Hakukonenäkyvyys

Selaa kirjoituksia aiheittain

14.10.2011

Levitä linkkivoima tehokkaasti

Kuten tämän artikkelisarjan johdannossa ”Kuinka Google toimii” huomattiin, linkkivoimalla on ratkaiseva merkitys sille, kuinka hyvin sivusto sijoittuu Googlen maksutomissa hakutuloksissa. Tässä tekstissä käyn lyhyesti läpi sivuston informaatioarkkitehtuuria eli oikeastaan yhtä osa-aluetta siitä, kuinka sivustosta voidaan tekniikan avulla tehdä helposti löydettävä ja helppokäyttöinen sekä käyttäjille että hakukoneille. Miten sivuston linkkivoimaa mitataan? Kuten edellisessä artikkelissa havaittiin, Google […]

Hakukonenäkyvyys

14.10.2011

Multi-Channel Funnel neuvoo: lisää AdWords budjettia!

Google julkaisi elokuussa kävijäseurantatyökaluunsa erittäin mielenkiintoisen lisäyksen: monikanavaiset kanavat (eng. Multi-channel funnel). Työkalun tarkoitus on kertoa Analyticisn käyttäjälle, millä tavalla eri liikenteen lähteet vaikuttavat mitattujen tavoitteiden tai verkkokaupan tuottoon.Eritoten (ppc-tekijän mielipide) työkalu on hyvä siihen, että nähdään, millä tavalla hakusanamainonta vaikuttaa tuloksien syntyyn ja onko mainonnasta hyötyä, vaikka raportti jostain syystä näyttäisikin pyöreää nollaa.Monikanavaiset kanavat […]

Hakukonenäkyvyys

7.10.2011

Kuinka Google toimii?

Tutustu siihen, miksi linkkivoimalla on niin suuri merkitys, ja kuinka linkit vaikuttavat hakukonesijoituksiin!

Hakukonenäkyvyys

6.10.2011

Tekninen hakukoneoptimointi – mihin sitä tarvitaan?

Puhutaanko teknisestä hakukoneoptimoinnista liian vähän? Onko siitä mitään hyötyä? Tulossa artikkelisarja teknisestä hakukoneoptimoinnista – lue lisää!

Hakukonenäkyvyys

16.9.2011

Lehdistötiedote: Mascus.fi on noussut hakukoneoptimoinnin edelläkävijäksi Suomessa

Lehdistötiedote 15.9.2011 Mascus.fi on noussut hakukoneoptimoinnin edelläkävijäksi Suomessa Tulos Helsinki on nostanut Mascuksen sivuston kävijämääriä hakukoneoptimoinnin avulla yli 300 prosenttia. Raskaiden laitteiden markkinapaikka Mascus.fi on kasvattanut kävijämääräänsä Suomessa yli 300 prosenttia hakukoneoptimoinnin avulla. Hyvä hakukonenäkyvyys on nostanut Mascuksen Suomen suurimpien verkkosivustojen joukkoon. Kaiken kaikkiaan noin 61 prosenttia Mascus.fi:n käyttäjistä saapuu sivustolle hakukoneiden kautta. – Hakukoneoptimoinnilla […]

Hakukonenäkyvyys

13.1.2011

Miten saadaan aikaan kiipeävä käppyrä?

Olen tehnyt nelisen kuukautta töitä erään asiakkaan kanssa, ja olemme saaneet sivustolla aikaan 1821 prosentin kasvun maksuttomassa liikenteessä. Lue lisää!

Hakukonenäkyvyys

2.12.2010

Kaikki julkisuus ei ole enää hyvästä

Yritys käyttäytyi törkeästi netissä saadakseen paljon hakkuja ja linkkejä – kuinkas sitten kävikään…

Hakukonenäkyvyys

10.11.2010

Google Instant Preview – kuinka käy AdWordsille?

Google lanseerasi Instant Preview:n eli välittömän esikatselun hakukoneeseensa. Miten hakukonekäyttäytyminen muuttuu ja mitä käy AdWords-mainonnalle?

Hakukonenäkyvyys

Toni Voutilainen 17.9.2010

Minkä arvoinen on kärkipaikka Googlessa?

Kaikkihan sen tietävät. Mitä korkeammalle Googlen hakutuloksissa pääsee, sen parempi. Mutta miten paljon parempi?

Hakukonenäkyvyys

31.8.2010

Tuhoaako informaatioarkkitehtuuri sivustosi hakukonenäkyvyyden?

– Teknisen hakukoneoptimoinnin opas, osa 1/4 Teknisen hakukoneoptimoinnin blogipostaussarjassa tarkastellaan nettisivujen tekniikkaan liittyviä ongelmia, joilla voi olla kriittinen vaikutus koko sivuston hakukonenäkyvyyteen. Linkkimehulla tarkoitetaan muilta sivuilta omalle sivustollesi osoittavien ja sivuston sisäisten linkkien yhteenlaskettua voimaa. Sivuston linkkimehun jakautuminen tärkeille sivuille on hakukonenäkyvyyden kannalta tärkein tekninen ongelma ratkottavaksi. Jokainen sivustolle osoittava linkki auttaa omaa sivustoasi sijoittumaan […]

Hakukonenäkyvyys