A/B-testaus

Selaa kirjoituksia aiheittain

3.5.2016

Dynaaminen budjetointi auttaa menestymään hakukonemainonnassa!

Elämme keskellä kiihtyvää muutosta, jossa asiat kehittyvät nopeammin kuin olemme koskaan voineet kuvitella. Mutta monessa yrityksessä kasvumahdollisuuksien hyödyntäminen on vaikeaa, koska yrityksen organisaation rakenne on sopimaton ja päätöksentekoprosessit ovat liian jäykkiä vastaamaan toimintaympäristön muutosvauhtiin.  Esimerkiksi vanhantapaisen budjetoinnin vuoksi tilanteen vaatimia uudistuksia on vaikea toteuttaa ja saada varoja nopeasti parhaiten tuottaviin asioihin. Tämä estää muun muassa […]

Hakusanamainonta

18.11.2014

Mitä verkkokauppa voi oppia IKEA-tavarataloista?

Verkkokaupan perustamiseen liittyvät kysymykset painottuvat tekniikkaan. Konseptin laatiminen ei ehkä ole edennyt visuaalista ilmettä ja tuotevalikoimaa pitemmälle, kun kauppa jo avataan. Yrityksissä saatetaan ajatella, että kun kauppa on kerran pystytetty, se pyörii itsekseen ja takoo rahaa omistajalleen. Kehitysbudjetitkin painottuvat teknisiin asioihin, ja erilaistavan konseptin ja palvelun kehittäminen jäävät lapsipuolen asemaan. Verkkokauppakin tarvitsee erilaistavat menestystekijät Selkeään […]

Konversio-optimointi

14.8.2014

Testaatko jo tuotetekstisi? Näillä ohjeilla pääset alkuun

Sisällön testaaminen on yksinkertaista. Testaamisen 6 kohtaa ovat: 1. Kirjoita alkuperäiselle (A) verkkokauppasi tuotetekstille kilpaileva, *myyvempi versio (B). 2. Avaa testityökalu, vaikkapa Visual Website Optimizer tai Optimizely. 3. Pistä testi päälle. Siihen menee minuutteja. 4. Anna testin olla päällä tarpeeksi kauan. Esimerkiksi VWO:n työkalulla voit laskea kestoa. 5. Analysoi tulokset ja laita voittava versio liveksi. 6. Nauti […]

Konversio-optimointi

25.7.2014

Tuoteteksti on verkkokauppasi paras myyjä

Hyvä tuoteteksti myy keskimäärin – testeihin perustuen – 50 prosenttia paremmin kuin huono. Tuotetekstit ovat yksi verkkokaupan tärkeimmistä myyjistä. Ne puhuvat puolestasi – tai sinua vastaan. Hyvä tuoteteksti myy enemmän ja palvelee paremmin. Olemme vuosien verralla tehneet asiakkaillemme verkkotekstejä ja testanneet niiden toimivuutta A/B-testauksella. Uudistetulla, myyväksi kirjoitetulla tuotetekstillä on saatu esimerkiksi tämän verran enemmän myyntiä: […]

Konversio-optimointi

15.7.2014

Kirja-arvostelu: Hakusanamainonnan ABC

Hakusanamainonnan ABC julkaistiin tänä vuonna e-kirjana ja myöhemmin painettuna versiona. Salomaa oli suunnitellut kirjan kirjoittamista jo vuosia etukäteen, mutta hän pääsi alkuun vasta osallistuttuaan e-kirjojen kirjoituskurssille. Kirjoittaminen on aina kiinnostanut häntä, ja tässä on lopputulos. Salomaa on ollut alalla jo seitsemän vuotta, joten kokemusta on kertynyt reilusti. Kirjan tavoitteena on jakaa Salomaalle kertynyttä hiljaista tietoa, jotta muutkin […]

Hakusanamainonta

23.10.2012

Mitä yhteistä on digimarkkinoinnilla ja lautapeleillä?

Myönnän olevani yksinkertainen ja opin parhaiten kokeilemalla itse. Joskus harvoin, kun joku saa minulle jotain jakeluun, niin oletettavasti esimerkki on ollut helposti ymmärrettävä ja hyvin selkeä. Tässä postauksessa selitän digimarkkinoinnin lautapelien avulla. Digitaalisella markkinoinnilla ja pelaamisella on nimittäin yllättävän paljon yhteistä. Jatka lukemista, niin saat tietää enemmän! Monopoli Silinterihattua on siirrelty onnettaren ollessa suosiollinen. Nyt […]

Digitaalinen markkinointi

3.4.2012

Kolme miljoonaa voittoa – yhdellä testillä

Konversio-optimointi on verkkosivuston myyvyyden parantamista testaamalla. Kotimaassa konversion optimointi  tuntuu jumittaneen pikkunippelien, kuten painikkeiden värien testaamiseen – sikäli kun edes sitä tehdään. Siksi esittelemme testin, jossa tehtiin kerralla isompi muutos. Case Risicum Seuraava testi suoritettiin alkuvuodesta 2010 ja testausvälineenä käytettiin ilmaista Google Website Optimizer –ohjelmaa. Nykyisin käytämme muuten testaamiseen pääsääntöisesti Visual Website Optimizeria. Risicum on […]

Konversio-optimointi

Lasse Larvanko 16.11.2010

Älä seuraa vain verkkokaupan tulosprosenttia

Konversio-optimointi, eli testaaminen eri versioilla eri aikaan voi johtaa harhaan.

Konversio-optimointi

Nicolas Fogelholm 18.8.2010

Konversio-optimoinnista

Paransimme juuri yhden yksittäisen konversio-testin avulla erään verkkokaupan konversiota 11 %. Vuositasolla tämä tarkoittaa kyseiselle verkkokaupalle noin 200 000 € lisää liikevaihtoa.

Konversio-optimointi

Lasse Larvanko 4.9.2008

Tuplaa tuloksesi mediakuluja kasvattamatta – paranna konversiota

Mediapanostuksistasi suuri osa valuu hukkaan menetettyinä kauppoina. Saako tulosta paremmaksi lisäämättä mediakustannuksia tai hinnoittelua muuttamatta?

Konversio-optimointi