Mitä on hybridiymmärrys ja miksi se ratkaisee liiketoimintasi kasvun?

Tulos Helsinki ja User Intelligence Finland yhdistyivät pari kuukautta sitten muodostaen datan ja rakkauden liiton. Ohessa Tuloksen vetäjä Lasse Larvanko ja User Intelligencen vetäjä Janne Lohvansuu keskustelevat miksi kaksi yritystä päätyi kimppaan.

Lasse:
Kaikki alkoi fyysisestä läheisyydestä. Olemme majailleet Kampissa samassa tornissa jo pidempään ja vetäneet koulutuksia yhdessä. Meillä oli yllättävän samankaltaiset ideat miten käsittelemme bisnestä, vaikka varsinaiset metodit ja työkalut erosivat toisistaan. Janne, mikä sai sinut innostumaan yhteistyöstä?

Janne:
Vuosien kokemus on opettanut meille, että asiakaskokemusta kehitetään tyypillisesti laadullisista lähtökohdista, koska asiakaskokemus on aineetonta ja kokemusperäistä. Liiketoimintaa kuitenkin johdetaan numeroilla ja euroilla – kovilla arvoilla. Mikäli näitä asioita ei osata yhdistää hybridiymmärryksellä, emme koskaan pääse purkamaan siiloja.

Lasse:
Mielenkiintoista, mutta selitäppä tuo termi hybridiymmärrys.

Janne:
Siinähän ei ole mitään uutta, että seuraamme sekä laadullista ymmärrystä että numeraalista tietoa. Puuttuva lenkkihän on näiden kahden välillä olevien syy ja seuraussuhteiden ymmärtämistä. Tätä liiketoiminnallisesti johdettavaa asiakaskokemusta kutsumme hybridiymmärrykseksi.

Lasse:
Okei, mutta miksi se on liiketoiminallisesti niin tärkeää?

Janne:
Kaikki bisnes on asiakaskokemusbisnestä, jolla tulevaisuus voitetaan. Pelkkä numeraalinen data on enemmän taaksepäin katsovaa – mitä tapahtui. Yhdistämällä siihen asiakasymmärryksen näemme, missä asiakkaat ovat tulevaisuudessa. Hybridiymmärrys luo yhteisen kuvan liiketoiminnalle sillä kielellä, millä se on tottunut asioita mittaamaan ja kommunikoimaan. Eli euroina.

Lasse:
Tarkoitatko siis, että Tuloksen perinteistä tuloksellista markkinointia ei voi tehdä yhtä hyvin tuloksin ilman hybridiymmärrystä?

Janne:
Naulan kantaan, Lasse.

Lasse:
Me päädyimme samaan lopputulokseen Tuloksella jo vuosi sitten ja kirjasimme asiakaskokemuksen kasvattamisen tärkeimmäksi asiaksi vuodelle 2017. Ja nyt meillä on UI:n myötä yli 10 asiakaskokemuksen huippuammattilaista, joiden kanssa olemme päässeet tekemään äärimmäisen mielenkiintoisia strategisia hankkeita asiakkaillemme.

Janne:
On muuten s**tanan kivaa, että asiakkaat ovat ottaneet meidät niin avosylin vastaan.

Lasse:
Kiitos, seuraavaksi pääsemmekin ratkaisemaan, miten tähän lisätään koneoppiminen.

Haluatteko, että tulemme kertomaan miten tätä olemme muille asiakkaille tehneet? Ota yhteyttä: lasse.larvanko@tulos.fi / p. 050 369 8023 tai janne.lohvansuu@tulos.fi / p. 050 566 3850.

lasse larvanko janne lohvansuu

Tsekkaa myös blogimme muut kirjoitukset asiakaskokemuksesta.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *