Hakusanamainonta

Selaa kirjoituksia aiheittain

21.11.2016

3 vinkkiä AdWords RLSA:n käyttöön

RLSA, eli haun uudelleenmarkkinointi, on todella tehokas ominaisuus AdWordsissa. Sen kautta meillä on mahdollisuus tarjota huutokaupassa korkeampaa hintatarjousta henkilöille jotka ovat aiemmin vierailleet verkkosivuillanne. Vaikka RLSA onkin ollut käytettävissä jo kolmisen vuotta, sitä ei hyödynnetä tarpeeksi tileillä. Jotta RLSA:n käyttäminen tililläsi olisi mahdollista, sinulla pitää olla asennettuna joko AdWordsin tai Google Analyticsin uudelleenmarkkinointitagi. RLSA:n hypoteesi […]

Hakusanamainonta

Sofie Segercrantz 23.9.2016

3+1 asiaa, joista tunnistat luotettavan mainoskumppanin

1. Onko sinulla pääsy mainostilillenne? Vaikka et ehtisi tai osaisi käydä katsomassa, miltä mainostileillänne näyttää, on ensisijaisen tärkeää, että sinulla on siihen mahdollisuus. Kumppaninne on antanut sinulle tunnukset AdWords– ja Facebook-mainostileillenne. Jos sinulle ei ole annettu tunnuksia ja kumppanisi kieltäytyy antamasta niitä, hälytyskellojen pitäisi soida. Olen kuullut monia syitä, miksi toinen kumppani on kieltäytynyt antamasta […]

Hakusanamainonta

Sofie Segercrantz 26.5.2016

Google muuttaa AdWords-tekstimainoksen rakennetta

Joka vuosi Google tekee erinäisiä pieniä ja suuria muutoksia AdWordsin kohdennuksiin, mainoslaajennuksiin ja jopa Ad Rank -algoritmiin, joten AdWords-mainonnan asiantuntijana oppi nopeasti elämään jatkuvan muutoksen keskellä. Tänä vuonna muutokset ja uutiset ovat olleet erityisen merkittäviä ja hakumainonnan tulevaisuutta muokkaavia. Helmikuussa Google luopui hakutulossivun oikean puolen mainospaikoista ja maaliskuussa Google ilmoitti muokkaavansa tulevien kahden vuoden aikana AdWordsin […]

Hakusanamainonta

3.5.2016

Dynaaminen budjetointi auttaa menestymään hakukonemainonnassa!

Elämme keskellä kiihtyvää muutosta, jossa asiat kehittyvät nopeammin kuin olemme koskaan voineet kuvitella. Mutta monessa yrityksessä kasvumahdollisuuksien hyödyntäminen on vaikeaa, koska yrityksen organisaation rakenne on sopimaton ja päätöksentekoprosessit ovat liian jäykkiä vastaamaan toimintaympäristön muutosvauhtiin.  Esimerkiksi vanhantapaisen budjetoinnin vuoksi tilanteen vaatimia uudistuksia on vaikea toteuttaa ja saada varoja nopeasti parhaiten tuottaviin asioihin. Tämä estää muun muassa […]

Hakusanamainonta

7.3.2016

Mainostaminen brändisanoilla kannattaa!

#1 Hakukonemainonnassa omien bränditermien käyttäminen avainsanoina on edullista Omien bränditermien käyttäminen avainsanoina on usein erittäin edullista. Erityisesti jos ne sisältyvät domain-verkkotunnuksen nimeen. Silloin todelliset klikkihinnat vaihtelevat yleensä tasolla 0,01-0,50 €/klikki. Brändihaut ovat yleisiä ostopolun loppuvaiheessa, jolloin näillä klikeillä on erittäin hyvä odotettu kulu-tuottosuhde. Mikäli brändiavainsanojen todelliset klikkihinnat pysyvät jatkuvasti yli 1 € tasolla, on selvitettävä […]

Hakusanamainonta

25.2.2016

Huipulla tuulee – Muutoksia Googlen hakutulosnäkymässä

Ja lisää muutoksia googlen hakutulosnäkymässä on tiedossa. Mainosten ansaitsema palstatila muuttuu myös vertikaalisesti – aikaisemmin mainoksia on mahdutettu orgaanisten hakutulosten yläpuolelle enintään kolme kappaletta, mutta jatkossa kärkisijasta voidaan kilpailla jopa neljän mainospaikan voimin. Tuotemainokset (PLA, Product Listing Ads) ja yritysten tietopaneelit (Knowledge Panels) tulevat näkymään jatkossakin hakutulosten vieressä, mutta perinteisille hakumainoksille ei siis laitapaikkaa enää […]

Hakusanamainonta

Toni Voutilainen 24.2.2016

Testasimme: Näin voisit maksaa mainonnastasi 78 % vähemmän

Alkuun lyhyt selostus siitä, mistä puhutaan. Googlen arvostus mainontaasi kohtaan näkyy mainostilissä oletuksena piilossa olevasta muuttujasta, jonka arvo vaihtelee välillä 1 – 10, nimeltään Quality Score, tai kotimaisittain laatupiste. Laatupisteet ovat vuosien saatossa saaneet lähes mystisen maineen ja niiden merkityksellisyyttä epäilee moni. Googlen mukaan se on kuitenkin yksi mainonnan hintaan vaikuttava tekijä, eli hyvinkin tärkeä mittari. Olemme pakkomielteisiä markkinoinnin […]

Hakusanamainonta

Sofie Segercrantz 29.9.2015

Mainoslaajennukset tehokäyttöön – kokonaisuus ratkaisee

Moni muistaa, kuinka AdWords-mainos koostui vain otsikosta, kahdesta rivistä leipätekstiä ja näkyvästä url-osoitteesta. Viimeistään syksyllä 2013 mainoslaajennuksien arvo ymmärrettiin, kun Google ilmoitti muuttavansa mainoshuutokauppansa laskukaavaa. Muutoksen jälkeen mainoslaajennusten merkitys oli selvä: niiden käyttö alkoi vaikuttamaan suotuisasti sijoituksiin ja napsautushintoihin. Mainoslaajennukset ovat parhaimmillaan win-win-win-tilanne: saat rikastettua mainostasi lisätiedoilla saat suuremman tilan hakutulossivulta ja saat laskettua klikkihintaa. […]

Hakusanamainonta

Toni Voutilainen 28.8.2015

Tutkimus: Google-mainonnan nykytila Suomessa karmivaa – tarkista oma tasosi

1. Mainonnan optimoinnin taso on yleisesti heikkoa, myös asiantuntijataloissa. Toimintatavat eivät ole kehittyneet nimeksikään kahdessa ja puolessa vuodessa – alalla jossa muutossyklit lasketaan pikemminkin viikoissa. Aloittelijatason virheet ovat arkipäivää. 2. Automaatio ei yksinään ratkaise mitään. Optimoinnin jättäminen edistyneen algoritmin tehtäväksi voi olla kutkuttava ajatus, mutta 99% tapauksista kostautuu. Hälyttävän usein automaation luotetaan olevan jonkinlainen ihmepilleri ja se jätetään tekemään itsekseen johtopäätelmiä vaillinaisen datan perusteella, jolloin optimointi […]

Hakusanamainonta

30.7.2015

Panosta hakusanamainontaan ja menesty!

Hakusanamainonnassa pienet numerot ovat usein sankareita. Toisin sanoen jo hyvin pieniltä tuntuvat hakusanamainonnan tunnuslukujen muutokset voivat johtaa merkittävään tulosparannukseen. Alla on esimerkki tästä. Yhden prosenttiyksikön parannus napsautusprosentissa sekä konversioprosentissa johti yli 28 %:n myynnin kasvuun. Ja samalla kustannukset laskivat yli 11 %. Esimerkki kuluttajatuotteesta Esimerkkitapauksessani avustin asiakasyritystäni parantamaan verkkokaupan myyntiä ja kannattavuutta nostamalla tuotteen näkyvyyttä tekstimainoksien […]

Hakusanamainonta