Me Tuloksella emme ihan vielä ole kaikkien alojen erikoisasiantuntijoita – siksi haemme verkon datan tueksi asiantuntijanäkemystä: ymmärtääksemme syy-seurausketjuja paremmin markkinoijan kannalta. Kysyimme vastuullisuuvaikuttaja Outi Pyyltä, miksi markkinoijat eivät hanakammin vastaa kysyntään, kun kuluttajat etsivät vastuullisia toimijoita, jolle rahansa kantaa. Vastuullisuus on sekä ekologinen että eettinen asia ”Kuluttajatasolla eettiset ja ekologiset aktivistit kinastelevat näkemyksineen keskenään ja […]
Digitaalinen markkinointi
1. Älä panikoi, älä passivoidu Tämä lienee kaikista tärkein ohje, jonka tässä vaiheessa voi antaa. Älä missään nimessä jää tuleen makaamaan ja passivoidu. Ihmiset viettävät juuri nyt medioiden parissa enemmän aikaa kuin koskaan. Käytä se hyväksi. Jos sinulla on valmiit markkinointisuunnitelmat, älä hylkää niitä, vaan päivitä ne uuteen maailmaan sopivaksi. Jos sinulla ei ole suunnitelmia […]
Digitaalinen markkinointi
Edellä mainitun soittoäänikaupan lanseerausta ei edeltänyt suunnittelu tai markkinatutkimuksen tekeminen. Tuskin silloin edes tiesin, mitä markkinatutkimus konkreettisesti tarkoittaa. Minähän olin opiskellut Suomen historiaa ja taidehistoriaa. Olin myös sitä mieltä, että kaikki tutkiminen, selvittäminen tai suunnittelu oli aivan turhaa, kun ajan voi käyttää suoraan kasvun ja myynnin tekemiseen. Ajattelin, että vain tekemällä oppii oikeasti, mikä toimii […]
Verkkokauppa
According to State of in-housing 2019 report, published in January 2019 by Digiday and BannerFlow, 91% of brands based in Europe are now doing all or part of their digital marketing in-house. What are the main drivers for brands to move digital marketing in-house? Cost saving is one of the main drivers. However, […]
Digitaalinen markkinointi
Mitä moderni markkinointijohtaja nostaa agendalleen: Driving growth for the business (63%) Understanding the needs of consumers and the customer journey (49%) Creating a customer-centric model (44%) Using data more effectively to demonstrate ROI (43%) Fully exploiting digital and data (43%) Tärkein prioriteetti on siis yrityksen kasvun draivaaminen. Toisena markkinointijohtajan prioriteettilistalla on asiakkaiden tarpeiden ja asiakaspolkujen […]
Liiketoiminnan johtaminen
Miksi siiloja ylipäätään rakennetaan? Jotta organisaatiot voivat ratkaista haastaviakin ongelmia, tarvitaan niiden ympärille erikoisosaajia, jotka ovat hyviä työssään. Haasteiden ympärille alkaa muodostua luonnollisestikin tiimejä, jotka toimivat itsenäisesti tai johdetusti. Eli…
Liiketoiminnan johtaminen
Puheentunnistus, puheohjaus puhehaku ja äänikäyttöliittymä ovat tekoälyn isoimmin nousevia aaltoja vuonna 2019. Erityisesti Yhdysvalloissa on saavutettu kriittinen massa laitteissa, käyttäjissä ja sovelluksissa. Puheohjaus arkipäiväistyy nopeasti. Kun ”puhuva” kone hoitaa asiointimme sujuvasti, ohitamme näppärästi filosofisen kysymyksen siitä, ymmärtääkö kone todella mitään. Meille riittää, että homma toimii. Olemme niin tottuneet hoitamaan töitä, arkea ja vapaa-aikaa erilaisilla sovelluksilla, […]
Liiketoiminnan johtaminen
Jokaisessa yrityksessä kannattaa pohtia sitä, onko asiakas strategiassanne keskeisessä roolissa vai keskitytäänkö asiakkaaseen ainoastaan myyntiprosessin aikana. Onko liiketoiminnassa menty teknologia vai asiakas edellä? Inspiroiduin Stevenjeffesin blogin oivaltavasta testistä, jolla voi kartoittaa helposti, kuinka asiakaslähtöinen organisaatio on. Huomasin, että tarvitsemme myös suomenkielistä versiota ja päätin kehittää sellaisen. Onko asiakas strategiassanne keskeisessä roolissa vai keskitytäänkö asiakkaaseen ainoastaan […]
Asiakaskokemus
Tulos: Tekoälyalgoritmit tarvitsevat korkeaoktaanista dataa polttoaineeksi. Mistä yritykset löytävät tarpeeksi paljon ja tarpeeksi laadukasta dataa? Entä kannattaako dataa ostaa? Jussi Rautjärvi: ”Dataan löytyy yleensä monista eri datalähteistä esim. yrityksen omista…
Liiketoiminnan johtaminen
Tulos: Teet töitä robottibussien ja kaupunkikehityksen parissa. Mikä on tekoälyn ja koneoppimisen rooli nyt kehitettävässä robottibussijärjestelmässä; ajaminen, reititys, asiakaspalvelu, helppokäyttöisyys ja analysointi? Ulla Tikkanen: ”Tekoälyllä ja koneoppimisella on tärkeä rooli…
Liiketoiminnan johtaminen