Hakukoneoptimointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

15.9.2017

Suomalaiset googlaavat palkkamurhaajaa enemmän kuin trendikkäitä B2B-sanoja

Palkkamurhaajaa googlettaessa korkeimmat hakutulokset ovat lehtiartikkeleita vanhoihin palkkamurhiin liittyen sekä keskustelupalsta murha.info:n aktiivisia keskusteluja aiemmista rikoksista. Murha.info on kenties Suomen suosituin keskustelupalsta. Suosituimmuudesta kertoo esimerkiksi se, että murha.info-keskustelupalstaa haetaan Googlessa kuukausittain yli 90 000 kertaa – lähes kolme kertaa niin paljon kuin suomi24.fi- ja viisi kertaa niin paljon kuin vauva.fi-palstaa. Palkkamurhaaja-haku on yli kolmekymmentä kertaa […]

Hakukoneoptimointi

25.8.2017

Digitaalinen PR — Google-näkyvyyden superfood

  Digitaalinen PR: perusteet Digitaalinen PR tarkoittaa esimerkiksi kampanjaa, jossa laadukkaalla digitaalisella sisällöllä tavoitellaan samoja asioita kuin perinteisessä PR:ssä. Tavoitteena on tehdä yrityksestä ja sen tuotteista aiempaa tunnetumpia ja lisätä ihmisten myönteistä suhtautumista niihin. Digitaalisella PR:llä saavutetaan kuitenkin usein paljon, paljon enemmän. Kun tällainen kampanja onnistuu, yhdellä sisältösivulla saadaan mediajulkisuuden ja sosiaalisen median näkyvyyden lisäksi […]

Digitaalinen markkinointi

25.7.2017

Suomalaiset kysyvät Googlelta apua laihdutukseen ja pariutumiseen

Kirjoitetut Google-haut ovat usein lyhyehköjä 1-3 sanan hakuja, mutta äänihakuja tehdessään ihmiset sanelevat helposti kokonaisia lauseita ja erityisen usein kysymyksiä. Yhdysvalloissa ”how to” -muotoiset Google-haut lisääntyivät vuoden 2016 aikana peräti 75 %, ja samanlainen trendi lienee ajankohtainen myös Suomessa. Keräsin pienen tutkimusaineiston Google-hauista, joiden ensimmäinen sana on kysymyssana (mikä, miksi, kuka, jne). Heinäkuun lopun kunniaksi […]

Hakukoneoptimointi

28.10.2016

Kaikki irti sisäisestä hausta – iSEO (Internal Search Engine Optimization)

Miksi optimoida sisäistä hakua? Sisäistä hakua käyttää jopa 30-45 % vierailijoista. Käyttäjät ovat tottuneet googlettelemaan ja käyttämään hakua. Suurin osa verkkosivuston vierailijoista tulee käyttämällä hakua, joten on siis luonnollista, että he käyttävät sivuston sisäistä hakua, elleivät löydä heti etsimäänsä tietoa. Kannattaa jopa kannustaa sivustohaun käyttöön. Hakua käyttävät vierailijat konvertoivat jopa 5x tehokkaammin. Hakua käyttävät henkilöt […]

Asiakaskokemus

8.9.2016

Kannattaako natiivimainonta hakukoneoptimoinnin näkökulmasta?

Mitä on natiivimainonta? Natiivimainonta (native advertising) tarkoittaa mainoksia, jotka ovat mahdollisimman samankaltaista sisältöä kuin muu sisältö mainospaikalla. Mainospaikka on usein sanoma- tai aikakauslehden verkkopalvelu, mutta se voi olla myös esimerkiksi blogi. Tässä muutamia määritelmiä muualta verkosta: Suomen IAB-järjestön (Interactive Advertising Bureau) tekemän natiivimainonnan oppaan mukainen määrittely on seuraava: ”Natiivimainonta on markkinointiviestinnän muoto, jossa mainostaja saa […]

Hakukoneoptimointi

18.8.2016

Salamannopeasti latautuvat mobiilisivut – Tiedätkö AMP:n?

AMP-sivut (Accelerated Mobile Pages) ovat käytännössä sivuja, jotka latautuvat erittäin nopeasti mobiilissa. AMP-sivujen käytettävyydessä mennään mobiili edellä eli sivujen käyttö on erittäin helppoa ja ne ovat visuaalisesti yksinkertaiset. Tätä on aiemmin hyödynnetty lähinnä uutissivustoilla, jotka ovat tarjonneet nopeasti ja käyttäjäystävällisesti uutisia mobiilissa. AMP-sivujen toteutus laajenee koko ajan: mobiilihaut ovat menneet desktop-hakujen edelle, ja sivustojen nopea latautuminen on […]

Hakukoneoptimointi

18.5.2016

Mitä ostat, kun ostat hakukoneoptimointia?

Kaverini työskenteli suositun kuluttajatuotteen parissa, brändi, joka eli ja hengitti sosiaalisessa mediassa.  Kommentti sai minut miettimään, mistä tässä hakukoneoptimoinnissa on oikeastaan kysymys? Ja mitä olen viime aikoina tehnyt saadakseni lauantaimakkaraa leivän päälle? Vastaus: aika vähän ”perinteistä” hakukoneoptimointia. Samalla tulin jäsentäneeksi omaa tekemistä. Viime aikoina se on näyttänyt tältä: Ripaus hakukoneoptimointia Reippaasti löydettävyyttä Tuokkosellinen KPI-määrittelyitä Tutustutaanpas […]

Hakukoneoptimointi

4.2.2016

Kuvien hakukoneoptimointi: näin käyttäjä löytää kuviesi luokse parhaiten

Sovella avainsanatutkimusta myös kuvalliseen materiaaliin Ensimmäinen askel on valita oikeat avainsanat. Koska Google ei osaa tulkita kuvia ihmisten tavoin, on tärkeää, että selität kuvan sisällön Googlelle mahdollisimman yksityiskohtaisesti hakukoneoptimoinnin avulla. Sovella samoja avainsanatutkimuksen ja optimoinnin periaatteita kuviin kuin tekstisisältöön. Hakukoneoptimoinnin tulokset palkitsevat hitaammin kuin esimerkiksi Google AdWords -mainonnan toimenpiteet. Optimointi on hiljaista markkinointia, joka tuo käyttäjiä sivustollesi […]

Hakukoneoptimointi

8.12.2015

Näin teet 22 prosenttia paremman avainsanatutkimuksen

Tällä hetkellä Keyword Tool vaikuttaa olevan paras työkalu, mutta varmuuden vuoksi otimme testiin neljä eri työkalua. Teimme testistä myös englanninkielisen version, sillä ajattelimme, että aihe voisi kiinnostaa myös suomalaisen hakukoneoptimointikentän ulkopuolella. Miten Googlen automaattinen täydennys toimii? Googlen ehdotuksia, eli niitä hakulausekkeita, joita tulee näkyviin hakukenttään kun alat kirjoittamaan hakua, kutsutaan automaattiseksi täydennykseksi (Google autocomplete). Googlen […]

Hakukoneoptimointi

8.12.2015

We tested: How to get an extra 12 % out of your keyword research?

At the moment, Keyword Tool seems to be the best tool, but to be sure, we set up a test and analyzed the suggested keywords with four different tools. This blog post is exceptionally in English because our humble opinion is that also other than Finnish-speaking SEO experts might be interested in this topic (see […]

Hakukoneoptimointi