Digitaalinen markkinointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

27.12.2018

Mitä tämä vuosi toi tullessaan ja miltä vuosi 2019 näyttää? Osa 1

Hakusanamainonta ja sosiaalinen media, Sofie Segercrantz Vuonna 2018 Instagram Stories ohitti Instagram Feedin suosiossa, ja tämän myötä videosisältöjen suosio kasvoi entisestään. Facebookin vankka ykkössija horjui useiden tietovuotoskandaalien takia, mutta suurta laskua käyttäjämäärissä eikä mainonnan tehossa ole vielä havaittavissa. Hakusanamainonnan osalta Google laajensi tekstimainosformaattinsa, ja tämän myötä mainoksen ja orgaanisen hakutuloksen erottaminen toisistaan hakutulossivulla hankaloitui entistään. Suurimmat […]

Digitaalinen markkinointi

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Markkinointimix

Markkinointimix (marketing mix) on perinteisesti tarkoittanut markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuutta, joka on jaoteltu neljän P-kirjaimen mukaisesti: Product eli tuote tai palvelu Price eli hinta Place eli myyntipaikka tai saatavuus Promotion eli markkinointiviestintä Markkinoinnin tehtävä on optimoida markkinointimix palvelemaan mahdollisimman tehokkaasti liiketoiminnan päämääriä. Laajennettu markkinointimix Jotkut markkinoinnin tutkijat ovat pyrkineet laajentamaan markkinointimix-käsitettä myös uusilla P-kirjaimilla, esimerkiksi seuraavilla: […]

Digitaalinen markkinointi

Tommi Karvinen 3.6.2018

Markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnitelma on osa yrityksen suunnittelua, jossa yrityksen markkinointitoiminnot suunnitellaan. Markkinointisuunnitelma kirjoitetaan toimenpideohjelmaksi ja se on yrityksen työkalu, jolla se huolehtii, että tehtävät markkinointitoimenpiteet ovat tehokkaita ja oikein kohdistettuja. Markkinointisuunnitelman ei tarvitse olla monimutkainen tai pitkä, mutta siinä tulisi olla tietoja markkinoinnin aikatauluista, vastuualueista, markkinoista ja kilpailijoista, toimepiteistä ja niiden tavoitteista, kehittämisestä ja koordinoimisesta. Digitaalinen markkinointisuunnitelma Markkinointisuunnitelman […]

Digitaalinen markkinointi

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Digitaalisen markkinoinnin sanasto

Kokeile, tunnetko digitaalisen markkinoinnin termejä! Älä anna asiantuntijoiden jargonin hämätä, vaan tarkista sanastostamme, mistä on kyse. Avainsanatutkimus l. avainsanakartoitus Avainsanatutkimus kartoittaa keskeiset avainsanat, joita käytetään verkkosivuston hakukoneoptimoinnissa ja hakusanamainonnassa. Avainsanojen tutkimiseen käytetään useita eri työkaluja, jotta saadaan mahdollisimman kattava lista sekä avainsanoista että avainsanalausekkeista. B2B-markkinointi B2B-markkinointi tarkoittaa toisille yrityksille suunnattua markkinointia. ”B2B” tulee ilmaisusta ”b […]

Digitaalinen markkinointi

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Mobiilisovellusten mainonnan viidakossa

Puutuuko takapuolesi odottaessasi käyttäjiä hienolle mobiilisovelluksellesi? Ilman app-mainontaa sovelluskäyttäjiä on hankalaa saada, ainakaan jos sinulla ei ole vahvoja omia kanavia käytössäsi. App-mainonnan kenttä on harmillisesti varsin sekalainen kokoelma erilaisia kanavia omine teknisine yksityiskohtineen. Niiden myötä idylliseksi kuviteltu seikkailu mainonnan viidakossa voi muuttua ryteikössä rämpimiseksi. Tämän artikkelin tarkoituksena on antaa yleisnäkymä app-mainontaan, jotta onnistut saamaan lisää […]

Digitaalinen markkinointi

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Videomarkkinointi

Videomarkkinointi ei ole enää isojen brändien yksinoikeus, vaan sen tulisi olla luonteva osa kaikkien yritysten markkinointia. Mitä on videomarkkinointi? Video yhdistää tehokkaasti kuvan, tekstin ja äänen. Videoiden katselun yleistyessä ja tv:n katselun vähentyessä, videon avulla tavoitat haluamasi kohderyhmä televisiota kohdennetummin ja pienemmillä kustannuksilla. Video voidaan esimerkiksi julkaista YouTubessa ja upottaa tämän jälkeen omalle sivustolle, osaksi […]

Digitaalinen markkinointi

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Hakukonemarkkinointi

Netin käyttäjistä 88 % käyttää hakukoneita etsiessään tuotteita ja palveluita. Tuloksen tarjoamien palveluiden avulla varmistat, että yrityksesi näkyy, kun sen toimialaan liittyviä hakuja tehdään. Palvelumme tuovat lisää kohdennettuja kävijöitä ja enemmän myyntiä. Ne tekevät sinulle mitattavaa tulosta. Hakukonemarkkinointi eli SEM (Search Engine Marketing) on hakukoneissa tapahtuvaa markkinointia, näkyvyydenhallintaa ja brändäystä, nopeimmin kasvava digitaalisen mainonnan muoto, […]

Hakukoneoptimointi

Joonas Imeläinen 15.5.2018

Mikä yhdistää viime vuosien puhutuimpia markkinointikampanjoita?

Nämä ovat kaikki olleet massamarkkinointia. Massamarkkinoinnista keskustellaan kuin se olisi suuri paha, vanhanaikaista ja kallista. Suurin syy tähän on todennäköisesti se, että teknologia mahdollistaa nykyään valtavan tarkan ja hienostuneen kohdentamisen, joten sitä halutaan myös myydä asiakkaille. Toimistot, mediat ja konsultit eivät saa tarpeeksi rahaa ison viestin myymisestä isoille yleisöille, joten on pitänyt keksiä uusi tapa […]

Digitaalinen markkinointi

20.12.2017

Miten meni ja miten tästä eteenpäin?

Asiakaskokemus, Suvi Johansson ”Vuosi 2017 toi älykkään asiakaskokemuksen jo askelta lähemmäs, monet yritykset hyödyntävät jo dataa ja automaatioita asiakaskokemuksen kehittämiseen. Datan ja designin yhdistäminen tulee olemaan vuoden 2018 trendejä. Myös ”ihmiselementti” korostuu, kun kilpailu kovenee. Enää ei riitä, että on julkaissut jonkinlaisen digipalvelun, vaan palvelun pitää vastata asiakkaan tarpeisiin paremmin kuin kilpailjoiden vastaavat tekevät. Lisäksi asiakaskokemus […]

Digitaalinen markkinointi

26.9.2017

Mobiilimarkkinoinnin lunttilappu

Eletään aikakautta, jona kuluttaja pääsee kaiken julkaistun tiedon ja kissavideoiden äärelle vain yhdellä näppärällä ranneliikkeellä. Puhelimen käyttö internetin selaukseen ohitti pöytäkoneen globaalilla tasolla jo vuonna 2016 ja sama ilmiö lienee odottettavissa hilppasen päästä myös Suomessa. Googlen kuluttajabarometri-tilastojen mukaan puhelimella käytetään internettiä yhtä paljon tai enemmän kuin tietokoneella, useamman tunnin päivässä ja yhä useampaan eri tarkoitukseen. Mobiilia […]

Digitaalinen markkinointi