Digitaalinen markkinointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

17.6.2014

Voiko markkinointi kasvattaa Venäjän kauppaa näinä aikoina?

Monet suomalaiset yritykset ovat tunteneet nahoissaan Venäjän kaupan hyytymisen viime vuoden lopulta alkaen. Ruplan kurssin heikentyminen ja kuluttajien ostovoiman hiipuminen on hidastanut kasvua ja myynti on sakannut. Suomalaisilla yrityksillä on kuitenkin paljon voitettavanaan, jos uskaltaa katsoa rohkeasti eteenpäin ja muistaa sen, että suurista talouden vaihteluista huolimatta Venäjän talous kasvaa pitkällä aikajänteellä katsottuna. Valtio on velaton, […]

Digitaalinen markkinointi

18.3.2014

Näkymättömät verkkostrategiat

Tuoreen Verkkokauppatilaston mukaan verkkokauppa kasvoi vuonna 2013 yli 10,5 miljardiin euroon. Verkkokaupan kasvu ei yltänyt aiempien vuosien kasvulukemiin, mutta 8,7 %:n kasvu on silti erinomainen suoritus vuonna, jolloin vähittäiskaupan myynti kokonaisuudessaan vähintäänkin takerteli. Ei ole ehkä sattumaa, että kelpo kasvusta huolimatta suomalainen keskustelu verkkokaupasta päätyy usein samanlaiseen lopputulokseen kuin keskustelu kotimaisesta huippu-urheilusta: suomalaiset tekevät liian […]

Digitaalinen markkinointi

21.8.2013

How many advertisers does it take to make money on AdWords?

5. Five advertisers is a bit of a exaggeration, I know. To be honest, you only need one advertiser who has five different traits so he can fully take advantage of all that is available in AdWords. Everybody who works with AdWords knows that it’s not rocket science. You don’t necessarily need to have quadruple […]

Digitaalinen markkinointi

5.2.2013

YouTube-mainonta saapui Suomeen

Maailmalla jo pidempään käytössä olleet YouTube-mainonnan muodot ovat nyt saapuneet myös meille Suomeen. Julkaisutilaisuus järjestetään Googlen toimesta Helsingin Kaapelitehtaalla tänään 5.2. Tässä postissa käydään läpi YouTube-mainonnan tärkeimmät uudistukset ja mainosmuodot sekä pohditaan käyttötarkoitusta eri tavoitteiden kannalta. Miten maamme 4. suosituin sivusto on valjastettavissa markkinoinnin auraksi? Käytännössä alkuun pääsee kun omistaa AdWords-tilin ja on ladannut YouTubeen […]

Digitaalinen markkinointi

14.8.2012

Onko yrityksesi valmis nykyaikaiseen markkinointiin?

Tänä päivänä internetmarkkinointi ja hakukoneet ovat useimmille markkinoijille tuttuja työkaluja. Tarjontaa markkinointia tarjoavista yrityksistä on yltä kyllin ja myös yhä useampi perinteinen mainostoimisto ilmoittaa palvelevansa asiakkaitaan hakusanamainonnalla ja Facebook-markkinoinnilla. Tarjontaa siis on ja markkinoijat ovat valmiina visioimaan hurjimpia viraalikampanjoita ja hakukoneoptimoimaan sivusi Googlen hakutulosten kärkikastiin. Mutta oletteko sinä ja bisneksesi valmiita siihen? Yksinkertainen harhaluulo internetmarkkinoinnista on usein esteenä hedelmälliselle yhteistyölle markkinointia […]

Digitaalinen markkinointi

23.4.2009

Uudistuksia Google-haussa

Google on uudistanut hakukonettaan ahkerasti lähiaikoina. Tässä katsauksessa esitellään uudistuksista muutama.

Digitaalinen markkinointi