digimarkkinointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Yleinen

Niko Karppinen 14.5.2020

Kohdentaminen kolmannen osapuolen evästeiden jälkeen

Googlen päätös estää kolmannen osapuolen evästeet Chrome-selaimessa on aiheuttanut huolta ja murhetta mainostajien keskuudessa.

Digitaalinen markkinointi

Sofie Segercrantz 17.6.2019

Google Shopping – Nyt Suomessa!

Google Shopping juontaa juurensa Googlen vuonna 2002 julkaistuun hintavertailupalveluun Froogleen. Nykyisellä nimellä ja toimintalogiikalla toimiva Google Shopping julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2012. Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan Google Shopping -mainokset rantautuivat vuoden 2013 lopussa, ja siitä asti Suomessa on odotettu milloin mainosmuoto on myös meidän käytettävissämme. Pitkä odotus on vihdoinkin palkittu, sillä mainosmuoto on nyt saatavilla myös […]

Hakusanamainonta

27.12.2018

Mitä tämä vuosi toi tullessaan ja miltä vuosi 2019 näyttää? Osa 1

Hakusanamainonta ja sosiaalinen media, Sofie Segercrantz Vuonna 2018 Instagram Stories ohitti Instagram Feedin suosiossa, ja tämän myötä videosisältöjen suosio kasvoi entisestään. Facebookin vankka ykkössija horjui useiden tietovuotoskandaalien takia, mutta suurta laskua käyttäjämäärissä eikä mainonnan tehossa ole vielä havaittavissa. Hakusanamainonnan osalta Google laajensi tekstimainosformaattinsa, ja tämän myötä mainoksen ja orgaanisen hakutuloksen erottaminen toisistaan hakutulossivulla hankaloitui entistään. Suurimmat […]

Digitaalinen markkinointi

20.12.2017

Miten meni ja miten tästä eteenpäin?

Asiakaskokemus, Suvi Johansson ”Vuosi 2017 toi älykkään asiakaskokemuksen jo askelta lähemmäs, monet yritykset hyödyntävät jo dataa ja automaatioita asiakaskokemuksen kehittämiseen. Datan ja designin yhdistäminen tulee olemaan vuoden 2018 trendejä. Myös ”ihmiselementti” korostuu, kun kilpailu kovenee. Enää ei riitä, että on julkaissut jonkinlaisen digipalvelun, vaan palvelun pitää vastata asiakkaan tarpeisiin paremmin kuin kilpailjoiden vastaavat tekevät. Lisäksi asiakaskokemus […]

Digitaalinen markkinointi

23.11.2017

Mittaaminen On Digimarkkinoinnin Kompastuskivi

Onko yksinkertaista tapaa mitata olemassa? Väitän, että ongelmana ei ole mittaristot vaan se, mitä haluamme mitata. Seuraamme uusien hienojen mittareiden virvatulia ja tämän takia joudumme jatkuvasti hakoteille. Väitän myös, että ongelmana ei ole oikean mittariston löytäminen, vaan sen määrittäminen, mitä haluamme saada aikaan. Mitä mainostajat haluavat saada aikaan? Kun tähän saadaan yksiselitteinen vastaus, on oikean […]

Web-analytiikka

30.5.2017

Yritysjohtaja, tiedätkö mikä on yrityksesi markkinaosuus verkossa?

Kuitenkin tänä päivänä 60 – 90 prosenttia ostopolusta on kuljettu siinä vaiheessa, kun otetaan yhteyttä yritykseen (1). Toisin sanoen, suurin osa tiedon etsimisestä, suositteluiden kysymisestä ja vertailusta tehdään muualla kuin yrityksen omilla verkkosivuilla tai muussa kontaktissa yritykseen. Siksi verkkopresenssi on tärkeää – ja oleminen nimenomaan siellä, missä yritykselle oikeat asiakkaat liikkuvat. Lyhyesti: jos et ole […]

Liiketoiminnan johtaminen

13.1.2017

Vuoden 2017 trendit

Asiakaskokemus, Suvi Johansson ”Uskon että vuonna 2017 saavutetaan datan avulla älykäs asiakaskokemus. Lisäksi automaatioilla päästään asiakkaan lähelle. Henkilökohtaisen vuorovaikutuksen keinoja otetaan käyttöön myös digitaalisessa markkinoinnissa.”   Online-mainonta, Sofie Segercrantz ”Vuonna 2017 mobiili on ykkönen – aikaa vietetään eniten mobillilaitteella ja läppäri kaivetaan esiin vasta silloin kun asia on mahdoton tai hankala hoitaa kännykällä. Voittajiksi selviää […]

Digitaalinen markkinointi