digitaalinen markkinointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

Niko Karppinen 14.5.2020

Kohdentaminen kolmannen osapuolen evästeiden jälkeen

Googlen päätös estää kolmannen osapuolen evästeet Chrome-selaimessa on aiheuttanut huolta ja murhetta mainostajien keskuudessa.

Digitaalinen markkinointi

Heini Lindfors 27.9.2019

Ketterää markkinointia Datalla ja Rakkaudella

Olen aina kertonut, että Moi on tehty Datalla ja Rakkaudella. Tämä teema kertoo meidän koko toimintatavasta. Moi on virtuaalioperaattori, joka tuli kaupallisesti markkinoille toukokuussa 2016. Matkapuhelinoperaattorimarkkina on hyvin saturoitunut, ja markkinan jakaa käytännössä kolme suurta ja vahvaa toimijaa. Siksi oli erityisen mielenkiintoista alkaa rakentamaan uutta operaattoria – käytännössä markkinoinnin keinoin. Kun me puhumme rakkaudesta ja […]

Digitaalinen markkinointi

Sofie Segercrantz 17.6.2019

Google Shopping – Nyt Suomessa!

Google Shopping juontaa juurensa Googlen vuonna 2002 julkaistuun hintavertailupalveluun Froogleen. Nykyisellä nimellä ja toimintalogiikalla toimiva Google Shopping julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2012. Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan Google Shopping -mainokset rantautuivat vuoden 2013 lopussa, ja siitä asti Suomessa on odotettu milloin mainosmuoto on myös meidän käytettävissämme. Pitkä odotus on vihdoinkin palkittu, sillä mainosmuoto on nyt saatavilla myös […]

Hakusanamainonta

23.5.2019

Why is programmatic advertising key for product success?

In order for the product or service to be even considered, it has to be on one’s mind and ’If you want to make a big impression on another person, you cannot worm your way into their mind and then slowly build up a favorable opinion over a period of time. You have to blast […]

Yleinen

Joonas Imeläinen 5.2.2019

Lopeta siilojen purkaminen

Miksi siiloja ylipäätään rakennetaan? Jotta organisaatiot voivat ratkaista haastaviakin ongelmia, tarvitaan niiden ympärille erikoisosaajia, jotka ovat hyviä työssään. Haasteiden ympärille alkaa muodostua luonnollisestikin tiimejä, jotka toimivat itsenäisesti tai johdetusti. Eli siiloja. Kun tiimejä rakennetaan, on luonnollista, että tiimit alkavat rakentamaan sisäistä kulttuuria. Tiimin jäsenet alkavat tutustumaan toisiinsa, rakentamaan omia työtapojaan ja omaa identiteettiään tiiminä. Näitä […]

Liiketoiminnan johtaminen

31.12.2018

Mitä tämä vuosi toi tullessaan ja miltä vuosi 2019 näyttää? Osa 2

Asiakaskokemus, Sylvia Väänänen Asiakaskokemuksen merkitys yritysten kilpailuetuna voimistuu. Mitä useampi sillä kilpailee, sitä kovemmat vaatimukset se yrityksille asettaa. Johtaakseen asiakaskokemusta niin että se tuottaa arvoa, yritysten tulee määritellä mistä elementeistä asiakaskokemus muodostuu. Mistä konkreettisista tekijöistä teidän yrityksenne asiakaskokemus muodostuu? Asiakaskokemuksen mittaaminen ei ole itseisarvo. Asiakaskokemusta mitataan enenevissä määrin toimintaa varten, kasvattamalla samalla yritysten ymmärrystä asiakaskokemuksen euromääräisestä arvosta. Ohjaavatko […]

Digitaalinen markkinointi

27.12.2018

Mitä tämä vuosi toi tullessaan ja miltä vuosi 2019 näyttää? Osa 1

Hakusanamainonta ja sosiaalinen media, Sofie Segercrantz Vuonna 2018 Instagram Stories ohitti Instagram Feedin suosiossa, ja tämän myötä videosisältöjen suosio kasvoi entisestään. Facebookin vankka ykkössija horjui useiden tietovuotoskandaalien takia, mutta suurta laskua käyttäjämäärissä eikä mainonnan tehossa ole vielä havaittavissa. Hakusanamainonnan osalta Google laajensi tekstimainosformaattinsa, ja tämän myötä mainoksen ja orgaanisen hakutuloksen erottaminen toisistaan hakutulossivulla hankaloitui entistään. Suurimmat […]

Digitaalinen markkinointi

Joonas Imeläinen 16.4.2018

Kannattaako videomarkkinointia mitata?

Suosio on siis melkeinpä jo itsestään selvää, koska kukapa ei haluaisi käyttää vaikuttavaa ja monipuolista välinettä markkinoinnissaan. Osittain johtuen juurikin monipuolisuudestaan, videon kanssa voidaan tippua kuitenkin matkan varrella useaan sudenkuoppaan. Erityisesti moni markkinoija menee metsään videon kanssa, koska videomarkkinoinnin mittaaminen ei vastaa tavoitteita ja ne saattavat ohjata silloin väärään suuntaan. Sudenkuopat ja metsäretket voidaan kuitenkin […]

Web-analytiikka

20.12.2017

Miten meni ja miten tästä eteenpäin?

Asiakaskokemus, Suvi Johansson ”Vuosi 2017 toi älykkään asiakaskokemuksen jo askelta lähemmäs, monet yritykset hyödyntävät jo dataa ja automaatioita asiakaskokemuksen kehittämiseen. Datan ja designin yhdistäminen tulee olemaan vuoden 2018 trendejä. Myös ”ihmiselementti” korostuu, kun kilpailu kovenee. Enää ei riitä, että on julkaissut jonkinlaisen digipalvelun, vaan palvelun pitää vastata asiakkaan tarpeisiin paremmin kuin kilpailjoiden vastaavat tekevät. Lisäksi asiakaskokemus […]

Digitaalinen markkinointi

25.8.2017

Digitaalinen PR — Google-näkyvyyden superfood

  Digitaalinen PR: perusteet Digitaalinen PR tarkoittaa esimerkiksi kampanjaa, jossa laadukkaalla digitaalisella sisällöllä tavoitellaan samoja asioita kuin perinteisessä PR:ssä. Tavoitteena on tehdä yrityksestä ja sen tuotteista aiempaa tunnetumpia ja lisätä ihmisten myönteistä suhtautumista niihin. Digitaalisella PR:llä saavutetaan kuitenkin usein paljon, paljon enemmän. Kun tällainen kampanja onnistuu, yhdellä sisältösivulla saadaan mediajulkisuuden ja sosiaalisen median näkyvyyden lisäksi […]

Digitaalinen markkinointi