Konversio-optimointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

24.3.2017

Tehosta verkkokauppasi myyntiä konversio-optimoinnilla!

Konversio-optimointi on perustavanlaatuinen osa niin ison kuin pienenkin verkkokaupan liiketoimintaa, toteaa Jaakko Knuutila, Tuloksen konversio-optimointiguru Paytrailin webinaarissaan. Katso webinaari ja kommentoi, oletko samaa mieltä! Mikäli webinaari herätti kysymyksiä tai haluat keskustella lisää konversio-optimoinnista, ota rohkeasti yhteyttä! Jaakko Knuutila, jaakko.knuutila@tulos.fi, puh. +358 45 170 2686

Konversio-optimointi

11.3.2015

Konversio-optimointi: löydä analytiikan avulla verkkopalvelun potentiaalisimmat kehityskohteet

Konversio-optimoijan tulee tunnistaa, mitä valtavirta kävijöistä tällä hetkellä tekee verkkosivuilla; mitkä ovat asioinnin kitkakohtia sekä toisaalta mistä löytyy piilevä potentiaali. Tämän ymmärtämiseksi tarvitaan kvantitatiivista dataa. Siihen paras lähde on verkkopalvelun analytiikkadata, esimerkiksi Google Analytics. Syvällisen asiakasymmärryksen saavuttamiseksi tulee myös selvittää kuinka kävijät ajattelevat eli tarvitaan vastaukset myös miksi-kysymyksiin esimerkiksi mitkä ovat syyt ostoskorin hylkäämisen takana. […]

Konversio-optimointi

20.1.2015

Konversio-optimointi: mitä, miksi, miten?

Konversio-optimointi on Suomessa vielä varsin alihyödynnetty keino liiketoiminnan kehittämisessä. Konversio-optimointi voi olla todella merkittävä vipuvarsi verkkopalvelun ROI:n kasvattamisessa. Tuottojen lisäksi sen avulla voidaan saada aikaiseksi kustannussäästöjä sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta.   Kaiken lähtökohtana ovat tavoitteet Me tuloslaiset kysymme asiakkailtamme usein itsestään selvältä tuntuvan kysymyksen: miksi yrityksellänne on nettisivut? Tai mitä liiketoiminnallenne tapahtuisi, jos nettisivut […]

Konversio-optimointi

18.11.2014

Mitä verkkokauppa voi oppia IKEA-tavarataloista?

Verkkokaupan perustamiseen liittyvät kysymykset painottuvat tekniikkaan. Konseptin laatiminen ei ehkä ole edennyt visuaalista ilmettä ja tuotevalikoimaa pitemmälle, kun kauppa jo avataan. Yrityksissä saatetaan ajatella, että kun kauppa on kerran pystytetty, se pyörii itsekseen ja takoo rahaa omistajalleen. Kehitysbudjetitkin painottuvat teknisiin asioihin, ja erilaistavan konseptin ja palvelun kehittäminen jäävät lapsipuolen asemaan. Verkkokauppakin tarvitsee erilaistavat menestystekijät Selkeään […]

Konversio-optimointi

3.9.2014

Onko verkkokauppasi paras asiakaspalvelija paikalla?

Asiakasystävällinen ja palveleva verkkoteksti vastaa kaikkiin kysymyksiin, antaa tarvittavat tiedot kerralla ja ohjaa lukijan eteenpäin ostoputkessa. Tässä postauksessa pohditaan Myyvät verkkotekstit -minisarjan osana, millainen verkkoteksti on palveleva. Palveleva verkkoteksti nimittäin myy. Palveleva verkkoteksti ylittää odotukset. Mitä se sitten tarkoittaa konkreettisesti? Verkkoteksti kertoo kaikki tuotteen ominaisuudet. Hyvä verkkokaupan teksti tarjoilee kerralla kaikki tuotteen ominaisuudet. Hyvin usein verkkokaupoissa […]

Konversio-optimointi

14.8.2014

Testaatko jo tuotetekstisi? Näillä ohjeilla pääset alkuun

Sisällön testaaminen on yksinkertaista. Testaamisen 6 kohtaa ovat: 1. Kirjoita alkuperäiselle (A) verkkokauppasi tuotetekstille kilpaileva, *myyvempi versio (B). 2. Avaa testityökalu, vaikkapa Visual Website Optimizer tai Optimizely. 3. Pistä testi päälle. Siihen menee minuutteja. 4. Anna testin olla päällä tarpeeksi kauan. Esimerkiksi VWO:n työkalulla voit laskea kestoa. 5. Analysoi tulokset ja laita voittava versio liveksi. 6. Nauti […]

Konversio-optimointi

25.7.2014

Tuoteteksti on verkkokauppasi paras myyjä

Hyvä tuoteteksti myy keskimäärin – testeihin perustuen – 50 prosenttia paremmin kuin huono. Tuotetekstit ovat yksi verkkokaupan tärkeimmistä myyjistä. Ne puhuvat puolestasi – tai sinua vastaan. Hyvä tuoteteksti myy enemmän ja palvelee paremmin. Olemme vuosien verralla tehneet asiakkaillemme verkkotekstejä ja testanneet niiden toimivuutta A/B-testauksella. Uudistetulla, myyväksi kirjoitetulla tuotetekstillä on saatu esimerkiksi tämän verran enemmän myyntiä: […]

Konversio-optimointi

12.11.2013

Saisiko olla hidas verkkokauppa?

Jo vuosia on ollut nähtävissä hitauden nousu vastaliikkeenä hektiselle ja kiireiselle maailmalle. Hidastaminen tai hitausliike (slow movement) ilmenee monella elämän alalla, tunnetuimpana ehkä slow food -liike pikaruokakulttuuria vastaan. Muita esimerkkejä ovat hitaat kaupungit, Helsingin Sanomien Hitaat-artikkelit ja hitaan vanhemmuuden liike, joka on rantautunut Suomeenkin. Hitaudesta puhutaan yllättäen tavoiteltavana ominaisuutena myös verkkokauppojen kohdalla. Tällöin viitataan  sisällön […]

Konversio-optimointi

29.1.2013

Asiakasta etsimässä tositarkoituksella!

Deitti.netin kymmenen käskyä tarjoaa apua paremman deitti-ilmoituksen luomiseen ja auttaa kumppanin etsinnässä. Tarkemmin ajateltuna deitti-ilmoitus on hyvin pitkälti markkinointia, mutta asia on myös toisinpäin. Jos myyt tuotteitasi tai palveluitasi verkossa, oletko miettinyt tuotesivujasi deitti-ilmoituksen näkökulmasta? Tässä muutama poiminta ideoista, joita voit käyttää tuote- ja palvelukuvauksien tehostamiseen: Liitä vähintään yksi kuva – Kuva. Kuva. Kuva. Ihan […]

Konversio-optimointi

31.12.2012

Konversio-optimoinnin trendit 2012

Tervehdys! Jälleen on vierähtänyt kokonainen vuosi ja on aika tarkastella mitä tärkeitä huomioita on tehty työn tuoksinassa. Konversio-optimointi on räjähdysmäisesti kasvava ala, ja sen sisällä riittää ilmiöitä ihmeteltäväksi. Tässä muutamia Tuloksen omiin testeihin ja huomioihin perustuvia pointteja: Unohtakaa ne karusellit – case toisensa jälkeen on osoittanut, että viime aikoina suosituksi tulleet kuva-sliderit ja karusellit ovat […]

Konversio-optimointi