Verkkopalvelun kehittäminen

Selaa kirjoituksia aiheittain

11.12.2014

B2B-myynnin johtaminen muuttuu vuonna 2015 – oletko valmis?

Selvitä asiakkaasi ostoprosessi ja määrittele ostajapersoonat Tiedätkö, miten asiakkaasi toimii ostoprosessin eri vaiheissa? Tiedätkö, miten hyvin yrityksesi onnistuu vastaamaan asiakkaasi tarpeisiin prosessin eri vaiheissa? Osaatko arvioida, milloin asiakas on siinä vaiheessa, että myyjän suora yhteydenotto kannattaa tehdä tai milloin se on ennenaikaista? ”Henkilökohtaisen myyntipanoksen merkitys painottuu myyntiprosessissa entistä enemmän loppupäähän. Asiakkaan liiketoiminnan tuntemuksen merkitys korostuu. […]

Verkkopalvelun kehittäminen

Lasse Larvanko 8.10.2014

Suomalaisen kaupan syöksykierre

Suomalaisten yritysten ongelma on väärä strategia – kilpailu on vihdoin avautunut. Yritysten strateginen valinta on olla joko: Hintajohtaja (Tokmanni) Erikoistunut (Verkkokauppa.com) Fokus (Kaalimato) Kilpailu Suomessa on ollut niin olematonta, ettei todellisia strategisia valintoja ole jouduttu tekemään, vaan suojainen sijainti ja kieli ovat pitäneet pahan kilpailun poissa. Suojainen asema on ajanut  yritykset kasvamaan vain Suomessa, mutta […]

Verkkopalvelun kehittäminen

1.9.2014

Tulos sparraamassa yritysjohtoa Digitaalinen Polku -ohjelmassa

Ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat avukseen mentoripalvelun ja alan parhaiden osaajien verkoston digiliiketoimintansa vauhdittamiseen. Yritysjohtajille tarjotaan mentoriryhmän tuen lisäksi digitaalisen johtajuuden koulutusta ja yrityskohtainen työpaja. Tulos Helsinki Oy kuuluu Digitaalinen Polku -ohjelman ohjausryhmään ja tarjoaa asiantuntijasisältöjä ohjelmaan valituille yrityksille sekä kaikille avointa koulutusta. Digitaalinen Polku on konkreettista apua yritysjohdolle Kauppakamarin koordinoiman ohjelman avulla saat käyttöösi parhaat asiantuntijaresurssit […]

Verkkopalvelun kehittäminen

5.11.2013

Tunnistatko nämä neljä ongelmaa sivustollasi?

Verkkopalveluiden parissa työskentelevät eivät ole voineet välttyä jatkuvan kehittämisen idealta. Se on vaihe, joka alkaa liukuvana jatkumona suunnittelun ja ensimmäisen julkaistun version toteutuksen jälkeen. Tässä verkkopalvelun elämänkaaren vaiheessa punnitaan mahdolliset suunnittelu- ja toteutusvaiheen aikana tapahtuneet virhearvioinnit. Näistä virheistä sivustojen ylläpitäjät saavat usein kerätä satoa vuosia sen jälkeen kun graafikot, koodarit ja käyttöliittymäsuunnittelijat eivät enää edes […]

Verkkopalvelun kehittäminen

17.10.2012

Kitinmäki avautuu, osa 1: kauppa siirtyy nettiin – mutta ketä kiinnostaa?

Tämän piti alunperin olla sivuston nopeuksiin keskittyvä artikkeli. Vaikka sivuston latausnopeudella on kiistaton vaikutus sivuston konversioon, niin tämä kirjoitus kääntyi käytettävyyden, viestinnän ja sisällön johdattelemana omaksi yllätyksekseni aivan toisenlaiseksi ”tilitykseksi”. Netissä ostaminen on helppoa ja vaivatonta! Oletko koskaan harkinnut ostavasi uutta kännykkää netistä? Ehkä kävit myymälässä katsomassa sopivia malleja, ja ajattelit että haluat harkita vielä […]

Verkkopalvelun kehittäminen

8.5.2012

Uudista verkkosivujen sisältö juohevasti – vältä nämä viisi virhettä

Sisällöt tuotetaan ja syötetään uusille verkkosivuille viime tingassa – kuulostaako tutulta? Jos yrityksenne verkkosivusto ja siihen käytettävät resurssit ovat mielestäsi rajalliset, niin pyri välttämään näitä virheitä! Verkkosivujen uudistusprosessissa lähdetään usein liikkeelle tiedon uudelleenjärjestämisestä ja visuaalisesta ilmeestä. Väittäisin, että suurimman hyödyn käyttäjä saisi, mikäli uudistuksen kärki olisi kahdessa asiassa: informaatioarkkitehtuurissa ja sisällössä. Nämä kaksi asiaa palvelevat […]

Verkkopalvelun kehittäminen

18.8.2011

Unohditko asiakkaan? Työkaluja sivustouudistukseen

Halutaanko teilläkin pistää sivut täysin uusiksi parin vuoden välein? Ja verkkosivuista halutaan tehdä erottuvat, kilpailuetua luovat, visuaalisesti näyttävät… Sivustouudistukset ovat usein massiivisia projekteja, joihin menee paljon resursseja. Sivustouudistuksissa tehdään usein turhaan liian isoja muutoksia, joilla esimerkiksi tuhotaan hankittu hakukonelöydettävyys. Neuvoni on: vähemmän on enemmän. Muutamalla helpolla työkalulla sivujen uudistuksista voi tehdä pienemmän, jatkuvamman projektin tai […]

Verkkopalvelun kehittäminen