Inbound

Selaa kirjoituksia aiheittain

Tommi Karvinen 22.2.2021

Sisältömarkkinointi – kuin laittaisi rahaa pankkiin!

Mitä on sisältömarkkinointi? Kohderyhmiä palvelevan ja kiinnostavan sisällön luonti pitäisi olla osa jokaisen organisaation markkinointia. Sisältömarkkinoinnilla tarkoitetaan yrityksen tuottamaa sisältöä, joka on sen asiakkaiden kannalta kiinnostavaa ja hyödyllistä. Sisältömarkkinoinnin tärkeimpiä tehtäviä on myös tavoittaa asiakkaat oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Tuotettu sisältö voi olla viihdyttävää, informatiivista, myyvää tai mitä vain näiden väliltä, kunhan lähtökohtana on asiakas […]

Inbound

25.5.2020

Tutkimus: Verkkomarkkinoinnin tarkempi kohdentaminen lisää myyntiä verkossa ja kivijalassa

Brändimarkkinoijat ovat kohdentaneet markkinointia kautta aikain hyvin laajalle kohderyhmälle eli ”kaikille 25–54-vuotiaille”. Onko tämä kuitenkaan paras vaihtoehto kohdentaa verkkomarkkinointia? En tyytynyt oletuksiin, vaan tutkin asiaa. Lopputulos: tarkasti kohdennettu verkkomarkkinointi tuottaa laajaa kohdentamista enemmän myyntiä niin verkossa kuin kivijalassa. Jokainen verkkomarkkinoinnin asiantuntija (toivottavasti) pohtii, kuinka hänen suunnittelemansa kohdentaminen vaikuttaa kuluttajien käyttäytymiseen. Kuitenkin vain harva tietää varmaksi […]

Digitaalinen markkinointi

Toni Voutilainen 16.5.2019

Why should businesses care about Quora – 7 questions answered

Ever heard of Quora? It was founded by two former Facebook employees ten years back. It’s growing fast and expanding into new markets. What exactly is Quora? What are the opportunities for businesses? And should you, too, get involved? Read on to find out. We had an opportunity to chat with Quora’s Evangelist, JD Prater. […]

Yleinen

Eeva Honkala 20.12.2018

Gmailin Tarjoukset-välilehden uudet ominaisuudet

Gmail julkisti Tarjoukset (Promotions) -välilehteen liittyen muutamia uusia lisäyksiä ominaisuuksiin, joilla sähköpostimarkkinoijat voivat palvella viestiensä vastaanottajia paremmin ja erottua muiden yritysten viesteistä visuaalisesti. Jo aiemmin esimerkiksi ravintolavarauksiin, lentolippuihin, erilaisiin tapahtumiin ja verkkokauppoihin liittyvien viestien tietoihin on voinut lisätä ominaisuudet, joiden avulla Gmail ymmärtää esimerkiksi mitä haun kannalta tärkeitä tietoja viestistä löytyy ja voi tuoda ne […]

Inbound

12.4.2017

Älä lankea spammiin

Viesti on kohtuullisen hyvää suomea muutamaa kirjoitusvirhettä lukuun ottamatta, joten siitä huolimatta, että ainakin näemmä Gmailin filtterit tunnistivat sen roskapostiksi, saattaa moni langeta viestin ansaan eli klikkaamaan linkkiä. Lisäksi viesti näyttää tulevan aivan asiallisesti osoitteesta noreply@pankki.fi (vaikka tämä oikeastaan onkin todella huono lähettäjäosoite, mutta siitä toisen kerran) ja allekirjoittajana on kyseisen pankin Asiakaspalvelun Verkko-turvallisuusosasto. Joten […]

Inbound

3.3.2017

10 uutiskirjettä, jotka kannattaa tuntea

BuzzFeed BuzzFeedin parasta antia ovat hauskat tekstit, erityisesti otsikot ja esikatselutekstit ovat keränneet kiitosta. Otsikot houkuttavat avaamaan viestin – niin kuin tietysti pitääkin. Uutiskirjeet ovat myös ulkoasultaan raikkaita ja tekstit sopivat fiilikseen. Lisäksi BuzzFeedillä on uutiskirjeitä lähestulkoon jokaiseen makuun, mm. eläimistä, ruoanlaitosta, kauneudesta tai kirjoista kiinnostuneille, puhumattakaan kirjeistä ”Dog a Day ”ja ”This Week In […]

Inbound

Eeva Honkala 12.1.2017

Täydellinen uutiskirje [infograafi]

Infograafin kirjallinen kopio Täydellinen uutiskirje Sähköpostimarkkinointi kuollut? Höpsis! Tutkimuksesta toiseen sähköpostimarkkinointi tuottaa parhaimman ROI:n: DMA:n vuonna 2015 julkaistun tutkimuksen mukaan peräti 38 puntaa sijoitettua puntaa kohden. Näin sinäkin onnistut! 1. Määrittele uutiskirjeen tavoite Tuloksekas sähköpostimarkkinointi vaatii selkeän, mitattavan tavoitteen. Ylätason tavoitteen lisäksi kannattaa määritellä jokaiselle uutiskirjeelle oma tavoite ja mittari. Mitä vastaanottajan halutaan tekevän? Hyvä […]

Inbound

2.11.2016

Enemmän irti segmentoinnilla

DMA National Client Email Reportin mukaan sähköpostimarkkinoinnin ROI on edelleen korkein eri kanavista eli jokainen sijoitettu punta tuottaa itsenä 38-kertaisena takaisin. Joka viidennellä yrityksellä suhde on 70 puntaa yhtä sijoitettua puntaa kohden! Ja kun kuluttajilta on kysytty, mikä heidän mielestään on paras kanava lähestyä, yli 70 % vastaajista piti sähköpostia hyvänä kanava viestiä heidän kanssaan (Marketing Sherpa). Joten sähköpostimarkkinointia ei […]

Inbound

12.9.2016

Sähköpostimarkkinoija, tiedätkö oman Sender Score -arvosi?

Sähköpostin toimitettavuuteen vaikuttavat monet erilaiset asiat, kuten osoitteiston kunto sekä viestien autentikoinnit. Lisää tästä tärkeästä aiheesta löytyy kollegani Jarnon mielenkiintoisesta kirjoituksesta ”Hukkaatko sähköpostimarkkinointisi tehot?”, kannattaa ehdottomasti lukea. Sender Score kertoo maineesta Yksi tekijöistä, jonka tilanne on helppo tarkistaa myös itse, on lähetyksiin käytetyn sähköpostipalvelimen Sender Score eli maine. Sender Score muodostuu useista osa-alueista, muun muassa roskaposti-ilmoituksista, […]

Inbound

29.1.2016

Laadukas viestintä lisää myyntiä

Professori Vilma Luoma-Aho jakoi yhteisömanagerien CMAD 2016 -tapahtumassa tutkimustietoa siitä, voiko tietoa jakamalla muuttaa ihmisten toimintaa. Ihmiset sanovat tekevänsä päätöksiä rationaalisesti ja tietoon pohjautuen. Todellisuudessa näin ei ole. Pelkkä tieto ei vielä saa yksilöä muuttamaan toimintaansa. Tärkeässä roolissa ovat tunteet, sillä nimenomaan tunne ohjaa toimintaa.* Tee tunteita herättävää sisältöä Verkossa sisältöjen tavoitteena on ohjata lukijaa […]

Inbound