Inbound

Selaa kirjoituksia aiheittain

13.10.2015

Tee 10 kertaa parempaa sisältöä kuin kilpailijasi

Ihmisten huomion saaminen vaikeutuu, kun verkkoon tuotetaan koko ajan uutta sisältöä ja kanavien määrä kasvaa. Hakukoneet, kuten Google, vastaavat tähän ongelmaan oppimalla tekoälyn avulla jokaisesta hausta ja tarjomalla käyttäjille personoituja hakutuloksia. Hyvien hakutulosten avulla Google mahdollistaa paremman asiakaskokemuksen ja helpottaa tiedonhakua. Näkyäkseen hyvin hakutuloksissa sisällön tulee olla entistä kohdennetumpaa ja tarjota laadukas vastaus ongelmaan. Millä sitten voi erottua? […]

Inbound

21.9.2015

Miksi ostetut sähköpostiosoitteet tappavat sähköpostimarkkinointisi?

Kuten aikaisemmassa kirjoituksessani Hukkaatko sähköpostimarkkinoinnin tehot? kirjoitinkin, en suosittele koskaan asiakkaitamme käyttämään ostettuja osoitelistoja. 1. Osoitteistojen ajantasaisuus on huono Olen vuosien varrella törmännyt miltei kaikkiin suomalaisiin listaa myyviin toimijoihin ja vieläkään en ole kuullut yhdeltäkään toimijalta tarpeeksi kattavaa validointiprosessia, jolla varmistetaan myytävien osoitteistojen ajantasaisuus ja relevanttius. Onko jokin näistä yrityksistä soittanut sinulle ja varmistanut sinulta vastuualasi […]

Inbound

7.9.2015

Hukkaatko sähköpostimarkkinointisi tehot?

Jos markkinoija ei pidä huolta sähköpostiensa toimitettavuudesta, sähköpostimarkkinoinnin tehot valuvat helposti hukkaan. Avaan tässä kirjoituksessani muutamia asioita, joita jokaisen sähköpostimarkkinointia tekevän tulisi ymmärtää. 1. Sähköpostiosoitteiston kunto ja laatu Älä käytä ostopostilistoja Pyydä aina lupa Kerää osoitteita vastuullisesti – älä hamstraa Mahdollista omien tietojen päivittäminen ja listalta poistuminen Pyri aktivoimaan passiivisia tilaajia Huolehdi palautusten käsittelystä Pidä […]

Inbound

3.3.2015

Pelaatko pennosilla vai kiihdytätkö kasvua?

Markkinointitehtävässä eräässä b-to-b-yrityksessä toimiva ystäväni kertoi tuplanneensa sisältömarkkinoinnilla yrityksen verkkokävijöiden määrän. Hän kertoi myös, että markkinointia tehdään yrityksessä käytännössä nollabudjetilla. Vielä kun Vincitin toimitusjohtaja otsikoi blogikirjoituksensa Kauppalehdessä raflaavasti Näin tehdään markkinointia ilman rahaa, oli aiheeseen pakko tarttua. Mikä siinä on, että markkinoinnissa odotetaan tapahtuvan ihmeitä ilman rahaa, yleensä pelkällä aivo- ja lihasvoimalla? Sisältömarkkinoinnin buumi on […]

Inbound

19.1.2015

Sähköpostimarkkinointi: 3 asiaa, jotka johtajan tulee päättää

Sähköpostimarkkinointi toimii. Siihen investoitu 1 euro tuo jopa 20–40 euroa myyntiä. Tällaisen tuoton eteen kannattaa tehdä hetki töitä. Johtajan tärkein tehtävä sähköpostimarkkinoinnissa on tehdä kolme päätöstä ja ohjata jatkuvia parannuksia numeroiden perusteella. Päätös 1: Aseta yksi päätavoite Päätavoite sähköpostimarkkinoinnillesi voi olla: Myynti (lisää myyntiä joko suoraan tai liidienhankinnan kautta) Asiakaspalvelu (lisää asiakastyytyväisyyttä sekä -uskollisuutta ja […]

Inbound

14.1.2015

Sähköpostimarkkinointi: 7+1 sääntöä parempiin tuloksiin vuonna 2015

1. Motivoi yrityksesi markkinointiväki: Kerro kaikille, miksi sähköposti toimii Yleinen väärinkäsitys sekä yritysjohdon että digimarkkinoijien taholta on, että sähköpostimarkkinointi olisi eilisen juttuja. Social media rules ja email is dead. Mikään ei ole kauempana totuudesta. Sähköposti tuo erinomaista tuottoa. Lisäksi asiakkaat arvostavat sitä enemmän kuin muita viestintäkanavia. Katso lyhyt artikkeli Message Systemsin selvityksestä, jossa kysyttiin kuluttajien […]

Inbound

30.10.2014

Näin teet tuloksellista sähköpostimarkkinointia

Testaa nopeasti, epäonnistu nopeasti ja sopeudu nopeasti Sähköpostimarkkinoinnissa on tapahtumassa paljon muutoksia ja nopeasti. Se mikä toimi eilen, ei välttämättä toimi enää tänään. Sitä, mitä muut tekevät, ei välttämättä kannata jäljitellä. Markkinoijat, jotka ymmärtävät sähköpostimarkkinoinnin olevan parhaimmillaan asiakkaan palvelemista ja auttamista, tulevat jatkossakin menestymään. Pyri siis olemaan asiakkaallesi hyödyksi myös sähköpostimarkkinoinnissa. Spämmi nakertaa sähköpostimarkkinoinnin tehoa […]

Inbound

24.9.2014

Suuri osa sisällöistä toimii vain vahingossa

Tunsin aikanaan ihmisen, jota kuvailtiin “moi, mitä mulle kuuluu” –henkilöksi. Tiedätte varmaan tyypin? Se on ihan kiva ja sosiaalinenkin, mutta sen seura on tylsää, koska se puhuu vain itsestään. Porukassa tyyppi menee siinä sivussa eikä välttämättä edes ärsytä, vaan saattaa joskus kertoa ihan hauskankin jutun (yleensä toki itsestään), mutta itse siihen ei jaksa ottaa yhteyttä. […]

Inbound

8.11.2013

Vain yksi kysymys sisältöstrategian pohjaksi: miksi?

Miksi? – Tämä on usein vaikein kysymys verkkosisältöjen ylläpitäjille. Miksi teillä on verkkosivusto? Siihen ei yleensä osata vastata.

Inbound

4.10.2013

Pintasi ei hämää ketään

Helsingissä 11.-13.9. järjestetyssä sisältöstrategiaseminaari CS Forumissa oli yksi täysin poikkeava puheenvuoro. Facebookilla sisältöstrategina työskentelevä Jon Colman ei puhunut esityksessään sisällöstä vaan arvoista. Colmanin pääteesi oli, että ilman koko yrityksen jakamia, päivittäin toteutuvia arvoja, kaikesta sisällöstä ja viestinnästä puuttuu aito ydin – siitä tulee vain pintaa. Ongelma on tämä: ostajat, yhteistyökumppanit ja työntekijät tunnistavat hyvin nopeasti, […]

Inbound