Hakukoneoptimointi on viestintää

Hakukoneoptimointi on “jotain teknistä”. Tähän virheelliseen käsitykseen törmäsin viimeksi tällä viikolla markkinointi-ihmisten tapaamisessa. Toki tekniset asiat voivat estää täysin hakukonenäkyvyyden, mutta ne ovat yleensä korjattavissa. Sen jälkeen on kyse verkkosivujen sisällöistä eli viestinnästä! Ja linkkiprofiilin kehittämisestä eli maineenhallinnasta verkossa.

Toivon viestintään ja verkkosisältöihin keskittyvillä postauksillani laajentavani monen käsityksiä hakukoneoptimoinnin luonteesta.

Uudessa blogipostaussarjassani vien pidemmälle edellisen sarjani, Hakukoneoptimointia viestijälle, teemoja. Uuden sarjan postauksia yhdistää löyhästi hakukonelöydettävyys ja erilaisten verkkosisältöjen tuottaminen. Tässä ovat tämänhetkiset aiheet – toivo muita aiheita listalle!

  • Sisältösivustot
  • Sponsoroitu sisältösivusto
  • Hakukonelöydettävä lehdistötiedote
  • Verkkosivuston sisältösuunnittelu

Edellinen sarjani, Hakukoneoptimointia viestijälle, on edelleen luettavissa, jaettavissa ja tietysti tykättävissä:
1. Viestinnän ammattilainen: valuuko aikasi verkossa viemäriin?
2. Tiedätkö, millä avainsanoilla löydyt?
3. Kirjoita luovasti mutta löydettävästi
4. Hyödynnä helposti optimoitavat elementit: title ja meta description
5. Hakukonelöydettävyyden strategia

Lataa sarjasta koottu ilmainen opas (pdf)

Ensi viikolla kuullaan, jättäkäähän toiveenne tynnyriin!

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *