Sisältömarkkinointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Sisältömarkkinointi

Mitä on sisältömarkkinointi? Kohderyhmiä palvelevan ja kiinnostavan sisällön pitäisi olla osa jokaisen organisaation markkinointia. Lyhyesti sisältömarkkinointi tarkoittaa siis sitä, että yritys tuottaa asiakkaitaan kiinnostavaa, hyödyllistä sisältöä, joka tavoittaa asiakkaat oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Sisältö voi olla viihdyttävää, informatiivista, myyvää tai mitä vain näiden väliltä, kunhan lähtökohtana on asiakas – ei se, mitä yritys itsestään haluaa […]

Sisältömarkkinointi

29.1.2016

Laadukas viestintä lisää myyntiä

Professori Vilma Luoma-Aho jakoi yhteisömanagerien CMAD 2016 -tapahtumassa tutkimustietoa siitä, voiko tietoa jakamalla muuttaa ihmisten toimintaa. Ihmiset sanovat tekevänsä päätöksiä rationaalisesti ja tietoon pohjautuen. Todellisuudessa näin ei ole. Pelkkä tieto ei vielä saa yksilöä muuttamaan toimintaansa. Tärkeässä roolissa ovat tunteet, sillä nimenomaan tunne ohjaa toimintaa.* Tee tunteita herättävää sisältöä Verkossa sisältöjen tavoitteena on ohjata lukijaa […]

Sisältömarkkinointi

17.11.2015

Seitsemän keinoa tehostaa sisältömarkkinointia

Sisältömarkkinointia voi ja kannattaa tehostaa. Tehostaminen ei tarkoita tylsistyttämistä, vaan järkeviä työtapoja ja lukijan eli asiakkaan huomioimista. Jaan kaksi perus- ja viisi jatkovinkkiä. Mikäli sekä sisältöstrategia että -suunnitelma löytyvät jo, hyppää suoraan kolmanteen vinkkiin. Mikäli molemmat vielä puuttuvat, suosittelen laittamaan ne kuntoon, jotta saat parhaimman hyödyn jatkosta. 1. Sisältöstrategia Sisältömarkkinointia ei voi tehdä, elleivät perusasiat ole […]

Sisältömarkkinointi

13.10.2015

Tee 10 kertaa parempaa sisältöä kuin kilpailijasi

Ihmisten huomion saaminen vaikeutuu, kun verkkoon tuotetaan koko ajan uutta sisältöä ja kanavien määrä kasvaa. Hakukoneet, kuten Google, vastaavat tähän ongelmaan oppimalla tekoälyn avulla jokaisesta hausta ja tarjomalla käyttäjille personoituja hakutuloksia. Hyvien hakutulosten avulla Google mahdollistaa paremman asiakaskokemuksen ja helpottaa tiedonhakua. Näkyäkseen hyvin hakutuloksissa sisällön tulee olla entistä kohdennetumpaa ja tarjota laadukas vastaus ongelmaan. Millä sitten voi erottua? […]

Sisältömarkkinointi

3.3.2015

Pelaatko pennosilla vai kiihdytätkö kasvua?

Markkinointitehtävässä eräässä b-to-b-yrityksessä toimiva ystäväni kertoi tuplanneensa sisältömarkkinoinnilla yrityksen verkkokävijöiden määrän. Hän kertoi myös, että markkinointia tehdään yrityksessä käytännössä nollabudjetilla. Vielä kun Vincitin toimitusjohtaja otsikoi blogikirjoituksensa Kauppalehdessä raflaavasti Näin tehdään markkinointia ilman rahaa, oli aiheeseen pakko tarttua. Mikä siinä on, että markkinoinnissa odotetaan tapahtuvan ihmeitä ilman rahaa, yleensä pelkällä aivo- ja lihasvoimalla? Sisältömarkkinoinnin buumi on […]

Sisältömarkkinointi

25.9.2014

Sisältömarkkinointia johdetaan esimerkillä

Digitalisoituminen ja sosiaalinen media ovat mahdollistaneet sen, että me kaikki,  yrityksen asiakkaat, media ja niin nykyiset kuin potentiaalisetkin työntekijät, pystymme jatkuvasti seuraamaan yritykseen liittyvää keskustelua ja osallistumaan siihen. Onko sinun yrityksessäsi mietitty tästä seuraavia mahdollisuuksia ja uhkia? Mahdollisuuksia on valtavasti, ja talousjohtajan näkökulmasta upeinta lienee, että osa on lähes ilmaisia. Uhkiakin toki leijuu, mutta usko […]

Sisältömarkkinointi

24.9.2014

Suuri osa sisällöistä toimii vain vahingossa

Tunsin aikanaan ihmisen, jota kuvailtiin “moi, mitä mulle kuuluu” –henkilöksi. Tiedätte varmaan tyypin? Se on ihan kiva ja sosiaalinenkin, mutta sen seura on tylsää, koska se puhuu vain itsestään. Porukassa tyyppi menee siinä sivussa eikä välttämättä edes ärsytä, vaan saattaa joskus kertoa ihan hauskankin jutun (yleensä toki itsestään), mutta itse siihen ei jaksa ottaa yhteyttä. […]

Sisältömarkkinointi

5.8.2014

Sisältömarkkinointi – viisi vinkkiä sisällöntuotantoon

Mielenkiintoista sisältöä luetaan ja jaetaan mielellään eri kanavissa. Koska sisältöä on tarjolla valtava määrä ja uutta tuotetaan jatkuvasti, on yksittäisen jaetun sisällön elinaika on hyvin lyhyt. Kun haluat, että sisältösi tavoittaa laajemman yleisön pidemmällä aikavälillä, astuu kuvaan hakukoneoptimointi. Sen avulla sisältösi nousee aiheesta kiinnostuneiden hakutuloksiin vielä kuukausienkin päästä.   Viisi tapaa huomioida lukijat sisältömarkkinoinnissa   Päätä etukäteen […]

Sisältömarkkinointi

8.11.2013

Vain yksi kysymys sisältöstrategian pohjaksi: miksi?

Miksi? – Tämä on usein vaikein kysymys verkkosisältöjen ylläpitäjille. Miksi teillä on verkkosivusto? Siihen ei yleensä osata vastata.

Sisältömarkkinointi

4.10.2013

Pintasi ei hämää ketään

Helsingissä 11.-13.9. järjestetyssä sisältöstrategiaseminaari CS Forumissa oli yksi täysin poikkeava puheenvuoro. Facebookilla sisältöstrategina työskentelevä Jon Colman ei puhunut esityksessään sisällöstä vaan arvoista. Colmanin pääteesi oli, että ilman koko yrityksen jakamia, päivittäin toteutuvia arvoja, kaikesta sisällöstä ja viestinnästä puuttuu aito ydin – siitä tulee vain pintaa. Ongelma on tämä: ostajat, yhteistyökumppanit ja työntekijät tunnistavat hyvin nopeasti, […]

Sisältömarkkinointi