Sosiaalinen media

Selaa kirjoituksia aiheittain

Janni Backman 24.1.2023

Somemarkkinointi alkuvuonna – nappaa vinkit uusasiakashankintaan 

Loppuvuosi on yleensä yhtä mainonnan ilotulitusta: on Singles Day, Black Friday ja Cyber Monday, unohtamatta tietenkään perinteisiä joulu-, välipäivä- ja sesonkialennuksia tai joululahjamainontaa. Näihin yleensä satsataan sekä suunnittelun, toteutuksen että budjetin puolesta ja markkinointiin käytetään suhteessa muuhun vuoteen huomattavasti enemmän rahaa vuoden kovimpien myyntien toivossa. Kun vuosi vaihtuu ja loppuvuoden hässäkkä hiljenee, kilpailu mainospaikoista vähenee […]

Sosiaalinen media

Kati Kiiskinen 10.10.2022

Facebookin mainostili disabled – mitä voi tehdä?

”Ad account disabled” -teksti ruudulla raastaa mainostajien työpäiviä. Viesti tarkoittaa, että Facebookin (Metan) mainostili on blokattu – tilin käyttö on siis estetty tai tili on jopa pysyvästi suljettu Facebook-markkinoinnin vastaisen toiminnan vuoksi. Meneekö monen päivän tai jopa kuukausien tuotot sivu suun? Pitääkö kaikki aloittaa alusta? Onko mitään, mitä asialle voi tehdä? Ei hätää, toivo ei […]

Sosiaalinen media

Sanna Pänkäläinen 27.4.2022

Mitä on tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi on tämän päivän markkinointikentän yksi ajankohtaisimmista teemoista ja yritykset valjastavat vaikuttajia enenevissä määrin osaksi yrityksen markkinointitoimia – olihan vaikuttajamarkkinointiin globaalisti käytetyt mediainvestoinnit vuonna 2021 jo 14 miljardin luokkaa. Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi vaatii näkemystä markkinoinnin kokonaisuudesta Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi ei kuitenkaan synny sattumalta, ja yhtenä ensimmäisen asiana on tärkeää ymmärtää digitaalisen markkinoinnin funneliajattelu ja miten vaikuttajamarkkinointi kytkeytyy […]

Digitaalinen markkinointi

28.2.2022

Heikentyivätkö Facebook-mainonnan tulokset 2021? Ota ainakin nämä 3 asiaa huomioon vuonna 2022.

Vuonna 2021 tapahtui muutamia muutoksia, jotka ovat vaikuttaneet Facebook- ja Instagram-mainontaan, ja etenkin kun alustan sisäisiä tuloksia verrataan aiempiin vuosiin, voivat tulokset näyttää heikommilta.  Merkittävin muutos oli Applen keväällä 2021 voimaan astunut iOS 14 -järjestelmäpäivitys, joka toi mukanaan tiukkoja tietosuojavaatimuksia sovelluksille ja antoi Applen käyttäjille mahdollisuuden kieltää sovellusten seuranta. Jotta Meta täyttäisi nämä vaatimukset, tuli […]

Sosiaalinen media

27.1.2022

Hartwallin Lahden Erikois ainoana suomalaisena brändinä Metan Showreelillä!

Tulos on ollut kehittämässä Hartwallin markkinointia vuodesta 2018 asti. Yhteistyön keskiössä on datajohdettu markkinointi, jossa testaaminen ja mittaaminen ovat avainasemassa. Jouluna 2020 asiakkaallemme Lahden Erikoiselle toteutettu Multi-Cell Brand Lift Study (ks. aiempi blogikirjoitus casesta) ylsi ainoana suomalaisena brändinä Metan viime vuoden Showreelille, johon on koottu Metan mainosalustalla tehdyt onnistuneimmat mittaamisen caset. Multi-Cell-tutkimus loi monien varianttien […]

Sosiaalinen media

22.9.2021

Heineken Twitter Case Study

Mitä tehdä, kun brändin tavoitteena on kansainvälisen sponsoroinnin hyödyntäminen Suomen markkinalla? Toteutimme Heinekenille laajan monikanavaisen markkinointikampanjan viime kesän jalkapallon EM-kisoissa. Yhtenä kanavana toimi Twitter, josta tehtiin onnistuneen kampanjan jälkeen case study. Lataa Case Study alta: Onnistuneen Twitter-kampanjan salaisuus Twitter mahdollisti sen kohdentamisen sekä mainosformaattien avulla innostavan kampanjakokonaisuuden, jonka tavoitteena oli yhdistää jalkapallofanit odotetun tapahtuman ympärille. […]

Sosiaalinen media

17.6.2021

Yksi menestyneimmistä Twitter Takeovereista Suomessa!

Mikä on Twitter Takeover? Twitter Takeover antaa mainostajalle eksklusiivisen oikeuden Twitterin syötteeseen sekä Trendiin eli osioon, jossa näkee Twitterin suosituimmat aiheet. Valitut mainokset näkyvät Takeover-päivän aikana ensimmäisillä mainospaikoilla syötteessä. Trend-osiossa saa omistajuuden haluamastaan hashtagista. Heinekenin häikäisevä Twitter Takeover Asiakkaamme Heineken on yksi jalkapallon EURO 2020 -kisojen pääyhteistyökumppaneista. Tulos tällä hetkellä toteuttaa Suomen markkinalle suunniteltua monikanavaista […]

Sosiaalinen media

11.5.2021

Miten mitata brändimarkkinointia Facebookissa?

Hartwallin olutbrändille, Lahden Erikoiselle, toteutettiin strateginen tutkimus Facebook- ja Instagram-mainonnassa. Hypoteesi oli, että oluen nesteen näyttäminen mainosmateriaalissa tuo lisäarvoa verrattuna perinteisen tölkin näyttämiseen.  Brändimarkkinoinnin mittauksen keinot Kaikki lähti selkeästä hypoteesistä, joka pyrittiin jalkauttamaan digitaalisen markkinoinnin kontekstiin. Parhaaksi tavaksi muodostui Facebookin tarjoama Brand Lift Study, josta hyödynnettiin Multi-Cell-versiota. Multi-Cell-versio loi monien varianttien samanaikaisen testausmahdollisuutensa ansiosta selkeän […]

Sosiaalinen media

Taru Kauppila 18.2.2021

Facebook-mainonta ja Applen iOS 14 -päivitys

Apple ilmoitti jo kesäkuussa 2020 uusista evästekäytännöistään, jotka astuivat voimaan uuden iOS 14 -päivityksen yhteydessä alkuvuodesta 2021. Kyseessä on siis Applen päivitys, jonka avulla rajataan evästeiden eli käyttäjätietojen keräystä. Sovellusten, mukaan lukien Facebookin, tulee pyytää lupaa käyttäjätietojen keräykseen kolmannen osapuolen sovelluksissa ja nettisivuilla. Muutoksen tullessa voimaan myös Facebook joutui tekemään muutoksia omiin käytäntöihinsä. Nyt viimeistään […]

Sosiaalinen media

Kaisa Aarnio 8.2.2021

TikTok-markkinointi – Mitä se on ja kenelle se sopii?

TikTokilla on maine kanavana, jossa sisältö koostuu lähinnä nuorten tanssivideoista. Vaikka TikTokin käyttäjäkunta on nuorehkoa ja tanssivideot ovat suosittua sisältöä, on se paljon mainettaan monipuolisempi kanava. TikTok ei ole vain nuorten alusta, ja erityisesti TikTokin orgaanisilla sisällöillä on mahdollista saada kiinni aikuisikään ehtineitä käyttäjiä.  Millaisille brändeille TikTok sopii? TikTok on otollinen markkinointialusta erityisesti kuluttajabrändeille, jotka […]

Sosiaalinen media