Digitaalinen markkinointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Yleinen

Sofie Segercrantz 17.6.2020

Mitä on Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta?

Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta perustuu siihen, että Googlen algoritmi indeksoi sivuston sisältöä ja osaa yhdistää sisällön hakukoneessa tehtäviin hakuihin. Mainosmuoto on siis eräänlainen välimuoto hakusanamainonnan ja orgaanisten hakutulosten välillä, jossa kohdentaminen ja mainoksen luonti tapahtuu suurilta osin automaattisesti, mutta klikeistä maksetaan ja näkyvyydessä kilpaillaan mainoshuutokaupassa. Varsinainen mainoskin on puoliksi automatisoitu ja puoliksi manuaalisesti tuotettu. Oikein […]

Hakusanamainonta

Sami Hiirsalmi 25.5.2020

Tutkimus: Verkkomarkkinoinnin tarkempi kohdentaminen lisää myyntiä verkossa ja kivijalassa

Brändimarkkinoijat ovat kohdentaneet markkinointia kautta aikain hyvin laajalle kohderyhmälle eli ”kaikille 25–54-vuotiaille”. Onko tämä kuitenkaan paras vaihtoehto kohdentaa verkkomarkkinointia? En tyytynyt oletuksiin, vaan tutkin asiaa. Lopputulos: tarkasti kohdennettu verkkomarkkinointi tuottaa laajaa kohdentamista enemmän myyntiä niin verkossa kuin kivijalassa. Jokainen verkkomarkkinoinnin asiantuntija (toivottavasti) pohtii, kuinka hänen suunnittelemansa kohdentaminen vaikuttaa kuluttajien käyttäytymiseen. Kuitenkin vain harva tietää varmaksi […]

Digitaalinen markkinointi

Niko Karppinen 14.5.2020

Kohdentaminen kolmannen osapuolen evästeiden jälkeen

Googlen päätös estää kolmannen osapuolen evästeet Chrome-selaimessa on aiheuttanut huolta ja murhetta mainostajien keskuudessa.

Digitaalinen markkinointi

Sampo Karpo 4.5.2020

”Vastuullisuus on tosi paska case, koska siinä kukaan ei voi olla täydellinen”

Me Tuloksella emme ihan vielä ole kaikkien alojen erikoisasiantuntijoita – siksi haemme verkon datan tueksi asiantuntijanäkemystä: ymmärtääksemme syy-seurausketjuja paremmin markkinoijan kannalta. Kysyimme vastuullisuuvaikuttaja Outi Pyyltä, miksi markkinoijat eivät hanakammin vastaa kysyntään, kun kuluttajat etsivät vastuullisia toimijoita, jolle rahansa kantaa. Vastuullisuus on sekä ekologinen että eettinen asia ”Kuluttajatasolla eettiset ja ekologiset aktivistit kinastelevat näkemyksineen keskenään ja […]

Digitaalinen markkinointi

Joonas Imeläinen 17.3.2020

Ohjeet #lietsontaan koronaviruksen aikaisessa maailmassa

1. Älä panikoi, älä passivoidu Tämä lienee kaikista tärkein ohje, jonka tässä vaiheessa voi antaa. Älä missään nimessä jää tuleen makaamaan ja passivoidu. Ihmiset viettävät juuri nyt medioiden parissa enemmän aikaa kuin koskaan. Käytä se hyväksi. Jos sinulla on valmiit markkinointisuunnitelmat, älä hylkää niitä, vaan päivitä ne uuteen maailmaan sopivaksi. Jos sinulla ei ole suunnitelmia […]

Digitaalinen markkinointi

Heini Lindfors 22.10.2019

Näin käytät ROASia väärin

Mikä on ROAS? ROAS (Return On Ad Spend eli suomalaisittain mainontakulujen tuotto) viittaa tietyllä mainosbudjetilla saavutettuihin myyntituloksiin. Se kertoo, kuinka monen euron edestä saat myyntiä euron mainosbudjetilla. ROAS voidaan ilmaista joko kokonaislukuna tai prosenttilukuna (4,5 vs. 450 %). ROASin laskukaava on seuraava: ROAS = mainonnan aikaansaama liikevaihto / mainoskulut. Jos 10 euron mainosbudjetilla saadaan aikaan […]

Digitaalinen markkinointi

Heini Lindfors 27.9.2019

Ketterää markkinointia Datalla ja Rakkaudella

Olen aina kertonut, että Moi on tehty Datalla ja Rakkaudella. Tämä teema kertoo meidän koko toimintatavasta. Moi on virtuaalioperaattori, joka tuli kaupallisesti markkinoille toukokuussa 2016. Matkapuhelinoperaattorimarkkina on hyvin saturoitunut, ja markkinan jakaa käytännössä kolme suurta ja vahvaa toimijaa. Siksi oli erityisen mielenkiintoista alkaa rakentamaan uutta operaattoria – käytännössä markkinoinnin keinoin. Kun me puhumme rakkaudesta ja […]

Digitaalinen markkinointi

Aleksandr Simukovic 15.4.2019

In-housing versus Outsourcing. Should you move your digital marketing in-house?

According to State of in-housing 2019 report, published in January 2019 by Digiday and BannerFlow, 91% of brands based in Europe are now doing all or part of their digital marketing in-house.   What are the main drivers for brands to move digital marketing in-house?   Cost saving is one of the main drivers. However, […]

Digitaalinen markkinointi

31.12.2018

Mitä tämä vuosi toi tullessaan ja miltä vuosi 2019 näyttää? Osa 2

Asiakaskokemus, Sylvia Väänänen Asiakaskokemuksen merkitys yritysten kilpailuetuna voimistuu. Mitä useampi sillä kilpailee, sitä kovemmat vaatimukset se yrityksille asettaa. Johtaakseen asiakaskokemusta niin että se tuottaa arvoa, yritysten tulee määritellä mistä elementeistä asiakaskokemus muodostuu. Mistä konkreettisista tekijöistä teidän yrityksenne asiakaskokemus muodostuu? Asiakaskokemuksen mittaaminen ei ole itseisarvo. Asiakaskokemusta mitataan enenevissä määrin toimintaa varten, kasvattamalla samalla yritysten ymmärrystä asiakaskokemuksen euromääräisestä arvosta. Ohjaavatko […]

Digitaalinen markkinointi