Sosiaalinen media

Selaa kirjoituksia aiheittain

26.8.2014

Aloita Facebook-mainonta – maksaville asiakkaille

Täytyykö Facebook-tykkääjien tavoittamisesta maksaakin? Ilman mainontaa kukaan ei näe sivumme päivityksiä! Kuvakoot muuttuivat ja mainospaikat Facebook-sivulla vähenivät! Facebook-käyttäjien ja -mainostajien keskuudessa kuohuu säännöllisesti. Kohua aiheuttavat useimmiten ulkoasun uudistukset ja algoritmin päivitykset – ylipäätään kaikki muutokset, joilla Facebook pyrkii kehittämään palveluaan. Kun tunnekuohu laantuu ja vaahto on pyyhitty suupielistä, markkinoijan kannattaa kääntää katseensa Facebookin tarjoamiin uusiin […]

Sosiaalinen media

29.3.2012

Miljoonan taalan markkinatietoa II: Onko Facebookista tutkimustyökaluksi?

Tammikuun alussa Toni kirjoitti mainion tekstin Miljoonan taalan markkinatietoa Facebookin tarjoamista mahdollisuuksista tehdä markkinointi- ja markkinantutkimusta. Tällä kertaa omassa kirjoituksessani en pureudu niinkään toiminnallisuuksiin ja teoriaan vaan esittelen käytännön esimerkin. Teemme konversio-optimointia ja hakukonemainontaa luontaistuotteiden parissa toimivalla Vitaelabille ja tällä kertaa työn alla oli asiakkaamme uusi laskeutumissivu. Miten pystymme käytännössä tutkimaan nopealla aikataululla eri kuvien toimivuutta kustannustehokkaasti? […]

Sosiaalinen media

28.2.2012

Onko Pinterest uusi Facebook?

Pinterest saa juoksemaan lähikauppaan iltakymmeneltä ostamaan suklaakakkureseptin aineksia. Se inspiroi ideoimaan kodinsisustuksen uusiksi lattiasta kattoon, löytämään uuden pukeutumistyylin ja suunnittelemaan auton ostamista. Pinterest saa myös lähimmäisesi hermostumaan, koska roikut netissä jatkuvasti koukuttuneena siihen. Pinterest on yksi tämän hetken kohutuimmista jutuista digimarkkinointimaailmassa. Alkuvuodesta palvelu ylitti 11 miljoonan kävijän rajapyykin ja on nopeasti kasvamassa yhdeksi suosituimmista sosiaalisista […]

Sosiaalinen media

Toni Voutilainen 5.1.2012

Miljoonan taalan markkinatietoa

Markkinatutkimukseen ei välttämättä tarvitse upottaa tuhansia ja tuhansia euroja. Lue Facebookin hyödyntämisetä markkinatutkimuksen työkaluna ennen ja nyt.

Sosiaalinen media

29.9.2011

Viisi vinkkiä Facebook-laskeutumissivulle

Kuuluuko yrityksesi Facebook-strategiaan kerätä Facebook-sivullesi paljon tykkääjiä? Hyvä, jatka siis lukemista. Yksi onnistuneen Facebook-sivun tykkääjäkannan keräämisen kulmakiviä on toimiva laskeutumissivu. Hyvä laskeutumissivu kiinnittää huomion ja saa kävijän klikkaamaan Tykkää-nappia. Kuulostaa yksinkertaiselta ja sitä se oikeastaan onkin. Päätös Tykkää-napin painamisesta tehdään hyvin nopeasti eikä se vaadi kävijältä muuta kuin yhden ylimääräisen klikkauksen. Nämä vinkit esittelevät muutaman […]

Sosiaalinen media

1.4.2011

SoMe ja SEO ne yhteen soppii

Yhä useampi hakutulos hakukoneissa viittaa sosiaalisiin sisältöihin. Sosiaalisen median palvelut auttavat sisältöjen jakamisessa ja siten linkkivoiman kerryttämisessä… Uusi postaussarjani käsittelee sosiaalista mediaa ja hakukoneoptimointia. Jätä kommenttikenttää aihetoiveesi!

Sosiaalinen media

23.8.2010

Sosiaalinen media – miksi tarvitset strategian ja mittarit

Markkinointi sosiaalisessa mediassa: lue vinkit sosiaalisen median mittaamiseen ja katso miksi tarvitset sosiaalisen median strategian!

Sosiaalinen media