Dynaaminen budjetointi auttaa menestymään hakukonemainonnassa!

Hakukonemainonnan käyttö lisääntyy nopeasti, sillä se on erittäin edullista ja tuloksellista. Dynaaminen budjetointi antaa tarvittavan ketteryyden menestyä hakukonemainonnassa.

Elämme keskellä kiihtyvää muutosta, jossa asiat kehittyvät nopeammin kuin olemme koskaan voineet kuvitella. Mutta monessa yrityksessä kasvumahdollisuuksien hyödyntäminen on vaikeaa, koska yrityksen organisaation rakenne on sopimaton ja päätöksentekoprosessit ovat liian jäykkiä vastaamaan toimintaympäristön muutosvauhtiin.  Esimerkiksi vanhantapaisen budjetoinnin vuoksi tilanteen vaatimia uudistuksia on vaikea toteuttaa ja saada varoja nopeasti parhaiten tuottaviin asioihin. Tämä estää muun muassa tehokkaan hakukonemainonnan. Organisaation kyky toimia nopeasti, eli ketteryys on entistä tärkeämpi kilpailutekijä digitaalisoituneessa toimintaympäristössä. Avaintekijänä tarvittavan ketteryyden saavuttamiseksi on dynaaminen budjetointi.

Dynaaminen budjetointi on sopiva ratkaisu hakukonemainontaan

Dynaaminen budjetointi antaa kyvyn ohjata varoja parhaiten tuottaviin asioihin. Kiinteät määrärahat merkitään budjettiin lähinnä vain kiinteille kuluille ja koulutukseen sekä tarvittaessa tuotekehitykseen. Markkinointikulujen osalta budjettiin laaditaan hakukonemarkkinointia varten varaus, joka toimintavuoden aikana kohdistetaan valinnan mukaan parhaiten kannattaville osa-alueille.  Tämä on mahdollista ja helposti toteutettavissa, sillä hakukonemainonnassa saadaan kätevästi selvitettyä mitkä tuotteet ja palvelut kiinnostavat asiakkaitamme. Toisin sanoen missä on vahvin kasvupotentiaali. Dynaaminen budjetointi mahdollistaa aktiviteettien kannattavuuden jatkuvan optimoinnin. Eli siirtämään nopeasti panostukset huonosti tuottavista tuotteista paremmin tuottaviin tuotteisiin sekä uusiin tuotteisiin. Samalla on helppo laskea kannattavuuden avainluvut ja mitata tulos.

Hakukonemainonnan käyttö lisääntyy nopeasti, sillä se on erittäin edullista ja tuloksellista

Suosion taustalla on hakusanamainonnan merkittävät edut ja hakukoneiden kasvava käyttö. Esimerkiksi avainsanatutkimuksella voidaan saada selville kuluttajien mielenkiinnon kohteet ja trendit. Mainokset voidaan rajata maantieteellisesti, ajallisesti ja päivittää tai poistaa milloin tahansa. Uusasiakashankinnassa hakukonemainonta on ylivertainen vaihtoehto. Tuloksia voidaan saada aikaan erittäin nopeasti mainoksen julkistamisesta. Hakutulokset ohjaavat potentiaaliset asiakkaat verkkosivuille, kun hankinta on ajankohtainen. Eli myyntiprosessi saadaan aloitettua heti.

Dynaaminen budjetointi antaa tarvittavan ketteryyden menestyä hakukonemainonnassa. Menestyksellinen hakukonemainonta edellyttää tietysti hyvätasoiset ja toimivat hakukonemainontaa varten laaditut verkkosivut.

Suosittelen että luet myös kollegani Jussi Rautjärven blogikirjoituksen ”Näkyykö digitekeminen tuloslaskelmallasi plusmerkkisenä?”.

Jos haluat kuulla lisää, olet tervetullut Tuloksen AdWords-koulutuksiin. Kannattaa myös tutustua muihin tuleviin tapahtumiimme, kuten Tuloksen aamuseminaareihin.

 

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *