Digitaalinen markkinointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

Nicolas Fogelholm 28.10.2009

Haku kasvaa display laskee

vuoden 2009 kolmannen neljänneksen panostus digitaaliseen mainontaan Suomessa oli 34,6 miljoonaa euroa. Kasvua oli 6,4 %.

Digitaalinen markkinointi

Nicolas Fogelholm 26.9.2009

Semkonferansen 2009

Sääli, että minun lisäkseni vain yksi henkilö Suomesta kävi kuuntelemassa ja tapaamassa alan guruja Oslossa 23.-24.9. järjestettyssä Semkonferansissa. Harvat ovat ne tilaisuudet jolloin näin monta huippuasiantuntijaa luennoi samassa tilaisuudessa. Paikalla puhumassa oli Rand Fishkin (SEOmoz), Andrew Goodman (Page Zero Media), Adam Lasnik (Google Inc.), Bryan Eisenberg (Futurenow), Anders Hjorth (Outrider) ja noin 20 muuta alan […]

Digitaalinen markkinointi

Nicolas Fogelholm 5.9.2009

Klikkaa tästä – digimarkkinointi pähkinäkuoressa

Kiitos Toni Paloheimolle siitä, että olit keväällä yhteydessä Lasseen ja minuun ja tarjosit mahdollisuuden osallistumaan kirjaprojektiisi. Klikkaa tästä on Toni Paloheimon Mainostajien liitolle kasaama digimarkkinoinnin käsikirja, jonka kirjoittamiseen on osallistunut 16 (?) digimarkkinoinnin asiantuntijaa, eli syntyi kirja jossa on 16 lukua. Oma lukuni käsittelee kumppanuusmarkkinointia ja Lassen hakukonemarkkinointia. Klikkaa Tästä kirjaprojektista on kirjoittanut myös mm […]

Digitaalinen markkinointi

Nicolas Fogelholm 12.8.2009

Hakusanamainonta kasvoi 55,6 %

Vuoden 2009 toisella neljänneksellä hakusanamainonta kasvoi huimat 55,6 % verrattuna vuoteen 2008.

Digitaalinen markkinointi

23.4.2009

Uudistuksia Google-haussa

Google on uudistanut hakukonettaan ahkerasti lähiaikoina. Tässä katsauksessa esitellään uudistuksista muutama.

Digitaalinen markkinointi

Nicolas Fogelholm 6.4.2009

Suomi verkossa -visioaivoriihi

Sitrassa on käynnissä strategiatyö, jossa luodaan katsausta suomalaisen verkon ilmiöihin ja parhaisiin käytäntöihin.

Digitaalinen markkinointi

Nicolas Fogelholm 6.1.2009

Nicon kirjavuosi 2008

Nico arvioi vuoden aikana lukemiaan digitaalista markkinointia käsitteleviä kirjoja.

Digitaalinen markkinointi

Nicolas Fogelholm 11.5.2008

Googlen karttahaku kehittyy

Google karttapalvelun (Local / Maps) asteittainen integrointi Googlen ”tavalliseen” hakuun tuo digitaaliseen markkinointiin paljon uusia, mielenkiintoisia ja varsinkin kustannustehokkaita keinoja markkinoida palveluita

Digitaalinen markkinointi

Nicolas Fogelholm 18.3.2008

Verkkomainonta Suomessa 2007

Verkkomainonnan osuus Suomessa oli viime vuonna noin 8 %, joka nostaa verkkomainonnan 4. sijalle sanomalehtien, TV:n ja aikakausilehtien jälkeen. Esimerkiksi Ruotsissa verkkomainonta (14 %) on jo ohittanut TV-mainonnan.

Digitaalinen markkinointi