Yritysjohtaja: tiedätkö, paljonko yrityksesi menettää bisnestä joka päivä?

Kohtaan niin pieniä kuin suuria yrityksiä monilta eri toimialoilta. Kasvutavoitteet ovat monesti aivan turhan vaatimattomia. Haasteena on lisäksi se, ettei yrityksen tavoitteita ole osattu purkaa riittävän konkreettiselle tasolle, mikä aidosti ohjaisi yrityksessä tapahtuvaa toimintaa kasvun suuntaan. Pelkkä kasvuprosentin asettaminen ei riitä.
Tavoittele kasvua todellisten laskelmien pohjalta
Yritysjohtajan täytyy ymmärtää, miten kasvu voidaan saavuttaa. Mitä se tarkoittaa markkinoinnin osalta? Miten myynnin ja myynnin prosessien tulee uudistua? Monelle eri osa-alueelle tulee asettaa omat tavoitteensa ja KPI:nsä. Lisäksi niiden tulee olla liiketoiminnan kannalta relevantteja.
Asiakkuuden kokonaisarvo (customer lifetime value) on monella laskematta. Jos sinulla ei ole tietoa tästä, kuinka voisit määritellä oikein hinnan, joka uudesta asiakkaasta kannattaa maksaa? Ja jos et tiedä tätä, mihin esimerkiksi markkinointibudjettisi sitten perustuu? Vanhaan käytäntöönkö? Mutuun? Ei ainakaan merkityksellisiin lukuihin.
Kasvu löytyy verkosta
Kummastelen myös sitä, että yritysjohto ei vielä ymmärrä verkon voimaa. Asiakkaiden ostopolku on jo hyvin monilta osin digitalisoitunut. Monet yritykset eivät vieläkään ole heränneet siihen, että olit sitten B2B- tai B2C-liiketoiminnassa, sinun palvelujasi tai tuotteitasi etsitään internetistä 24/7. Jos potentiaaliset asiakkaasi eivät niitä löydä, olet väistämättä kilpailusta ulkona. Sinunkin yritykseltäsi menee hyvin todennäköisesti valtava määrä kasvupotentiaalia ohi joka minuutti.
Käännettynä toisin päin: haluaisitko tietää, kuinka paljon kasvumahdollisuuksia, lisämyyntiä tai yhteydenottoja voisit saada lisää verkon kautta? Koska kaikki toiminta verkossa on mitattavissa, on myös sinun yrityksesi potentiaali verkossa laskettavissa.
Haasteeni yritysjohdolle

Haluatko tietää, paljonko liiketoimintasi voisi kasvaa verkon avulla? Voimme tehdä sinulle laskelmat, jotka kertovat, paljonko yrityksellänne on kasvupotentiaalia verkossa. Tai toisin päin näet, kuinka paljon sitä menee ohi joka päivä.
Ota minuun yhteyttä jo tänään, niin katsotaan, mitkä sinun liiketoimintasi kasvumahdollisuudet ovat.

Materiaalit || Webinaari: Carbon emissions in programmatic advertising

  • *Tulos Helsinki Oy voi lähettää minulle uutiskirjeitä sekä käyttää tietojani markkinoinnissa pitääkseen minut ajan tasalla viimeisimmistä digimarkkinoinnin palveluista ja asioista.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio