Hakukonenäkyvyys

Selaa kirjoituksia aiheittain

Niko Sulkakoski 3.6.2018

Hakukonemarkkinointi

Netin käyttäjistä 88 % käyttää hakukoneita etsiessään tuotteita ja palveluita. Tuloksen tarjoamien palveluiden avulla varmistat, että yrityksesi näkyy, kun sen toimialaan liittyviä hakuja tehdään. Palvelumme tuovat lisää kohdennettuja kävijöitä ja enemmän myyntiä. Ne tekevät sinulle mitattavaa tulosta. Hakukonemarkkinointi eli SEM (Search Engine Marketing) on hakukoneissa tapahtuvaa markkinointia, näkyvyydenhallintaa ja brändäystä, nopeimmin kasvava digitaalisen mainonnan muoto, […]

Hakukonenäkyvyys

6.3.2018

Miten vältät pahimmat Google AdWords -virheet?

Oletko läsnä potentiaaliselle asiakkaallesi, kun asiasi on ajankohtainen? Suomessa tehdään keskimäärin jo yli 30 miljoonaa Google-hakua vuorokaudessa!☑︎ Oletko epätietoinen, kuinka monet hakevat tietoa juuri sinun tuotteistasi tai palveluistasi?☑︎ Pohditko mikset pääse hakutulosten kärkeen?Silloin Google AdWords -tehokoulutus on sinua varten!Google AdWords on kokemuksieni perusteella useimmille yrityksille kustannustehokkain myynti- ja markkinointikanava. Oikein toteutettuna pääset hakutulosten kärkipaikoille. Sinut löydetään […]

Hakukonenäkyvyys

16.1.2018

Kuinka nopeasti pääsee hakutulosten kärkeen?

Lyhyesti: se riippuu monesta eri tekijästä. Otsikon kysymykseen ei ole olemassa yksiselitteistä vastausta. Varmaa on, että hakukoneoptimointi on verkkaisempaa kuin hakusanamainonta tai muu maksettu mainonta. Jos halutaan, että sivusto sijoittuu hakutulosten kärkeen ja sen eteen tehdään kunnolla töitä, tuloksia tulee 3–6 kuukauden aikana.Liikettä hakutuloksissa voi saada aikaan vaikka tunneissa. Joidenkin harvinaisempien hakujen kohdalla klikkaukset ja […]

Hakukonenäkyvyys

14.12.2017

Google-hakutulosten metakuvaukset pitenivät

[outdated] Edit 16.5.2018: Google on jälleen lyhentänyt metakuvauksia! Tämän blogipostauksen tieto on siis osittain vanhentunutta. Lue lisää Search Engine Landin blogipostauksesta. Tällä hetkellä metakuvaus desktopilla vaikuttaa olevan useimmiten 160 merkkiä välilyönteineen ja mobiilissa 130 merkkiä välilyönteineen – pituudet siis vaihtelevat. Hetkinen, mitäs ne metakuvaukset olivatkaan? Metakuvaus (meta description) on se lyhyt tekstinpätkä, joka näkyy Googlen […]

Hakukonenäkyvyys

27.11.2017

Esimakua Tuloksen Google AdWords Tehokoulusta

Vältä omien hakusanojen käyttämistä! Omien hakusanojen käyttäminen hakutehtävissä aiheuttaa aina turhia kustannuksia, vaikka et klikkaisikaan mainoksiasi. Erityisesti jos hakuja on vähän kustannukset voivat nousta herkästi. Tässä ei auta nettiselaimien Incognito-tilan käyttäminen, eli anonyymitkin haut aiheuttavat turhia kustannuksia. Miksi? AdWords-mainonnan relevanttiuden tärkein mittari on klikkiprosentti, eli CTR (Click Through Rate: klikit/mainosnäytöt). Kun teet paljon hakuja samalla […]

Hakukonenäkyvyys

Sofie Segercrantz 19.9.2017

Tekoäly tulee hakusanamainontaan – oletko valmis?

Tätä väitettä ainakin Google on rummuttanut viime aikoina. Tekoälyn ympärillä on tällä hetkellä vähän samanlaista hypeä kuin markkinoinnin automaation ympärillä oli pari vuotta sitten. Molemmat ovat hyviä työkaluja ja ne voivat tehostaa yrityksen myyntiä, mutta ne eivät lyhyellä aikavälillä vähennä resurssitarpeita tai markkinointikuluja. Päinvastoin, jotta tekoälystä saa täyden hyödyn irti, voi alkuun joutua maksamaan huomattavasti […]

Hakukonenäkyvyys

15.9.2017

Suomalaiset googlaavat palkkamurhaajaa enemmän kuin trendikkäitä B2B-sanoja

Palkkamurhaajaa googlettaessa korkeimmat hakutulokset ovat lehtiartikkeleita vanhoihin palkkamurhiin liittyen sekä keskustelupalsta murha.info:n aktiivisia keskusteluja aiemmista rikoksista. Murha.info on kenties Suomen suosituin keskustelupalsta. Suosituimmuudesta kertoo esimerkiksi se, että murha.info-keskustelupalstaa haetaan Googlessa kuukausittain yli 90 000 kertaa – lähes kolme kertaa niin paljon kuin suomi24.fi- ja viisi kertaa niin paljon kuin vauva.fi-palstaa.Palkkamurhaaja-haku on yli kolmekymmentä kertaa suositumpi […]

Hakukonenäkyvyys

25.8.2017

Digitaalinen PR — Google-näkyvyyden superfood

Digitaalinen PR: perusteet Digitaalinen PR tarkoittaa esimerkiksi kampanjaa, jossa laadukkaalla digitaalisella sisällöllä tavoitellaan samoja asioita kuin perinteisessä PR:ssä. Tavoitteena on tehdä yrityksestä ja sen tuotteista aiempaa tunnetumpia ja lisätä ihmisten myönteistä suhtautumista niihin. Digitaalisella PR:llä saavutetaan kuitenkin usein paljon, paljon enemmän. Kun tällainen kampanja onnistuu, yhdellä sisältösivulla saadaan mediajulkisuuden ja sosiaalisen median näkyvyyden lisäksi myös […]

Hakukonenäkyvyys

7.8.2017

Ylivertainen myynti- ja markkinointikanava nopeisiin tuloksiin

Olen tehnyt menestyksellistä suoramarkkinointia yli 25 vuotta ja tehokasta maailmanlaajuista Google AdWords hakusanamainontaa lähes 10 vuotta (LinkedIn-profiilini). Auditoin ja rakennan hakusanatilejä. Koulutan ja autan päättäjiä, digitaalisten palvelujen ostajia ja hakukonemainonnan tekijöitä Tuloksen koulutuksissa.Menestyksellinen hakusanamainonta vaatii paljon osaamista, kokemusta ja jatkuvaa opiskelua. Ala kehittyy erittäin nopeasti.  Siksi en suosittele hakusanamainonnan aloittamista ilman huolellista valmistautumista ja opiskelua […]

Hakukonenäkyvyys

25.7.2017

Suomalaiset kysyvät Googlelta apua laihdutukseen ja pariutumiseen

Kirjoitetut Google-haut ovat usein lyhyehköjä 1-3 sanan hakuja, mutta äänihakuja tehdessään ihmiset sanelevat helposti kokonaisia lauseita ja erityisen usein kysymyksiä. Yhdysvalloissa ”how to” -muotoiset Google-haut lisääntyivät vuoden 2016 aikana peräti 75 %, ja samanlainen trendi lienee ajankohtainen myös Suomessa.Keräsin pienen tutkimusaineiston Google-hauista, joiden ensimmäinen sana on kysymyssana (mikä, miksi, kuka, jne). Heinäkuun lopun kunniaksi otin […]

Hakukonenäkyvyys