} }, false); asiakaskokemus Archives - Tulos Helsinki

asiakaskokemus

Selaa kirjoituksia aiheittain

Timo Ronkainen 11.3.2019

Moderni markkinointijohtaja ei nosta agendalleen brändiä

Mitä moderni markkinointijohtaja nostaa agendalleen: Driving growth for the business (63%) Understanding the needs of consumers and the customer journey (49%) Creating a customer-centric model (44%) Using data more effectively to demonstrate ROI (43%) Fully exploiting digital and data (43%)   Tärkein prioriteetti on siis yrityksen kasvun draivaaminen. Toisena markkinointijohtajan prioriteettilistalla on asiakkaiden tarpeiden ja […]

Liiketoiminnan johtaminen

Maria Lantermino 27.12.2018

Miten asiakaslähtöinen organisaationne on? Testaa ja selvitä!

Jokaisessa yrityksessä kannattaa pohtia sitä, onko asiakas strategiassanne keskeisessä roolissa vai keskitytäänkö asiakkaaseen ainoastaan myyntiprosessin aikana. Onko liiketoiminnassa menty teknologia vai asiakas edellä? Inspiroiduin Stevenjeffesin blogin oivaltavasta testistä, jolla voi kartoittaa helposti, kuinka asiakaslähtöinen organisaatio on. Huomasin, että tarvitsemme myös suomenkielistä versiota ja päätin kehittää sellaisen. Onko asiakas strategiassanne keskeisessä roolissa vai keskitytäänkö asiakkaaseen ainoastaan […]

Asiakaskokemus

25.9.2018

Miksi testata palvelua jo ennen sen julkaisua?

Palvelukehityksen kohteena on lopulta aina ihminen – käyttäjä. Mitä tahansa palvelua suunnitellaan, on sen tarkoitus ratkaista tietyn käyttäjän ongelma tai ainakin lievittää sitä. Koska suunnittelu kohdistuu tähän käyttäjään, on hänellä paras näkemys siitä, kuinka toimiva uusi ratkaisu todellisuudessa on. Tästä syystä testaamisen käyttäjillä tulisi olla ohittamaton vaihe läpi koko palvelukehityksen, sillä se on ainoa tapa […]

Asiakaskokemus

31.1.2018

Lehdistötiedote: Tulos investoi yli miljoona euroa koneoppimiseen – markkinointi muuttuu täysin automaattiseksi

Digitaalisten asiakaskokemusten optimointiin erikoistunut Tulos Helsinki on sitoutunut investoimaan yli miljoona euroa koneoppimiseen ja sen osaamisen kasvattamiseen yhtiössä. ”Tavoitteena on luoda suomalaisille kilpailuetu, joka johtaa uusiin työpaikkoihin. Vastaava muutos on jo tapahtunut pankkialalla: kone tekee laskelmat, ennustaa, ja sitten tapahtuu. Markkinointi on uusi rahoitus, kaikesta tulee ennustettavaa”, sanoo Tuloksen toimitusjohtaja Lasse Larvanko. Koneoppimisen seurauksena suuri […]

Uutiset

2.11.2017

Mitä on hybridiymmärrys ja miksi se ratkaisee liiketoimintasi kasvun?

Lasse: Kaikki alkoi fyysisestä läheisyydestä. Olemme majailleet Kampissa samassa tornissa jo pidempään ja vetäneet koulutuksia yhdessä. Meillä oli yllättävän samankaltaiset ideat miten käsittelemme bisnestä, vaikka varsinaiset metodit ja työkalut erosivat toisistaan. Janne, mikä sai sinut innostumaan yhteistyöstä? Janne: Vuosien kokemus on opettanut meille, että asiakaskokemusta kehitetään tyypillisesti laadullisista lähtökohdista, koska asiakaskokemus on aineetonta ja kokemusperäistä. […]

Asiakaskokemus

Maria Lantermino 26.10.2017

Neljä syytä, miten asiakkaiden polun ymmärtäminen auttaa parantamaan markkinointia

Kysyin myyjältä, voisinko saada maton mukaani. Hän kertoi, että se ei ole mahdollista, koska verkkokauppa toimii heistä erillisenä yksikkönä. Ärsyynnyin. En ymmärtänyt selitystä, eikä se edes kiinnostanut minua. Harvoin yrityksen sisäiset prosessit asiakasta kiinnostavatkaan. Jouduin odottamaan sähköpostitse tietoa tilauksen saapumisesta ja uudestaan ajamaan 20 km myymälään hakemaan samaa mattoa, joka heillä olisi jo ollut hyllyssä. Tällä […]

Asiakaskokemus

Maria Lantermino 2.10.2017

Asiakaskokemusjohtajan työkalupakki

Asiakaskokemusjohtajalla on harvoin omaa tiimiä, joka veisi eteenpäin asiakasarvon tuottamisen ilosanomaa organisaatiossa. Omasta budjetistakin moni jää vain haaveilemaan. Kun nämä ovat lähtökohdat, tarvitaan hyviä työkaluja käteen. Asiakaskokemusjohtajan työkalupakkiin kuuluvat: Asiakaskuuntelu Asiakaspersoonat Asiakaspolut Kehityskartta Asiakaskokemusstrategia CX-toimintamalli Muutosohjelma Työkalupakki antaa valmiudet työskennellä asiakaskokemuksen eteen tuloksellisesti. Asiakaskokemusjohtaminen vaatii pitkäjänteistä ja jatkuvaa työtä, siksi työkalupakki on oivallinen apu. Toteuttamalla […]

Asiakaskokemus

11.9.2017

Asiakassilmälasit päähän hyvä johtaja – 3 työkalua asiakaslähtöisyyden edistämiseen

Mandaatti asiakaslähtöisyyteen ja sen läpivientiin on johdon käsissä. Kun asiakaskokemus on kirjattu strategiaan, vaatii se pitkäaikaista – oikeastaan jatkuvaa – tahtotilaa ja muutosjohtamista. Yrityksen johdolla täytyy olla halu asettaa asiakassilmälasit päähän kerta toisensa jälkeen. Juopa strategiaan kirjatun sanan ja päivittäisen tekemisen välillä on tapaamani noin sadan yritysjohtajan tapaamisen perusteella leveä – ja siksi se vaatii […]

Liiketoiminnan johtaminen

Maria Lantermino 1.8.2017

Älä keskity vain konversioon, vaan asiakkaan matkaan.

Nämä kohtaamispisteet muodostuvat sekä onlinessa että offlinessa. Kaikkiin kohtaamisiin yritys ei voi itse vaikuttaa. Kivijalkakaupassa asiakas hyväksyy kohtuullisenkin asiakaskokemuksen, koska hän on liikkeellä erilaisilla odotuksilla kuin verkossa. Hän on varannut aikaa tuotteen löytämiseen ja varautunut jonottamaan kassalla. Verkossa asiakkaan kärsivällisyys on toista luokkaa. Hän ei jonota eikä odota. Keskimäärin noin 60 % ostopolusta on kuljettu […]

Asiakaskokemus

30.5.2017

Yritysjohtaja, tiedätkö mikä on yrityksesi markkinaosuus verkossa?

Kuitenkin tänä päivänä 60 – 90 prosenttia ostopolusta on kuljettu siinä vaiheessa, kun otetaan yhteyttä yritykseen (1). Toisin sanoen, suurin osa tiedon etsimisestä, suositteluiden kysymisestä ja vertailusta tehdään muualla kuin yrityksen omilla verkkosivuilla tai muussa kontaktissa yritykseen. Siksi verkkopresenssi on tärkeää – ja oleminen nimenomaan siellä, missä yritykselle oikeat asiakkaat liikkuvat. Lyhyesti: jos et ole […]

Liiketoiminnan johtaminen