Miten vältät pahimmat Google AdWords -virheet?

adwords-virheet

Jos haluat tehostaa nettimainontaasi ja löydettävyyttäsi, älä missään tapauksessa unohda hakusanamainontaa.

Oletko läsnä potentiaaliselle asiakkaallesi, kun asiasi on ajankohtainen? Suomessa tehdään keskimäärin jo yli 30 miljoonaa Google-hakua vuorokaudessa!

☑︎ Oletko epätietoinen, kuinka monet hakevat tietoa juuri sinun tuotteistasi tai palveluistasi?
☑︎ Pohditko mikset pääse hakutulosten kärkeen?

Silloin Google AdWords -tehokoulutus on sinua varten!

Google AdWords on kokemuksieni perusteella useimmille yrityksille kustannustehokkain myynti- ja markkinointikanava. Oikein toteutettuna pääset hakutulosten kärkipaikoille. Sinut löydetään juuri silloin, kun hankinta on uudelle mahdolliselle asiakkaallesi ajankohtaista. Näin edullisesti ja tehokkaasti et tavoita uusia asiakkaita millään muulla tavalla.

Vältä tavallisimmat AdWords-virheet

Olen tehnyt lukuisia auditointeja kotimaisten ja ulkomaisten yritysten AdWords-tileistä. Useimmat tilit sisältävät monia virheratkaisuja, jotka aiheuttavat runsaasti turhia kustannuksia ja menetettyä mainosten näkyvyyttä.

Missä kaikkein pahimmat AdWords-virheet tehdään?

  • avainsanatutkimusta ei ole tehty tarpeeksi hyvin
  • avainsanojen tyyppejä (Keyword Match Type) ja ominaisuuksia ei osata käyttää ja ryhmitellä oikein
  • avainsanojen laatupisteiden (Quality Score) merkitystä näkyvyydelle ja klikkihinnoille ei ymmärretä
  • negatiivisten avainsanojen (Negative Keywords) oikeaoppinen käyttö laiminlyödään lähes aina
  • kampanja-asetuksien ominaisuudet tunnetaan huonosti.
  • mainosten viestintää ei suunnitella tarpeeksi huolellisesti
  • kampanjoiden ja mainosryhmien nimeämiset ja ryhmittelyt aiheuttavat sekaannusta
  • mainoslaajennusten käyttö on puutteellista tai niitä ei ole käytetty lainkaan
  • Google AdWords ja Analytics tilejä ei ole kytketty toisiinsa
  • Google Analyticsin puolelle ei ole asennettu tavoitteita (konversiopisteitä)
  • ei kerätä kävijäyleisöjä joita voisi hyödyntää monipuolisesti ja tehokkaasti (remarketing)
  • ei tehdä tehokasta hakukonemainontaa kohdeyleisöille (remarketing)
  • ei tunneta ja osata käyttää hakukonemainonnan monipuolisia työkaluja
  • ei tiedetä miten tehokasta ja jatkuvaa hakukonemainonnan optimointia tehdään.

Yhteinen nimittäjä virheille on tilin laatijan osaamisen puute.

Useimmilla yrityksillä (sekä B2C että B2B) pitäisi olla oma Google AdWords -tili – vaikka se ei olisi edes aktiivinen. Ilmoittaudu nyt AdWords-tehokoulutukseen, niin kerron miksi.

Tulos järjestää säännöllisesti hakukonemainonnan Google AdWords tehokouluja – voit tutustua tarjontaan täältä. Tehokoulu sopii päättäjille, palveluiden ostajille ja hakukonemainonnan tekijöille.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *