Markkinoinnin automaatio

Selaa kirjoituksia aiheittain

Eeva Honkala 20.12.2018

Gmailin Tarjoukset-välilehden uudet ominaisuudet

Gmail julkisti Tarjoukset (Promotions) -välilehteen liittyen muutamia uusia lisäyksiä ominaisuuksiin, joilla sähköpostimarkkinoijat voivat palvella viestiensä vastaanottajia paremmin ja erottua muiden yritysten viesteistä visuaalisesti. Jo aiemmin esimerkiksi ravintolavarauksiin, lentolippuihin, erilaisiin tapahtumiin ja verkkokauppoihin liittyvien viestien tietoihin on voinut lisätä ominaisuudet, joiden avulla Gmail ymmärtää esimerkiksi mitä haun kannalta tärkeitä tietoja viestistä löytyy ja voi tuoda ne […]

Markkinoinnin automaatio

15.2.2017

Hyvä asiakaskokemus – todellisuutta vai utopiaa?

Tunteeko yrityksesi johtoryhmä asiakkaiden ostopolun ja yrityksen toiminnan kriittiset kohdat ostopolun eri vaiheissa? Tai suhteessa kilpailijoihin? Pystyttekö oikea-aikaisesti kohtaamaan asiakkaanne relevantilla viestillä, joka parhaimmillaan ilahduttaa heidät positiivisesti, sitouttaa ja kasvattaa asiakkuuden arvoa (Customer Lifetime Value)? Asiakaskokemus – tai oikeastaan hyvä asiakaskokemus – ratkaisee, kuka pelin voittaa. Jos vastaat kaikkiin alla oleviin kysymyksiin ”kyllä”, asiasi ovat […]

Asiakaskokemus

Eeva Honkala 9.12.2016

10 tapaa lisätä markkinoinnin automaation tehokkuutta

1) Kirkasta tavoitteet Miksi oikeastaan edes päätit hyödyntää markkinoinnin automaatiota? Onko markkinoinnin automaatio keino saavuttaa tavoittelemasi? Ascend2:n ja Research Parnersin Marketing Automation Trend Surveyssä markkinoinnin automaation menestyksen suurimmaksi esteeksi nousi strategian puute. Jos sinulla ei siis vielä ole määriteltynä strategiaa, jolla markkinoinnin automaation työkalusta otetaan tehot irti, vaikka työkalu jo löytyy, nyt on viimeistään aika määritellä, mitä […]

Markkinoinnin automaatio

24.11.2016

Markkinointipäättäjä – näin sisäänheittäjästä asiakkaan kumppaniksi

Erityisesti digimarkkinoinnissa panokset laitetaan asiakassuhteen alkupäähän. Markkinoinnin tärkeänä mittarina on edelleen kävijämäärät sivustolla. Sen sijaan olisi järkevämpää mitata, kuinka moni päätyy ostamaan ja millä summalla. Ei-suoraa myyntiä tekevillä sivustoilla mittaamisen tulisi olla yhtä tavoitteellista, esimerkiksi: miten sitoutamme asiakasta brändin pariin? Kivijalkakaupassakaan ei tärkein mittari ole se, kuinka monta asiakasta kaupassa kävi vaan se, kuinka paljon […]

Asiakaskokemus