Verkkokauppa

Selaa kirjoituksia aiheittain

1.7.2014

Suomalaisen B2C-verkkokaupan mahdollisuudet kansainvälistyä: Viisi kriittistä menestystekijää kertoo, onnistutko vai et.

Kuluttajille suunnattu kansainväinen verkkokauppa on rajusti kilpailtua, olipa tuote- tai palvelusegmentti mikä hyvänsä. Menestys vaatii kovaa työtä ja ripauksen onneakin. Voittajia ei voi tietää ennalta, mutta voit ennustaa onnistumisen todennäköisyyttä viiden kriittisen menestystekijän kautta. 1. Valittu strategia: Onko yrityksellä strategia, jolla ylipäätään on mahdollisuus menestyä? Suomi on pieni kotimarkkina. Täällä on vaikea kasvattaa volyymeja, joilla […]

Verkkokauppa

4.6.2014

Kuinka tehdään parempaa verkkokauppaa?

Tänä päivänä työskentelen Tuloksella enemmän sisäisessä roolissa operatiivisena johtajana, mutta myös verkkokauppojen parissa aina kun mahdollista. Ja melkein yhtä usein ja mielelläni olen asiakkaana verkkokaupoissa: valikoiman laajuus ja ostamisen helppous vetoavat. Olen pohtinut paljon sitä, miksi suomalaisella verkkokaupalla menee heikosti. Tässä alla on muutamia asioita, jotka – huomaan – eivät ole viidessä vuodessa muuttuneet mihinkään. […]

Verkkokauppa

16.4.2014

Louhin dataa, kunnes löysin ikäviä asioita

Stokka ilmoitti juuri (15.4.2014) käynnistävänsä YT-neuvottelut. Kaupan liitto arvioi aiemmin, että alalta katoaa yli 6000 työpaikkaa. Monien perinteisten kaupan toimijoiden bisnes yskii. Toisaalta verkkokauppa kokonaisuutena kasvaa reippaasti. Mitä kaupan alalla tapahtuu? Ja vielä tärkeämpi kysymys: mitä kauppa ja suomalainen verkkokauppa aikovat tehdä selvitäkseen muutoksesta? SOK:n markkinointijohtaja Veli-Pekka Ääri puhui aiheesta ”Miten kauppa vastaa digitalisaatioon? Ajatuksia […]

Verkkokauppa

Lasse Larvanko 28.3.2014

Supercellin salaisuus miljardituloihin

Supercell ymmärtää pelien maksimaalisen tuoton olevan eri jokaisen pelaajan kohdalla.

Verkkokauppa

Nicolas Fogelholm 27.3.2014

Kannattaako Verkkokauppa.comin listautumisantiin osallistua?

Olet ehkä kuullut, että Verkkokauppa.com listautuu Helsingin pörssin First North -markkinapaikalle. Tämä tarkoittaa sitä, että sinusta ja minusta voi tulla Verkkokauppa.comin omistajia. Ja verkkokauppiaaksi pääsee nyt parilla kympillä, koska listautumisannin alustava merkintähinta on 20–24 euroa osakkeelta. Tämä ei tosin tarkoita sitä, että hinta olisi edullinen, tai että sinun kannattaisi ostaa osakkeita. Kun alustava merkintähinta on […]

Verkkokauppa

17.12.2013

E-commerce and Digital Marketing in Asia – Be There or Be Square

This article is a compilation of both latest business statistics from Asian market, as well as information and experiences gathered in Asia E-commerce 2013 conference in Kuala Lumpur, Malaysia. Why should you be interested in Asia? This should be a no-brainer. If you want to grow your business it’s easier to do it where the […]

Verkkokauppa

Nicolas Fogelholm 5.1.2013

Alennukset ja kannattavuus

Vähittäiskaupan perinteiset alennusmyynnit ovat tänä vuonna siirtyneet näyttävästi verkkokauppaan. Kuluttajat hurraavat ja verkkokauppiaat itkevät, koska huonolla katteella kauppa tekee tappiota. Alennusmyynnit voi ymmärtää Stockmannin, Iitalan, Anttilan, Seppälän ja muiden kauppojen osalta joilla on vahva kytkös kivijalkaan. Alennusmyynnit ovat ikivanha perinne ja perinteistä ei tietenkään luovuta. Mutta miksi verkkokauppiaat ovat lähteneet mukaan alennusmyynteihin? Tähän minulla ei […]

Verkkokauppa

30.11.2012

Onko verkkokauppasi todella valmis ostoryntäykseen?

Tätä kirjoittaessa on Yhdysvalloissa jälleen rikottu Internet-myynnin ennätyksiä vuoden vilkkaimpina ostospäivinä. On kiitospäivää, Black Fridayta, Cyber Mondayta ja vielä kokonaiseksi viikoksi venytetty himoshoppailijan Cyber Week. Amerikan ikiomat Hullut päivät siis. Katsotaanpa sitä hulinaa vähän lukujen valossa (lähde IBM): Kiitospäivänä myytiin $633M arvosta, Black Fridayna yli $1 miljardi, Cyber Mondayna yli $1.5 miljardia Pelkästään Amazon.com myi […]

Verkkokauppa

Lasse Larvanko 29.2.2012

Verkkokauppa

31.1.2012

Google ei suosi alennusprosentteja?

ALE -20 %,  -30 %, jopa -70 %… tammikuu on se aika vuodesta, kun kauppa käy kuumana alennusmyyntien kautta. Niin kivijalkakaupat kuin verkkokaupatkin hyödyntävät sesonkia ja moni liike tahkoo rahaa erityisesti tammikuun alennusmyynneissä. Tuttu asia ja toistuva ilmiö vuosittain. Suoraan myyntiin tähtäävässä mainonnassa alennustieto on mitä parhain yllyke ostamiseen, jonka takia sitä käytetään tehokkaasti copy-teksteissä […]

Verkkokauppa