3+1 asiaa, joista tunnistat luotettavan mainoskumppanin

luotettava-mainoskumppani-Tulos-helsinki

Palvelua ostaessa on vaikeaa todentaa palvelutarjoajan laatu etukäteen. Myös asiakassuhteen aikana voi olla hankalaa arvioida, saatko rahallesi parasta vastinetta. Käyn tässä kirjoituksessa läpi 3+1 seikkaa, joilla voit todentaa, onko some- ja hakumainoskumppanisi luottamuksen arvoinen.

1. Onko sinulla pääsy mainostilillenne?

Vaikka et ehtisi tai osaisi käydä katsomassa, miltä mainostileillänne näyttää, on ensisijaisen tärkeää, että sinulla on siihen mahdollisuus. Kumppaninne on antanut sinulle tunnukset AdWords– ja Facebook-mainostileillenne.

Jos sinulle ei ole annettu tunnuksia ja kumppanisi kieltäytyy antamasta niitä, hälytyskellojen pitäisi soida. Olen kuullut monia syitä, miksi toinen kumppani on kieltäytynyt antamasta tunnuksia asiakkaiden omille mainostileille, mutta väitän, että nämä ovat vain tekosyitä.

2. Tiedätkö, kenen nimissä mainostilinne on?

Kun uusi mainostili luodaan Googlen tai Facebookin järjestelmässä, samalla määritellään mainostilin omistaja. Riippuen mainosalustasta, tilin omistajuudella voi olla suuri merkitys. Esimerkiksi Facebookin osalta omistajuus on miltei mahdotonta siirtää alkuperäiseltä omistajalta toiselle.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että jos tili on kumppaninne omistama, mainoksenne ja mainosrahoillanne kertynyt data on Facebookin silmissä kumppaninne dataa. Jos tienne erkanevat, mainostili ja siihen liittyvä data jää tilin omistajalle eli kumppanille.

3. Hyödynnetäänkö mainonnan kehityksessä analytiikkaa?

Raportoiko kumppanisi sinulle vain mainosmetriikoita kuten klikkejä, tykkäyksistä ja CPM-hintoja, vai saatko myös tietoa siitä, mitä tapahtui klikin jälkeen? Sisältääkö raportti tietoa mainonnan kautta tulleista myyntitapahtumista, liideistä tai toteutuneista tavoitteista?

Mikäli raportissa kerrotaan vaan mainonnan perustietoa, on todennäköistä, että kumppanisi ei hyödynnä analytiikkaa mainonnan kehityksessä. Voi siis olla, että teiltä valuu jatkuvasti mainoseuroja hukkaan, kun mittaus on puutteellista ja mainonnan kehitys pinnallista.

+1. Erotilanne erottaa jyvät akanoista

Viimeistään erotilanteessa kumppanisi todellinen luonne paljastuu. Jos kumppaninne ei ole rakentanut mainontaanne kestävälle pohjalle, joudutte todennäköisesti aloittamaan täysin puhtaalta pöydältä uuden kumppanin kanssa, ja kaikki kertynyt oppi ja data jäävät aiemmalle kumppanille.

Useimmiten mainontaan tulee tässä vaiheessa tauko, kun uusi mainostili rakennetaan täysin alusta. Mainoskumppani, joka on aidosti kiinnostunut liiketoimintasi kehityksestä, eikä vaan omastaan, luo mainonnalle sellaiset puitteet, jotka kestävät tarpeen tullen myös muutokset.

Me Tuloksella haluamme olla luottamuksesi arvoinen ja tarjoamme siksi tuloksellista ja läpinäkyvää some- ja hakumainontaa. Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *