avainsanatutkimus

Selaa kirjoituksia aiheittain

Heini Lindfors 29.10.2020

Sisältöjen hakukoneoptimointi – Näin se tehdään!

Sisällöt ovat tärkeä osa digimarkkinointia, ja niiden merkitys korostuu edelleen. Se, että sisältöjä on, ei kuitenkaan riitä – on myös varmistettava, että oikeat kohderyhmät löytävät sisältöjen ääreen. Orgaaninen näkyvyys Googlessa ja muissa hakukoneissa on yksi tärkeimmistä asioista, jotka sisältöjen tekemisessä kannattaa ottaa huomioon. Miten siis tehdä hakukoneystävällistä sisältöä? Miten varmistaa omien tekstien hakukonelöydettävyys? Tästä tekstistä […]

Hakukoneoptimointi

30.5.2017

Yritysjohtaja, tiedätkö mikä on yrityksesi markkinaosuus verkossa?

Kuitenkin tänä päivänä 60 – 90 prosenttia ostopolusta on kuljettu siinä vaiheessa, kun otetaan yhteyttä yritykseen (1). Toisin sanoen, suurin osa tiedon etsimisestä, suositteluiden kysymisestä ja vertailusta tehdään muualla kuin yrityksen omilla verkkosivuilla tai muussa kontaktissa yritykseen. Siksi verkkopresenssi on tärkeää – ja oleminen nimenomaan siellä, missä yritykselle oikeat asiakkaat liikkuvat. Lyhyesti: jos et ole […]

Liiketoiminnan johtaminen

8.12.2015

Näin teet 22 prosenttia paremman avainsanatutkimuksen

Tällä hetkellä Keyword Tool vaikuttaa olevan paras työkalu, mutta varmuuden vuoksi otimme testiin neljä eri työkalua. Teimme testistä myös englanninkielisen version, sillä ajattelimme, että aihe voisi kiinnostaa myös suomalaisen hakukoneoptimointikentän ulkopuolella. Miten Googlen automaattinen täydennys toimii? Googlen ehdotuksia, eli niitä hakulausekkeita, joita tulee näkyviin hakukenttään kun alat kirjoittamaan hakua, kutsutaan automaattiseksi täydennykseksi (Google autocomplete). Googlen […]

Hakukoneoptimointi

8.12.2015

We tested: How to get an extra 12 % out of your keyword research?

At the moment, Keyword Tool seems to be the best tool, but to be sure, we set up a test and analyzed the suggested keywords with four different tools. This blog post is exceptionally in English because our humble opinion is that also other than Finnish-speaking SEO experts might be interested in this topic (see […]

Hakukoneoptimointi

17.3.2015

Hakukoneoptimoinnin seitsemän ihmettä

Millaisille ihmeille menestys hakukoneissa perustuu? 1. Avainsanatutkimus Huolellinen avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin perusta – yksi niistä harvoista asioista, joka ei muutu. Sekä ennen että nyt on olennaista löytää ne termit, joilla käyttäjät saattaisivat hakea tietoa hakukoneen kautta. Aiemmin optimoimme lähinnä yhden sivun vastaamaan yhtä aihetta, ja sellaisetkin sivustot, joiden kokonaisuus oli sillisalaattia, saattoi menestyä. Nyt avainsanatutkimuksessa […]

Hakukoneoptimointi

10.9.2014

Miten yhdistät sisältöstrategian ja hakukoneoptimoinnin?

Viestinnässä on aina mietitty kohderyhmiä ja viestejä, joten vanhalle asialle on keksitty uusi nimi. Sisältöstrategia on aina ollut viestinnän ammattilaisten työkalu, jolla organisaatiot melskaavat turuilla ja toreilla: Mistä asiakkaani tai kohderyhmäni on kiinnostunut eli kenelle viestimme? Mistä asiasta? Milloin? Mikä olisi paras muoto? Myös hakukoneoptimoinnissa hyvän sisällön merkitys lisääntyy koko ajan. Entistä parempaan jatkuvasti päivittyvään […]

Hakukoneoptimointi

21.1.2014

Avainsanat 100 % (not provided) – kuinkas sitten kävikään?

Hakukoneoptimoinnin maailmassa kuohahti lähes puolisen vuotta sitten, kun Google otti käyttöön kaikkien avainsanojen salauksen alkusyksystä 2013. Tämä tarkoittaa sitä, että Google Analyticsin kävijäseurannasta ei enää näe, mitä avainsanoja käyttäjät ovat hakeneet Googlella ja sen jälkeen päätyneet sivustollesi hakutulosten kautta. Mitä tämä merkitsee? Onko hakukoneoptimointi taas/vihdoin kuollut?

Hakukoneoptimointi

28.5.2013

Koeajossa uusi Avainsanojen suunnittelija

Hyvät ystävät, varatkaa nenäliinoja. On aika jättää hyvästit jokaisen avainsanametsästäjän luotetuimmalle työhevoselle, Google Adwordsin Avainsanatyökalulle (Keyword Tool). Hakusanamainontaa ja hakukoneoptimointia koko elämänsä palvellut työjuhta vetäytyy eläkelaitumelle parin kuukauden kuluttua. Google ilmoitti kuljettavansa yleisön eteen uuden hybridipollen, joka on saanut suomenkielisen nimen Avainsanojen suunnittelija (Keyword Planner). Samalla katoaa myös Kävijämäärien arviointityökalu (Traffic Estimator), joka jäi suositumman […]

Hakusanamainonta

29.8.2012

Sinustako verkon tähtijournalisti? Katso helpot vinkit löydettävään sisältöön!

Paperisia lehtiä lopetetaan ja sisältö siirtyy verkkoon. Journalistien on pysyttävä mukana muutoksessa ja muokattava tekstinsä erilaiseen ympäristöön sopivaksi. Tosiasia on, että verkossa toimii erilainen sisältö kuin painetussa lehdessä. Katso näppärät vinkit siihen, miten saat jutuillesi enemmän lukijoita! Monille journalisteille hakukoneoptimointi on melko tuntematon termi. Sen olemassaolosta tiedetään, mutta sen mahdollisuuksia ei osata täysin hyödyntää. Verkkokirjoittajat […]

Hakukoneoptimointi

18.1.2012

(not provided) -avainsana kävijäseurannassa

Useimpien sivustojen kävijäseurantaan on viime kuukausien aikana ilmestynyt kummallinen (not provided) -avainsana, jonka kautta sisääntulevan liikenteen osuus tuntuu vain kasvavan. Lokakuussa (not provided) -klikkejä saattoi olla vilkkaasti liikennöidyllä sivustolla satoja, marraskuussa jo tuhansia. Kasvu on jatkuvaa. Lokakuussa 2011 Google julkaisi päivityksen, jossa avainsanadataa ei julkaista mikäli käyttäjä on kirjautunut sisään Googlen palveluihin, joita ovat esimerkiksi […]

Hakukoneoptimointi