Kansainvälistyminen

Selaa kirjoituksia aiheittain

14.6.2019

Verkkokaupan ketterä markkinatutkimus & kansainvälistyminen

Edellä mainitun soittoäänikaupan lanseerausta ei edeltänyt suunnittelu tai markkinatutkimuksen tekeminen. Tuskin silloin edes tiesin, mitä markkinatutkimus konkreettisesti tarkoittaa. Minähän olin opiskellut Suomen historiaa ja taidehistoriaa. Olin myös sitä mieltä, että kaikki tutkiminen, selvittäminen tai suunnittelu oli aivan turhaa, kun ajan voi käyttää suoraan kasvun ja myynnin tekemiseen. Ajattelin, että vain tekemällä oppii oikeasti, mikä toimii […]

Verkkokauppa

2.1.2018

Konseptointi ja brändäys on suomalaisyritysten mahdollisuus kasvuun ja kansainvälistymiseen

”Konseptointi ja brändistrategia ovat keskeinen osa yrityksen liiketoimintaa. Rohkaisemme suomalaisia yrityksiä panostamaan näihin tärkeisiin asioihin.” Ruotsalaisten rynnistys on ollut varsin vastustamatonta täällä Suomessa. Harvassa ovat ne kauppakeskukset, joista ei löydy esimerkiksi Stadiumia, KappAhlia, H&M:ää tai Clas Ohlsonia. Useimmat tänne kotiutuneet ruotsalaisketjut myös menestyvät ja vieläpä kasvavat kannattavasti – toisin kuin monet kotimaiset kilpailijansa. Missä siis […]

Kansainvälistyminen

7.2.2017

Kansainväliset konseptit – avain menestykseen

Globaali ympäristö avaa erinomaiset mahdollisuudet saavuttaa valtavat asiakasmäärät sekä parhaassa mahdollisessa tapauksessa kasvaa kansainvälisesti menestyväksi yritykseksi!Työskenneltyäni koko työurani kansainvälisten sekä kotimaisten ketjujen kanssa olen huomannut, että kansainvälisesti menestyvien ketjujen toimintamallit ovat hyvin samankaltaisia. Seuraavat 10 teesiä sisältävät keskeisiä asioita, jotka ovat merkittävässä roolissa kansainvälisten menestystarinoiden onnistumiseksi!   1 Tunne asiakas Liiketoiminnalla on mahdollisuudet menestyä ja kasvaa vain, jos se saavuttaa […]

Kansainvälistyminen