Google AdWords

Selaa kirjoituksia aiheittain

Sofie Segercrantz 17.6.2020

Mitä on Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta?

Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta perustuu siihen, että Googlen algoritmi indeksoi sivuston sisältöä ja osaa yhdistää sisällön hakukoneessa tehtäviin hakuihin. Mainosmuoto on siis eräänlainen välimuoto hakusanamainonnan ja orgaanisten hakutulosten välillä, jossa kohdentaminen ja mainoksen luonti tapahtuu suurilta osin automaattisesti, mutta klikeistä maksetaan ja näkyvyydessä kilpaillaan mainoshuutokaupassa. Varsinainen mainoskin on puoliksi automatisoitu ja puoliksi manuaalisesti tuotettu. Oikein […]

Hakusanamainonta

Sofie Segercrantz 17.6.2019

Google Shopping – Nyt Suomessa!

Google Shopping juontaa juurensa Googlen vuonna 2002 julkaistuun hintavertailupalveluun Froogleen. Nykyisellä nimellä ja toimintalogiikalla toimiva Google Shopping julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2012. Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan Google Shopping -mainokset rantautuivat vuoden 2013 lopussa, ja siitä asti Suomessa on odotettu milloin mainosmuoto on myös meidän käytettävissämme. Pitkä odotus on vihdoinkin palkittu, sillä mainosmuoto on nyt saatavilla myös […]

Hakusanamainonta

6.3.2018

Miten vältät pahimmat Google AdWords -virheet?

Oletko läsnä potentiaaliselle asiakkaallesi, kun asiasi on ajankohtainen? Suomessa tehdään keskimäärin jo yli 30 miljoonaa Google-hakua vuorokaudessa! ☑︎ Oletko epätietoinen, kuinka monet hakevat tietoa juuri sinun tuotteistasi tai palveluistasi? ☑︎ Pohditko mikset pääse hakutulosten kärkeen? Silloin Google AdWords -tehokoulutus on sinua varten! Google AdWords on kokemuksieni perusteella useimmille yrityksille kustannustehokkain myynti- ja markkinointikanava. Oikein toteutettuna pääset […]

Hakusanamainonta

27.11.2017

Esimakua Tuloksen Google AdWords Tehokoulusta

Vältä omien hakusanojen käyttämistä! Omien hakusanojen käyttäminen hakutehtävissä aiheuttaa aina turhia kustannuksia, vaikka et klikkaisikaan mainoksiasi. Erityisesti jos hakuja on vähän kustannukset voivat nousta herkästi. Tässä ei auta nettiselaimien Incognito-tilan käyttäminen, eli anonyymitkin haut aiheuttavat turhia kustannuksia. Miksi? AdWords-mainonnan relevanttiuden tärkein mittari on klikkiprosentti, eli CTR (Click Through Rate: klikit/mainosnäytöt). Kun teet paljon hakuja samalla […]

Hakusanamainonta

Sofie Segercrantz 19.9.2017

Tekoäly tulee hakusanamainontaan – oletko valmis?

Tätä väitettä ainakin Google on rummuttanut viime aikoina. Tekoälyn ympärillä on tällä hetkellä vähän samanlaista hypeä kuin markkinoinnin automaation ympärillä oli pari vuotta sitten. Molemmat ovat hyviä työkaluja ja ne voivat tehostaa yrityksen myyntiä, mutta ne eivät lyhyellä aikavälillä vähennä resurssitarpeita tai markkinointikuluja. Päinvastoin, jotta tekoälystä saa täyden hyödyn irti, voi alkuun joutua maksamaan huomattavasti […]

Hakusanamainonta

7.8.2017

Ylivertainen myynti- ja markkinointikanava nopeisiin tuloksiin

Olen tehnyt menestyksellistä suoramarkkinointia yli 25 vuotta ja tehokasta maailmanlaajuista Google AdWords hakusanamainontaa lähes 10 vuotta (LinkedIn-profiilini). Auditoin ja rakennan hakusanatilejä. Koulutan ja autan päättäjiä, digitaalisten palvelujen ostajia ja hakukonemainonnan tekijöitä Tuloksen koulutuksissa. Menestyksellinen hakusanamainonta vaatii paljon osaamista, kokemusta ja jatkuvaa opiskelua. Ala kehittyy erittäin nopeasti.  Siksi en suosittele hakusanamainonnan aloittamista ilman huolellista valmistautumista ja […]

Hakusanamainonta

21.11.2016

3 vinkkiä AdWords RLSA:n käyttöön

RLSA, eli haun uudelleenmarkkinointi, on todella tehokas ominaisuus AdWordsissa. Sen kautta meillä on mahdollisuus tarjota huutokaupassa korkeampaa hintatarjousta henkilöille jotka ovat aiemmin vierailleet verkkosivuillanne. Vaikka RLSA onkin ollut käytettävissä jo kolmisen vuotta, sitä ei hyödynnetä tarpeeksi tileillä. Jotta RLSA:n käyttäminen tililläsi olisi mahdollista, sinulla pitää olla asennettuna joko AdWordsin tai Google Analyticsin uudelleenmarkkinointitagi. RLSA:n hypoteesi […]

Hakusanamainonta

Sofie Segercrantz 23.9.2016

3+1 asiaa, joista tunnistat luotettavan mainoskumppanin

1. Onko sinulla pääsy mainostilillenne? Vaikka et ehtisi tai osaisi käydä katsomassa, miltä mainostileillänne näyttää, on ensisijaisen tärkeää, että sinulla on siihen mahdollisuus. Kumppaninne on antanut sinulle tunnukset AdWords– ja Facebook-mainostileillenne. Jos sinulle ei ole annettu tunnuksia ja kumppanisi kieltäytyy antamasta niitä, hälytyskellojen pitäisi soida. Olen kuullut monia syitä, miksi toinen kumppani on kieltäytynyt antamasta […]

Hakusanamainonta

Sofie Segercrantz 26.5.2016

Google muuttaa AdWords-tekstimainoksen rakennetta

Joka vuosi Google tekee erinäisiä pieniä ja suuria muutoksia AdWordsin kohdennuksiin, mainoslaajennuksiin ja jopa Ad Rank -algoritmiin, joten AdWords-mainonnan asiantuntijana oppi nopeasti elämään jatkuvan muutoksen keskellä. Tänä vuonna muutokset ja uutiset ovat olleet erityisen merkittäviä ja hakumainonnan tulevaisuutta muokkaavia. Helmikuussa Google luopui hakutulossivun oikean puolen mainospaikoista ja maaliskuussa Google ilmoitti muokkaavansa tulevien kahden vuoden aikana AdWordsin […]

Hakusanamainonta

3.5.2016

Dynaaminen budjetointi auttaa menestymään hakukonemainonnassa!

Elämme keskellä kiihtyvää muutosta, jossa asiat kehittyvät nopeammin kuin olemme koskaan voineet kuvitella. Mutta monessa yrityksessä kasvumahdollisuuksien hyödyntäminen on vaikeaa, koska yrityksen organisaation rakenne on sopimaton ja päätöksentekoprosessit ovat liian jäykkiä vastaamaan toimintaympäristön muutosvauhtiin.  Esimerkiksi vanhantapaisen budjetoinnin vuoksi tilanteen vaatimia uudistuksia on vaikea toteuttaa ja saada varoja nopeasti parhaiten tuottaviin asioihin. Tämä estää muun muassa […]

Hakusanamainonta