Tutkimus: Google-mainonnan nykytila Suomessa karmivaa – tarkista oma tasosi

Aloitimme keväällä tarjoamaan pörssiyrityksille ja keskisuurille mainostajille AdWords-auditointia maksutta. Auditointeja on työstetty jo lähes viikoittain ja tähän mennessä tulokset ovat pääsääntöisesti karmivia. Alta löydät kolme tärkeintä havaintoa.

1. Mainonnan optimoinnin taso on yleisesti heikkoa, myös asiantuntijataloissa.

Toimintatavat eivät ole kehittyneet nimeksikään kahdessa ja puolessa vuodessa – alalla jossa muutossyklit lasketaan pikemminkin viikoissa. Aloittelijatason virheet ovat arkipäivää.

2. Automaatio ei yksinään ratkaise mitään.

Optimoinnin jättäminen edistyneen algoritmin tehtäväksi voi olla kutkuttava ajatus, mutta 99% tapauksista kostautuu. Hälyttävän usein automaation luotetaan olevan jonkinlainen ihmepilleri ja se jätetään tekemään itsekseen johtopäätelmiä vaillinaisen datan perusteella, jolloin optimointi muuttuukin arpapeliksi. Arpapeli on harvoin hyvää bisnestä.

3. Mikään ei korvaa jatkuvaa testaamista.

Lyhyellä aikavälillä tuloksia voi joskus saada nostettua yksinkertaisilla konsteilla, mutta pitkällä aikavälillä kehitys tulee pysähtymään seinään ilman älykästä testaamista. Testaamisen sivuuttaminen on asiakkaan sivuuttamista.

Mitä voit tehdä?

Älä tuudittaudu ajattelemaan, että asiat luultavasti ovat jo tarpeeksi hyvin. Joka ikinen auditointi on paljastanut mediabudjettia vuotavan hukkaan. AdWordsin kuuluu olla tehokas myyntikone. Voitollisuuden avaimet pystyy antamaan vain asiantuntija. Täytä allaoleva lomake ja saat kansainvälisestikin tunnustettua osaamista käyttöösi.

Oli mainontaa optimoitu lyhyen tai pitkän aikaa, auditoinnilla voidaan aina löytää liiketoiminnallisesti merkittäviä kehityskohteita. Tässä palaute, jonka saimme auditoituamme tilin, jota on optimoitu usean asiantuntijan toimesta viime vuosikymmeneltä tähän asti.

Auditointi oli erittäin hyödyllinen ja osoitti konkreettisia kehityskohteita, voin suositella!

 

 

Mitä AdWords-auditointi on käytännössä?

Auditoinnissa otetaan suurennuslasin alle Google AdWords-mainostili sekä mainostajan käyttämä web-analytiikkatyökalu.

Auditointi perustuu vuosien kokemuksella työstettyyn malliin. Analysoimme ja pisteytämme kymmeniä eri teknisiä ja taktisia muuttujia kuten kampanja-asetukset, kohdennustavat ja optimoinnin laadun ja aktiivisuuden. Tämän lisäksi otamme huomioon strategisen tason tavoitteet, markkinakysynnän, kilpailijakentän ja asiakkaiden ostopolun tukemisen. Auditoinnin tulokset kuulet suoraan asiantuntijalta kasvokkain.

Suurin painoarvo on sillä, että AdWords aidosti tukee liiketoimintaa.

 

Yksi kommentti

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *