Maksettu media

Selaa kirjoituksia aiheittain

25.5.2016

Mobiilisovellusten mainonnan viidakossa

Tämän artikkelin tarkoituksena on antaa yleisnäkymä app-mainontaan, jotta onnistut saamaan lisää käyttäjiä sovelluksellesi. Millaisia ratkaisuja mainostajalle on tarjolla? Lähdetään valitsemaan sopivinta ensimmäistä kanavaa sen perusteella, onko sovelluksesi Androidin vai iOS:n päälle rakennettu. Jos vastauksesi on Android, suosittelen ihan ensimmäisenä ottamaan käyttöön Googlen ratkaisuvalikoiman. Tähän on kaksi syytä: varsin kustannustehokkaasti toimiva mainosinventaari sekä automaattisesti (lue: ilman […]

Maksettu media

5.3.2015

Display-mainonnan paluu – banneri elää ja voi hyvin

”Banneri- eli display-mainonta on Internetin syöpä: se leviää lähes kaikkialle ja samalla pilaa kaiken hyvän. Se on käsittämättömän suosittua, vaikka sen tehottomuus on todistettu moneen kertaan.” Näin banneri (tai display-mainonta, kuten haluatte) on ehditty julistaa kuolleeksi kerta toisensa jälkeen. Googlaa hakusanalla ”banner is dead”, niin löydät osumia ainakin vuodesta 1999 alkaen. Yllä referoidut lauseet kynäili äskettäin […]

Maksettu media

13.8.2013

Affiliate-markkinointi – Verkkomarkkinoinnin Monsanto

20 prosenttia palkokasveista tuottaa 80 prosenttia herneistä. Tämän huomion teki italialainen Vilfredo Pareto. Myöhemmin Pareto-teoriaksi nimetty malli on osoittautunut todeksi myös monella muulla alalla. 80 prosenttia tuotosta tulee 20 prosenttia asiakkaista, 80 prosenttia valituksista tulee 20% asiakkaista ja niin edelleen. Onneksi asiat ovat tänään paremmin Nykyisen geenimanipulaation aikana on päästy eroon tuottamattomista herneenpaloista. Kaikki palkokasvit […]

Maksettu media