien välityksellä, vaan kaikki mainostilan osto käydään erilaisten markkinapaikkojen (esimerkiksi Adform tai Google DV360) kautta. Ohjelmallinen ostaminen on tuonut monenlaisia hyötyjä mainostajille, ja tehnyt display-mainonnasta tehokasta ja toimivaa. […]

Ohjelmallinen ostaminen

16.5.2017

Lehdistötiedote: Mainonnan ohjelmallinen ostaminen lyönyt läpi Suomessa, vahva kasvu jatkuu – Tulos Helsingille vahvistukset Liettuasta ja Etelä-Afrikasta 

Tulos Helsinki on rekrytoinut kaksi uutta asiantuntijaa vahvistamaan palvelun tarjontaa asiakkaille: Aleksandr Simukovicin Liettuasta ja Simon Duvenagen Etelä-Afrikasta. Molemmilla on pitkä kokemus alalta. Rekrytointien myötä Tuloksen ohjelmallisen ostamisen tiimissä työskentelee seitsemän asiantuntijaa. ”Tulos on sopivan pieni ja ketterä yritys uuden kokeiluun – tavoitteemme onkin olla ensimmäisenä Suomessa kokeilemassa uusia mahdollisuuksia ohjelmallisessa ostamisessa”, kertoo Tuloksen Head of Programmatic Tiina Tikkinen. […]

Uutiset

Sofie Segercrantz 1.4.2016

Googlen ulkoasu muuttuu taas – testaa uusi mainosmuoto!

Tulos Helsinki on jo useita vuosia ollut Google Partner -yritys. Tämä tarkoittaa, että saamme ensimmäisenä Suomessa kokeilla asiakkaillemme uusia mainosmuotoja. Viime vuonna tällainen uutuus oli Google Sponsored Promotions eli Gmail-sähköposteissa näkyvät GSP-mainokset. Nyt kokeiluun saadaan uutuus Google Shopping Teaser, eli hakutulossivulla näkyvät GST-mainokset. Kuva- ja tekstimainoksia aloitussivulle GST-mainosten ajatuksena on näyttää käyttäjälle hänen aikaisempaan selaus- […]

Digitaalinen markkinointi

5.3.2015

Display-mainonnan paluu – banneri elää ja voi hyvin

”Banneri- eli display-mainonta on Internetin syöpä: se leviää lähes kaikkialle ja samalla pilaa kaiken hyvän. Se on käsittämättömän suosittua, vaikka sen tehottomuus on todistettu moneen kertaan.” Näin banneri (tai display-mainonta, kuten haluatte) on ehditty julistaa kuolleeksi kerta toisensa jälkeen. Googlaa hakusanalla ”banner is dead”, niin löydät osumia ainakin vuodesta 1999 alkaen. Yllä referoidut lauseet kynäili äskettäin […]

Digitaalinen markkinointi