Hakukonenäkyvyys

Selaa kirjoituksia aiheittain

11.6.2010

Hakukoneoptimoitu juttu toistaa hakutermin mahdollisimman tiheästi

Ehditkö tänä aamuna Hesarissasi loppuun asti? Outi Toivanen-Visti kirjoitti Helsingin Sanomissa (11.6.2010) jutun ”Intialainen toimittaja kirjoittaa halvemmalla” siitä, että hakukoneiden huomiontavoittelu on lisännyt verkon sisällöntuotantoa, ja siten erityisesti free-toimittajien työtä globaalisti. Jutussa on mielenkiintoinen väite.

Hakukonenäkyvyys

Lasse Larvanko 10.6.2010

Myyttekö rakkautta tuntihinnalla vai onko pakko mennä naimisiin?

Kannattaako hakukoneoptimointia tehdä kertaprojektina?

Hakukonenäkyvyys

20.5.2010

Hyödynnä sivustosi sisäänheittäjät: title ja meta description

Title ja meta description toimivat verkkosivustosi sisäänheittäjinä. Ne näkyvät hakukoneen hakutulossivulla ja auttavat siten sivuston markkinoinnissa. Blogipostauksessani saat ohjeita, joilla pääset niiden hyödyntämisessä vauhtiin.

Hakukonenäkyvyys

Nicolas Fogelholm 28.4.2010

AdWords Search Funnels

Meidän kuluttajien ostosprosessi ja hakukäyttäytyminen ovat hyvin harvoin suoraviivaista ja selkeää: teemme useita hakuja, vierailemme usealla sivustolla, keräämme tietoa ja vertailemme ennen ostotapahtumaa. Search Funnel -raportit antavat lisätietoa tästä “hakuputkesta”. Sen avulla saamme esimerkiksi tiedon siitä, kuinka “hakuputken alussa” olevat avainsanat toimivat tulokseen johtaneella reitillä, ennen viimeistä mainoksen napsautusta.

Hakukonenäkyvyys

Lasse Larvanko 20.11.2009

Google julistaa informaatioarkkitehtuurin merkitystä hakutuloksissa – murupolkunavigaatio todistaa väitteet

Haluatko lisänäkyvyyttä hakutuloksiisi pienellä vaivalla? Lisäämällä sivustoillesi murupolkunavigaation parannat näkyvyyttä hakutulossivulla.

Hakukonenäkyvyys

18.3.2009

Google havaitsee semanttisia kytköksiä nyt myös suomen kielellä

Google on alkanut huomioida sanojen semanttisia yhteyksiä myös suomen kielellä. Englanninkielisillä sivuilla se on tehnyt sitä jo vuosia.

Hakukonenäkyvyys