Tekoälyn käytön laajentuminen yritysten markkinoinnissa ja liiketoiminnassa on luonut uusia mahdollisuuksia kasvulle ja kansainvälistymiselle. Onnistunut tekoälyn käyttöönotto ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys. Tässä blogikirjoituksessa esittelemme viisi askelta, joita seuraamalla voit ottaa tekoälyn tehokkaasti käyttöön yrityksessäsi ja markkinointitiimissäsi. Muista, että tekoälyn hyödyntämisen tavoitteena ei ole kuitenkaan ihmisten korvaaminen, vaan tiimien toiminnan tehostaminen ja parempien tulosten saavuttaminen. 1. […]
Yleinen
Display-mainonta usein mielletään brändääväksi yläfunnelitason toiminnoksi. Konversiot, mikäli niitä on, raportoidaan pääsääntöisesti Post-View:na eli mainosten näyttöihin perustuvin metriikoin, ja konsulttijargonissa viljelee termistöä, kuten vCPM, frekvenssi sekä reach. Onkin siis harvinaisempaa, että pystymme tuottamaan bannerimainonnalla klikkeihin eli verkkosivuvierailuihin perustuvia kauppatapahtumia tai yhteydenottoja. Tähän kun lisää tiedon siitä, että display toimii asiakkaan tehokkaimpana mainoskanavana ja että tulokset […]
Maksettu media
Videomarkkinoinnin maailmassa on avautunut uusi ovi, joka vie mainostajan suoraan kuluttajan olohuoneeseen. Alan suurimpia trendejä on tällä hetkellä television ja digitaalisen mainosympäristön yhteen sulauttava CTV eli Connected TV – televisio, joka on kytketty verkkoon ja johon tulee sisältöä netin ja sovellusten välityksellä. Yhdysvalloissa televisionsa on liittänyt internetiin jo 70 prosenttia kuluttajista ja 89 prosenttia käyttää […]
Digitaalinen markkinointi
Youtube-mainoksiin usein käytetään samaa videomateriaalia kuin muihinkin kanaviin, kuten televisioon. Kanavana YouTube on kuitenkin hyvin erilainen – ja kerronkin, miksi mainontaan kannattaa luoda erilaista materiaalia ja mikä on toimivan YouTube-mainoksen salaisuus. Youtuben mainosmuodot YouTubessa ehkä käytetyin mainosmuoto on ohitettava mainos, jossa 5 sekunnin jälkeen mainoksen voi halutessaan skipata. Tätä mainosmuotoa on suositeltu käytettävän mm. YouTuben […]
Maksettu media
Vaikuttajamarkkinointi on tämän päivän markkinointikentän yksi ajankohtaisimmista teemoista ja yritykset valjastavat vaikuttajia enenevissä määrin osaksi yrityksen markkinointitoimia – olihan vaikuttajamarkkinointiin globaalisti käytetyt mediainvestoinnit vuonna 2021 jo 14 miljardin luokkaa. Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi vaatii näkemystä markkinoinnin kokonaisuudesta Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi ei kuitenkaan synny sattumalta, ja yhtenä ensimmäisen asiana on tärkeää ymmärtää digitaalisen markkinoinnin funneliajattelu ja miten vaikuttajamarkkinointi kytkeytyy […]
Digitaalinen markkinointi
Miten siis toimia verkossa hyvän tavan ja lakien mukaisesti? Mitä tulee ottaa huomioon sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelussa? B2C:n ja B2B:n markkinoinnin erilaiset säännöt Lähtökohtaisesti markkinointia kohdistetaan kahdelle eri kohderyhmälle: kuluttajille (B2C) ja yrityksille (B2B). Näillä kahdella ryhmällä on eri pelisäännöt. Kuluttajamarkkinointia säännellään kuluttajansuojalaissa (KSL 2 luku) ja yritysmainontaa koskemaan on säädetty laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa (SopMenl). […]
Digitaalinen markkinointi
Taloustutkimus tutki Tulos Helsinki Oy:n toimeksiantona suomalaisten internetin käyttöä marraskuussa 2015. Tutkimukseen vastasi yli 1000 suomalaista ja se suoritettiin nettipaneelina. Tavoitteemme oli selvittää, mikä saa suomalaisten pulssin kohoamaan internetissä yleisellä tasolla, ja mikä verkkopalveluiden käytössä aiheuttaa eniten harmaita hiuksia. Roskaposti saa näkemään punaista Netinkäyttäjiä raivostutti ehdottomasti eniten sähköpostin täyttävä roskaposti. Spämmääminen on valitettavan yleistä, ja […]
Digitaalinen markkinointi
Our special guest Brad Geddes will briefly tell about his background and the things he’s involved with right now at his company Adalysis. After that we will cover how paid search is one of the greatest channels for discovering insights for other channels. Finally we will have an interesting discussion on the current trends and the future of […]
Digitaalinen markkinointi
1. Verkon rooli ostopäätöksessä Suomalaisista kuluttajista jopa 83 prosenttia hakee verkosta tietoa ennen ostopäätöstä (Taloustutkimus, 2014). Lisäksi 82 prosenttia ihmisistä käyttää älypuhelintaan ostopäätösten tekemiseen ostoksilla ollessaan (Google,2015). B2B-puolella tilanne on vielä hieman yleisempi. Noin 90 prosenttia B2B-ostajista aloittaa etsintänsä hakukoneesta (AdvanceB2B, 2014). Nämä luvut eivät sinänsä yllätä. Internetin käyttäminen tiedonhaussa on ollut jo pitkään kasvussa. Nyt […]
Digitaalinen markkinointi
Älypuhelimilla tehtyjen hakujen määrä kasvaa, ja esimerkiksi resepteissä se ylittää jo desktopilla tehdyt haut. Palveluiden ja sisällön kohdentaminen yksittäisten käyttäjien tarpeisiin on entistä tärkeämpää, sillä mobiilissa ratkaisu halutaan nopeasti. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi illallispöydän varaaminen bussissa tai elokuvateatterin näytösaikojen selvitys ja elokuvalipun ostaminen. Kohtaamisista rakentuu brändi, joka on aidosti läsnä kuluttajien arjessa. Hakumarkkinoinnin trendit TOP […]
Digitaalinen markkinointi