Konversio-optimointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

8.10.2012

Kuinka aivosi saavat sinut ostamaan verkosta – jopa huomaamattasi!

Konversio-optimoinnin ihmeellisessä maailmassa otetaan kantaa inhimilliseen kokemukseen verkkopalveluista hyvin monelta kannalta. Mukana on niin käytettävyystietoutta, markkinointipsykologiaa kuin copywritingin parhaimmistoa… niin, ja ihan ehtaa verkkoliiketoiminnan tuntemusta myös, analytiikkaakaan unohtamatta. Mutta kaikesta tästä verkkopalvelujen monitahoisuudesta sekä ihmisen monimutkaisuudesta huolimatta, konversion parantaminen on loppujen lopuksi melko yksinkertaista. On vain ohitettava älyyn ja järkeen jämähtävä neokorteksi (aivokuoren viimeiseksi kehittynyt […]

Konversio-optimointi

Toni Voutilainen 7.9.2012

You don't need more traffic – you need more conversions!

Tutustu Tuloksen 28.8. järjestetyn konversioseminaarin antiin. Ota rahanarvoiset vinkit käyttöösi jo tänään!

Konversio-optimointi

22.5.2012

Kolme tapaa tuplata verkkokaupan tulos

Verkkokaupan rakentaminen ja pyörittäminen on kova urakka. Kun verkkokauppa on kerran saatu pystyyn ja tuottamaan kohtuullisesti, on helppo jäädä katselemaan miten kauppa pyörii ja analysoimaan se kuoliaaksi jatkuvien kehitystoimien sijaan. Jopa vakiintuneet, suuret verkkokaupatkin toisinaan löytävät itsensä tilanteesta, jossa lisämyyntiä havitellaan ainoastaan ostamalla lisää kävijöitä esim. hakukonemainonnan avulla. Kaikki kunnia kustannustehokkaalle hakukonemainonnalle, mutta kun tavoitteena […]

Konversio-optimointi

3.4.2012

Kolme miljoonaa voittoa – yhdellä testillä

Konversio-optimointi on verkkosivuston myyvyyden parantamista testaamalla. Kotimaassa konversion optimointi  tuntuu jumittaneen pikkunippelien, kuten painikkeiden värien testaamiseen – sikäli kun edes sitä tehdään. Siksi esittelemme testin, jossa tehtiin kerralla isompi muutos. Case Risicum Seuraava testi suoritettiin alkuvuodesta 2010 ja testausvälineenä käytettiin ilmaista Google Website Optimizer –ohjelmaa. Nykyisin käytämme muuten testaamiseen pääsääntöisesti Visual Website Optimizeria. Risicum on […]

Konversio-optimointi

8.12.2011

40 vinkkiä konversion optimointiin – Conversion Conference London 2011

It’s all about the conversion Tämän seminaarin kohdalla yllä oleva slogan osui naulan kantaan. Lontoossa järjestetty Conversion Conference 2011 tarjosi kahden päivän rautaisannoksen pelkkää konversio-optimointia. Esiintyjien joukosta löytyi alan arvostetuimpia konkareita kuten Bryan Eisenberg, Dr. Karl Blanks (Conversion Rate Experts) ja Amy Africa (Eight By Eight). Case-esittelyjä oli pitämässä mm. Domino’s Pizzan Paul Francis. Ohessa […]

Konversio-optimointi

Lasse Larvanko 8.9.2011

Tässä on helpoin tapa tuplata tuloksesi

Myynnin kaksinkertaistaminen tuloksen tuplaamiseksi on monella tavalla haastavaa. On kuitenkin olemassa yksi vain vähän käytetty keino. Konversio-optimoinnilla lisäät myyntiäsi samoilla mediakuluilla, jolloin kate paranee huimasti. Tuloksen tuplaus konversio-optimoinnilla Oletetaan että pyörität verkkokauppaa, jonka liikevaihto on 1 000 000€, keskikate 30% ja kiinteät kulut 250 000€. Kuinka paljon myynnin pitää nousta, jotta tuloksesi tuplaantuisi? Ei paljoakaan, […]

Konversio-optimointi

Lasse Larvanko 16.11.2010

Älä seuraa vain verkkokaupan tulosprosenttia

Konversio-optimointi, eli testaaminen eri versioilla eri aikaan voi johtaa harhaan.

Konversio-optimointi

Nicolas Fogelholm 18.8.2010

Konversio-optimoinnista

Paransimme juuri yhden yksittäisen konversio-testin avulla erään verkkokaupan konversiota 11 %. Vuositasolla tämä tarkoittaa kyseiselle verkkokaupalle noin 200 000 € lisää liikevaihtoa.

Konversio-optimointi

Lasse Larvanko 4.9.2008

Tuplaa tuloksesi mediakuluja kasvattamatta – paranna konversiota

Mediapanostuksistasi suuri osa valuu hukkaan menetettyinä kauppoina. Saako tulosta paremmaksi lisäämättä mediakustannuksia tai hinnoittelua muuttamatta?

Konversio-optimointi