Verkkokauppa

Selaa kirjoituksia aiheittain

Nicolas Fogelholm 8.4.2020

Mitä pitää ottaa huomioon, kun verkkosivustojen sisältöä käännetään?

Verkkosivun tai verkkokaupan sisällön kääntämisessä on useita vaiheita, joita ei ehkä tule ajatelleeksi ennen projektin aloittamista. Tässä blogissa on muutamia vinkkejä siitä, miten pääset alkuun ja mitä kannattaa ottaa huomioon. Aluksi hieman tilastotietoa. Tiesitkö, että yhdeksän kymmenestä ihmisestä käyttää verkkosivustoja omalla kielellään, jos se on mahdollista? Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos verkkosivustosi käännetään kohderyhmän kielelle, […]

Asiakaskokemus

Sofie Segercrantz 27.3.2020

Ruuan verkkokauppa Suomessa

On ollut mielenkiintoista päästä seuraamaan, miten ruuan verkkokauppa on viime päivinä muuttunut niche-jutusta koko kansan (tai ainakin Uudenmaan) palveluksi: ajat kotiinkuljetuksille Helsingin alueella ovat pahimmillaan parin viikon päähän ja SOK siirtää ravintolahenkilökuntaa kauppoihin tukemaan kysynnän kasvua sekä avaa Herkku Food Marketin verkkokaupan ajateltua aiemmin. Ruuan verkkokauppa on kehittynyt hitaasti Vielä vuonna 2018 ruuan verkkokauppa oli sen verran pienen piirin suosiossa, […]

Verkkokauppa

Nicolas Fogelholm 14.6.2019

Verkkokaupan ketterä markkinatutkimus & kansainvälistyminen

Edellä mainitun soittoäänikaupan lanseerausta ei edeltänyt suunnittelu tai markkinatutkimuksen tekeminen. Tuskin silloin edes tiesin, mitä markkinatutkimus konkreettisesti tarkoittaa. Minähän olin opiskellut Suomen historiaa ja taidehistoriaa. Olin myös sitä mieltä, että kaikki tutkiminen, selvittäminen tai suunnittelu oli aivan turhaa, kun ajan voi käyttää suoraan kasvun ja myynnin tekemiseen. Ajattelin, että vain tekemällä oppii oikeasti, mikä toimii […]

Verkkokauppa

22.8.2018

Ruokaa netistä sujuvammin – vauhdittavatko nämä signaalit ruoan verkkokauppaa?

Monet kaverit – tietysti oma kuplani – kertovat mieluusti tilaavansa ruokaa netistä tai suunnittelevansa sen aloittamista. Pyrin löytämään myös muita kuin tuttumutuun perustuvia syitä sille, miksi haluan uskoa ruoan verkkokaupan lyövän läpi myös Suomessa ja tänne sopivan toimintamallin muuttuvan kannattavaksi. Yhdysvalloissa on arvioitu, että päivittäistavaroiden verkkokauppa olisi 20 prosenttia päivittäistavarakaupasta vuoteen 2025 mennessä. Muutos lähtisi […]

Verkkokauppa

17.8.2018

Ruoan ostaminen verkosta ei kiinnosta

Kirjoitin viimeksi siitä, miksi ruoan verkkokauppa ei kauppiaan näkökulmasta kannata. Tähän postaukseen listasin löytämäni väitteet siitä, miksei kuluttajia kiinnosta ostaa ruokaa verkosta. Oletko samaa mieltä näistä väittämistä? Kerro oma näkemyksesi kommenteissa tai kumoa väittämät! Esteitä kannattavuudelle asiakkaiden puolelta Syy siihen, miksi suomalaiset eivät ole innostuneet tilaamaan ruokaa netistä tiivistyy siihen, että nykyinen palvelun toimivuus ja […]

Verkkokauppa

15.8.2018

Miksi ruoan verkkokauppa Suomessa ei kannata?

Ruokaostosten tilaaminen netistä kotiovelle saakka ei kovin monella paikkakunnalla vielä suju, ja halusin ottaa selville, miksi. Kävin läpi uutisia, tilastoja ja kolumneja, ja kokosin väittämiksi useimmiten mainitut ruoan verkkokaupan esteet kaupan näkökulmasta. Jätä kommenttisi kirjoituksen jälkeen: haasta väittämät tai kerro keksimäsi ratkaisumalli! Tilastoja ruoan verkkokaupasta tällä hetkellä K-ryhmässä ruoan verkkokauppa on kaksinkertaistunut muutamassa vuodessa, S-ryhmässä […]

Verkkokauppa

30.7.2015

Panosta hakusanamainontaan ja menesty!

Hakusanamainonnassa pienet numerot ovat usein sankareita. Toisin sanoen jo hyvin pieniltä tuntuvat hakusanamainonnan tunnuslukujen muutokset voivat johtaa merkittävään tulosparannukseen. Alla on esimerkki tästä. Yhden prosenttiyksikön parannus napsautusprosentissa sekä konversioprosentissa johti yli 28 %:n myynnin kasvuun. Ja samalla kustannukset laskivat yli 11 %. Esimerkki kuluttajatuotteesta Esimerkkitapauksessani avustin asiakasyritystäni parantamaan verkkokaupan myyntiä ja kannattavuutta nostamalla tuotteen näkyvyyttä tekstimainoksien […]

Hakusanamainonta

8.12.2014

Tuleeko verkkokauppiaan joulusta juhla vai iso pettymys?

Verkkokauppiaan näkökulmasta on käynnistymässä koko vuoden huippukohta. Miljoonat ihmiset lähtevät liikkeelle etsimään läheisilleen lahjoja, useat suurillakin rahasummilla. Vuoden loppuun sijoittuu useampikin kysyntäpiikki – on Yhdysvalloista Eurooppaan levinnyt Black Friday, joulukuun alussa oleva Cyber Monday ja kaiken kruunaa jouluviikko. Jouluviikon jälkeen ostohurmiota tasoitellaan vielä uudenvuoden alennusmyynneillä. Joulukauden kysyntäpiikki näkyy myös Googlen hakumäärissä. Hakumäärät lähtevät selkeään nousuun […]

Verkkokauppa

Toni Voutilainen 1.10.2014

Asiakkuuden arvo – parempi ymmärrys on timanttinen kilpailuetu

  Verkkokaupassa, jossa eurojen mittaaminen on helppoa, on myös helppo keskittyä katsomaan vain hetkittäistä myyntiä ja miten panostukset eri myyntikanaviin heilauttavat myyntiviisaria välittömästi. Kuitenkin ensimmäisen ostoksen jälkeinen potentiaali on se, josta yritys voi kääriä suurimman hyödyn. Siksi menestyvimmät yritykset ovat suorastaan pakkomielteisiä asiakkaansa elinkaariarvon ymmärtämisessä. Puhutaan siis koko asiakassuhteen rahassa mitattavan arvon ymmärtämisestä. Tämän artikkelin tarkoitus on sysätä sinut alkuun, ellet vielä ole […]

Verkkokauppa

18.8.2014

9 menestynyttä suomalaista verkkokauppiasta

Suomalaiset voivat menestyä verkkokaupassa siinä missä muutkin! Lue yhdeksän positiivista esimerkkiä suomalaisista menestyjistä Digitalist Networkista.  

Verkkokauppa