Maksettu media

Selaa kirjoituksia aiheittain

Janne Tuominen 14.6.2021

Mitä on ohjelmallinen ostaminen ja miten se toimii?

Ohjelmallinen ostaminen (englanniksi Programmatic Buying tai Programmatic Advertising) on digitaalisen mainostilan ostamista ja myymistä automatisoidusti. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että bannereita, natiivimainoksia ja videonäyttöjä ei enää osteta mediamyyjien välityksellä, vaan kaikki mainostilan osto käydään erilaisten markkinapaikkojen (esimerkiksi Adform) kautta. Ohjelmallinen ostaminen on tuonut monenlaisia hyötyjä mainostajille, ja tehnyt display-mainonnasta tehokasta ja toimivaa. Ohjelmallisen ostamisen avulla […]

Maksettu media

Janne Tuominen 3.5.2021

Ohjelmallisen ostamisen kohdentaminen kun keksit on syöty

Kuluneen vuosikymmenen aikana merkittäväksi osaksi ohjelmallisen ostamisen kohdennusta on muodostunut kolmannen osapuolen datan ostaminen ja hyödyntäminen kohdentamisessa. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mainostaja ostaa kohderyhmiä, jotka perustuvat esimerkiksi mediasivuston keräämiin tietoihin kävijöidensä käyttäytymisestä. Kolmannen osapuolen datakohdennuksen poistuessa keinovalikosta, on korvaaviksi keinoiksi povattu sekä täysin uusia että useampia jo olemassa olevia tapoja. Tässä blogissa esittelemme muutamia esimerkkejä, […]

Maksettu media

23.5.2019

Why is programmatic advertising key for product success?

In order for the product or service to be even considered, it has to be on one’s mind and ’If you want to make a big impression on another person, you cannot worm your way into their mind and then slowly build up a favorable opinion over a period of time. You have to blast […]

Maksettu media

Niko Sulkakoski 3.6.2018

Markkinointimix

Markkinointimix (marketing mix) on perinteisesti tarkoittanut markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuutta, joka on jaoteltu neljän P-kirjaimen mukaisesti: Product eli tuote tai palvelu Price eli hinta Place eli myyntipaikka tai saatavuus Promotion eli markkinointiviestintä Markkinoinnin tehtävä on optimoida markkinointimix palvelemaan mahdollisimman tehokkaasti liiketoiminnan päämääriä. Laajennettu markkinointimix Jotkut markkinoinnin tutkijat ovat pyrkineet laajentamaan markkinointimix-käsitettä myös uusilla P-kirjaimilla, esimerkiksi seuraavilla: […]

Digitaalinen markkinointi

Niko Sulkakoski 3.6.2018

Mobiilisovellusten mainonnan viidakossa

Puutuuko takapuolesi odottaessasi käyttäjiä hienolle mobiilisovelluksellesi? Ilman app-mainontaa sovelluskäyttäjiä on hankalaa saada, ainakaan jos sinulla ei ole vahvoja omia kanavia käytössäsi. App-mainonnan kenttä on harmillisesti varsin sekalainen kokoelma erilaisia kanavia omine teknisine yksityiskohtineen. Niiden myötä idylliseksi kuviteltu seikkailu mainonnan viidakossa voi muuttua ryteikössä rämpimiseksi. Tämän artikkelin tarkoituksena on antaa yleisnäkymä app-mainontaan, jotta onnistut saamaan lisää […]

Digitaalinen markkinointi

Niko Sulkakoski 3.6.2018

Videomarkkinointi

Videomarkkinointi ei ole enää isojen brändien yksinoikeus, vaan sen tulisi olla luonteva osa kaikkien yritysten markkinointia. Mitä on videomarkkinointi? Video yhdistää tehokkaasti kuvan, tekstin ja äänen. Videoiden katselun yleistyessä ja tv:n katselun vähentyessä, videon avulla tavoitat haluamasi kohderyhmä televisiota kohdennetummin ja pienemmillä kustannuksilla. Video voidaan esimerkiksi julkaista YouTubessa ja upottaa tämän jälkeen omalle sivustolle, osaksi […]

Digitaalinen markkinointi

Niko Sulkakoski 3.6.2018

Kumppanuusmarkkinointi

Kumppanuusmarkkinointi on markkinointimuoto, jossa yritys maksaa korvauksen mainoskumppaneilleen heidän tuottamiensa tulosten perusteella. Yritys voi maksaa palkkiota kumppanille esimerkiksi jokaisesta kävijästä, liidistä tai myynnistä. Kumppanuusmarkkinointi on siis tulospohjainen mainontamuoto. Kumppanuusmarkkinoinnista käytetään joskus myös termejä ”affiliate-mainonta”, ”affiliate-markkinointi” tai ”tulospohjainen mainonta”. Yksi kumppanuusmarkkinoinnin pioneereista on Amazon, jolla on ollut oma kumppanuusohjelma vuodesta 1996. Siinä kumppaneille maksetaan prosentuaalinen palkkio […]

Maksettu media

20.11.2017

Lehdistötiedote: Tulos Helsingille kansainvälisesti arvostettu Adform-sertifikaatti ensimmäisenä Suomessa

Adform Premium Partneriksi pääseminen vaatii yritykseltä osaamista laajalla rintamalla. Kolmen työntekijän on läpäistävä vahvaa ammattitaitoa vaativat kokeet. Vaatimustaso on erityisen korkea, sillä Tuloksen lisäksi samaan saavutukseen on yltänyt kansainvälisesti vain 10 media- ja markkinointialan yritystä. ”Olen tyytyväinen siihen, että nyt Tuloksen koko ohjelmallisen ostamisen tiimimme on läpäissyt Adform-kokeet”, sanoo Tuloksen ohjelmallisen ostamisen johtaja Aleksandr Simukovic. […]

Uutiset

26.9.2017

Mobiilimarkkinoinnin lunttilappu

Eletään aikakautta, jona kuluttaja pääsee kaiken julkaistun tiedon ja kissavideoiden äärelle vain yhdellä näppärällä ranneliikkeellä. Puhelimen käyttö internetin selaukseen ohitti pöytäkoneen globaalilla tasolla jo vuonna 2016 ja sama ilmiö lienee odottettavissa hilppasen päästä myös Suomessa. Googlen kuluttajabarometri-tilastojen mukaan puhelimella käytetään internettiä yhtä paljon tai enemmän kuin tietokoneella, useamman tunnin päivässä ja yhä useampaan eri tarkoitukseen. Mobiilia […]

Digitaalinen markkinointi

25.5.2016

Mobiilisovellusten mainonnan viidakossa

Tämän artikkelin tarkoituksena on antaa yleisnäkymä app-mainontaan, jotta onnistut saamaan lisää käyttäjiä sovelluksellesi. Millaisia ratkaisuja mainostajalle on tarjolla? Lähdetään valitsemaan sopivinta ensimmäistä kanavaa sen perusteella, onko sovelluksesi Androidin vai iOS:n päälle rakennettu. Jos vastauksesi on Android, suosittelen ihan ensimmäisenä ottamaan käyttöön Googlen ratkaisuvalikoiman. Tähän on kaksi syytä: varsin kustannustehokkaasti toimiva mainosinventaari sekä automaattisesti (lue: ilman […]

Maksettu media