Hakusanamainonta

Selaa kirjoituksia aiheittain

Sofie Segercrantz 17.6.2020

Mitä on Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta?

Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta perustuu siihen, että Googlen algoritmi indeksoi sivuston sisältöä ja osaa yhdistää sisällön hakukoneessa tehtäviin hakuihin. Mainosmuoto on siis eräänlainen välimuoto hakusanamainonnan ja orgaanisten hakutulosten välillä, jossa kohdentaminen ja mainoksen luonti tapahtuu suurilta osin automaattisesti, mutta klikeistä maksetaan ja näkyvyydessä kilpaillaan mainoshuutokaupassa. Varsinainen mainoskin on puoliksi automatisoitu ja puoliksi manuaalisesti tuotettu. Oikein […]

Hakusanamainonta

Heini Lindfors 22.10.2019

Näin käytät ROASia väärin

Mikä on ROAS? ROAS (Return On Ad Spend eli suomalaisittain mainontakulujen tuotto) viittaa tietyllä mainosbudjetilla saavutettuihin myyntituloksiin. Se kertoo, kuinka monen euron edestä saat myyntiä euron mainosbudjetilla. ROAS voidaan ilmaista joko kokonaislukuna tai prosenttilukuna (4,5 vs. 450 %). ROASin laskukaava on seuraava: ROAS = mainonnan aikaansaama liikevaihto / mainoskulut. Jos 10 euron mainosbudjetilla saadaan aikaan […]

Digitaalinen markkinointi

Sofie Segercrantz 17.6.2019

Google Shopping – Nyt Suomessa!

Google Shopping juontaa juurensa Googlen vuonna 2002 julkaistuun hintavertailupalveluun Froogleen. Nykyisellä nimellä ja toimintalogiikalla toimiva Google Shopping julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2012. Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan Google Shopping -mainokset rantautuivat vuoden 2013 lopussa, ja siitä asti Suomessa on odotettu milloin mainosmuoto on myös meidän käytettävissämme. Pitkä odotus on vihdoinkin palkittu, sillä mainosmuoto on nyt saatavilla myös […]

Hakusanamainonta

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa verkkosivuston markkinoinnissa käytettävät keskeiset avainsanat. Kartoituksen avulla selvitetään ne hakutermit, joilla kävijä hakee yrityksen tai yhteisön tuotetta tai palvelua. Avainsanatutkimuksessa voidaan käyttää eri lähteitä ja välineitä. Nämä ovat tyypillisimpiä avainsanojen ja niiden hakuvolyymien kartoitukseen käytettäviä työvälineitä: verkkosivuston analytiikkaohjelma, kuten esimerkiksi Google Analytics tai Snoobi Google Ads Keyword Planner Google Search Console […]

Hakusanamainonta

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Pitkä häntä

Pitkä häntä (eli The Long Tail) tarkoittaa laajan tuotevalikoiman sitä osaa, josta yksittäisiä tuotteita myydään vähän verrattuna suosituimpiin tuotteisiin. Kun näitä yksittäisiä tuotteita on paljon, muodostavat ne jopa merkittävämmän myynnin kuin suositut tuotteet. Internet mahdollistaa ns. pitkän hännän tuotteiden myynnin, sillä digitaalisessa muodossa kauppatavaraa, esimerkiksi ladattavia musiikkikappaleita, voi olla rajattomasti valikoimassa. Tavaratalon valikoima voi olla […]

Hakukoneoptimointi

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Hakukonemarkkinointi

Netin käyttäjistä 88 % käyttää hakukoneita etsiessään tuotteita ja palveluita. Tuloksen tarjoamien palveluiden avulla varmistat, että yrityksesi näkyy, kun sen toimialaan liittyviä hakuja tehdään. Palvelumme tuovat lisää kohdennettuja kävijöitä ja enemmän myyntiä. Ne tekevät sinulle mitattavaa tulosta. Hakukonemarkkinointi eli SEM (Search Engine Marketing) on hakukoneissa tapahtuvaa markkinointia, näkyvyydenhallintaa ja brändäystä, nopeimmin kasvava digitaalisen mainonnan muoto, […]

Hakukoneoptimointi

6.3.2018

Miten vältät pahimmat Google AdWords -virheet?

Oletko läsnä potentiaaliselle asiakkaallesi, kun asiasi on ajankohtainen? Suomessa tehdään keskimäärin jo yli 30 miljoonaa Google-hakua vuorokaudessa! ☑︎ Oletko epätietoinen, kuinka monet hakevat tietoa juuri sinun tuotteistasi tai palveluistasi? ☑︎ Pohditko mikset pääse hakutulosten kärkeen? Silloin Google AdWords -tehokoulutus on sinua varten! Google AdWords on kokemuksieni perusteella useimmille yrityksille kustannustehokkain myynti- ja markkinointikanava. Oikein toteutettuna pääset […]

Hakusanamainonta

27.11.2017

Esimakua Tuloksen Google AdWords Tehokoulusta

Vältä omien hakusanojen käyttämistä! Omien hakusanojen käyttäminen hakutehtävissä aiheuttaa aina turhia kustannuksia, vaikka et klikkaisikaan mainoksiasi. Erityisesti jos hakuja on vähän kustannukset voivat nousta herkästi. Tässä ei auta nettiselaimien Incognito-tilan käyttäminen, eli anonyymitkin haut aiheuttavat turhia kustannuksia. Miksi? AdWords-mainonnan relevanttiuden tärkein mittari on klikkiprosentti, eli CTR (Click Through Rate: klikit/mainosnäytöt). Kun teet paljon hakuja samalla […]

Hakusanamainonta

Sofie Segercrantz 19.9.2017

Tekoäly tulee hakusanamainontaan – oletko valmis?

Tätä väitettä ainakin Google on rummuttanut viime aikoina. Tekoälyn ympärillä on tällä hetkellä vähän samanlaista hypeä kuin markkinoinnin automaation ympärillä oli pari vuotta sitten. Molemmat ovat hyviä työkaluja ja ne voivat tehostaa yrityksen myyntiä, mutta ne eivät lyhyellä aikavälillä vähennä resurssitarpeita tai markkinointikuluja. Päinvastoin, jotta tekoälystä saa täyden hyödyn irti, voi alkuun joutua maksamaan huomattavasti […]

Hakusanamainonta

7.8.2017

Ylivertainen myynti- ja markkinointikanava nopeisiin tuloksiin

Olen tehnyt menestyksellistä suoramarkkinointia yli 25 vuotta ja tehokasta maailmanlaajuista Google AdWords hakusanamainontaa lähes 10 vuotta (LinkedIn-profiilini). Auditoin ja rakennan hakusanatilejä. Koulutan ja autan päättäjiä, digitaalisten palvelujen ostajia ja hakukonemainonnan tekijöitä Tuloksen koulutuksissa. Menestyksellinen hakusanamainonta vaatii paljon osaamista, kokemusta ja jatkuvaa opiskelua. Ala kehittyy erittäin nopeasti.  Siksi en suosittele hakusanamainonnan aloittamista ilman huolellista valmistautumista ja […]

Hakusanamainonta