Maksettu media

Selaa kirjoituksia aiheittain

26.9.2017

Mobiilimarkkinoinnin lunttilappu

Eletään aikakautta, jona kuluttaja pääsee kaiken julkaistun tiedon ja kissavideoiden äärelle vain yhdellä näppärällä ranneliikkeellä. Puhelimen käyttö internetin selaukseen ohitti pöytäkoneen globaalilla tasolla jo vuonna 2016 ja sama ilmiö lienee odottettavissa hilppasen päästä myös Suomessa. Googlen kuluttajabarometri-tilastojen mukaan puhelimella käytetään internettiä yhtä paljon tai enemmän kuin tietokoneella, useamman tunnin päivässä ja yhä useampaan eri tarkoitukseen. Mobiilia […]

Digitaalinen markkinointi

25.5.2016

Mobiilisovellusten mainonnan viidakossa

Tämän artikkelin tarkoituksena on antaa yleisnäkymä app-mainontaan, jotta onnistut saamaan lisää käyttäjiä sovelluksellesi. Millaisia ratkaisuja mainostajalle on tarjolla? Lähdetään valitsemaan sopivinta ensimmäistä kanavaa sen perusteella, onko sovelluksesi Androidin vai iOS:n päälle rakennettu. Jos vastauksesi on Android, suosittelen ihan ensimmäisenä ottamaan käyttöön Googlen ratkaisuvalikoiman. Tähän on kaksi syytä: varsin kustannustehokkaasti toimiva mainosinventaari sekä automaattisesti (lue: ilman […]

Maksettu media

5.3.2015

Display-mainonnan paluu – banneri elää ja voi hyvin

”Banneri- eli display-mainonta on Internetin syöpä: se leviää lähes kaikkialle ja samalla pilaa kaiken hyvän. Se on käsittämättömän suosittua, vaikka sen tehottomuus on todistettu moneen kertaan.” Näin banneri (tai display-mainonta, kuten haluatte) on ehditty julistaa kuolleeksi kerta toisensa jälkeen. Googlaa hakusanalla ”banner is dead”, niin löydät osumia ainakin vuodesta 1999 alkaen. Yllä referoidut lauseet kynäili äskettäin […]

Maksettu media

13.8.2013

Affiliate-markkinointi – Verkkomarkkinoinnin Monsanto

20 prosenttia palkokasveista tuottaa 80 prosenttia herneistä. Tämän huomion teki italialainen Vilfredo Pareto. Myöhemmin Pareto-teoriaksi nimetty malli on osoittautunut todeksi myös monella muulla alalla. 80 prosenttia tuotosta tulee 20 prosenttia asiakkaista, 80 prosenttia valituksista tulee 20% asiakkaista ja niin edelleen. Onneksi asiat ovat tänään paremmin Nykyisen geenimanipulaation aikana on päästy eroon tuottamattomista herneenpaloista. Kaikki palkokasvit […]

Maksettu media