Digitaalinen markkinointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

Sami Hiirsalmi 18.10.2022

Video ei ole kuollut, eläköön video ja CTV!

Videomarkkinoinnin maailmassa on avautunut uusi ovi, joka vie mainostajan suoraan kuluttajan olohuoneeseen. Alan suurimpia trendejä on tällä hetkellä television ja digitaalisen mainosympäristön yhteen sulauttava CTV eli Connected TV – televisio, joka on kytketty verkkoon ja johon tulee sisältöä netin ja sovellusten välityksellä. Yhdysvalloissa televisionsa on liittänyt internetiin jo 70 prosenttia kuluttajista ja 89 prosenttia käyttää […]

Digitaalinen markkinointi

Tiina Rouhiainen 10.6.2022

Millainen on hyvä Youtube-mainos?

Youtube-mainoksiin usein käytetään samaa videomateriaalia kuin muihinkin kanaviin, kuten televisioon. Kanavana YouTube on kuitenkin hyvin erilainen – ja kerronkin, miksi mainontaan kannattaa luoda erilaista materiaalia ja mikä on toimivan YouTube-mainoksen salaisuus. Youtuben mainosmuodot YouTubessa ehkä käytetyin mainosmuoto on ohitettava mainos, jossa 5 sekunnin jälkeen mainoksen voi halutessaan skipata. Tätä mainosmuotoa on suositeltu käytettävän mm. YouTuben […]

Maksettu media

Sanna Pänkäläinen 27.4.2022

Mitä on tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi on tämän päivän markkinointikentän yksi ajankohtaisimmista teemoista ja yritykset valjastavat vaikuttajia enenevissä määrin osaksi yrityksen markkinointitoimia – olihan vaikuttajamarkkinointiin globaalisti käytetyt mediainvestoinnit vuonna 2021 jo 14 miljardin luokkaa. Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi vaatii näkemystä markkinoinnin kokonaisuudesta Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi ei kuitenkaan synny sattumalta, ja yhtenä ensimmäisen asiana on tärkeää ymmärtää digitaalisen markkinoinnin funneliajattelu ja miten vaikuttajamarkkinointi kytkeytyy […]

Digitaalinen markkinointi

22.12.2015

Markkinointijuridiikka digikanavissa

Miten siis toimia verkossa hyvän tavan ja lakien mukaisesti? Mitä tulee ottaa huomioon sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelussa? B2C:n ja B2B:n markkinoinnin erilaiset säännöt Lähtökohtaisesti markkinointia kohdistetaan kahdelle eri kohderyhmälle: kuluttajille (B2C) ja yrityksille (B2B). Näillä kahdella ryhmällä on eri pelisäännöt. Kuluttajamarkkinointia säännellään kuluttajansuojalaissa (KSL 2 luku) ja yritysmainontaa koskemaan on säädetty laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa (SopMenl). […]

Digitaalinen markkinointi

2.12.2015

Mikä suomalaisia ärsyttää eniten netin käytössä?

Taloustutkimus tutki Tulos Helsinki Oy:n toimeksiantona suomalaisten internetin käyttöä marraskuussa 2015. Tutkimukseen vastasi yli 1000 suomalaista ja se suoritettiin nettipaneelina. Tavoitteemme oli selvittää, mikä saa suomalaisten pulssin kohoamaan internetissä yleisellä tasolla, ja mikä verkkopalveluiden käytössä aiheuttaa eniten harmaita hiuksia. Roskaposti saa näkemään punaista Netinkäyttäjiä raivostutti ehdottomasti eniten sähköpostin täyttävä roskaposti. Spämmääminen on valitettavan yleistä, ja […]

Digitaalinen markkinointi

17.9.2015

Free Live Stream: The Latest in Digital Marketing with Brad Geddes

Our special guest Brad Geddes will briefly tell about his background and the things he’s involved with right now at his company Adalysis. After that we will cover how paid search is one of the greatest channels for discovering insights for other channels. Finally we will have an interesting discussion on the current trends and the future of […]

Digitaalinen markkinointi

9.9.2015

3 vinkkiä markkinointisuunnitelmaan vuodelle 2016

1. Verkon rooli ostopäätöksessä Suomalaisista kuluttajista jopa 83 prosenttia hakee verkosta tietoa ennen ostopäätöstä (Taloustutkimus, 2014). Lisäksi 82 prosenttia ihmisistä käyttää älypuhelintaan ostopäätösten tekemiseen ostoksilla ollessaan (Google,2015). B2B-puolella tilanne on vielä hieman yleisempi. Noin 90 prosenttia B2B-ostajista aloittaa etsintänsä hakukoneesta (AdvanceB2B, 2014). Nämä luvut eivät sinänsä yllätä. Internetin käyttäminen tiedonhaussa on ollut jo pitkään kasvussa. Nyt […]

Digitaalinen markkinointi

27.8.2015

Mobiilin aikakaudella brändi rakentuu mikrohetkissä

Älypuhelimilla tehtyjen hakujen määrä kasvaa, ja esimerkiksi resepteissä se ylittää jo desktopilla tehdyt haut. Palveluiden ja sisällön kohdentaminen yksittäisten käyttäjien tarpeisiin on entistä tärkeämpää, sillä mobiilissa ratkaisu halutaan nopeasti. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi illallispöydän varaaminen bussissa tai elokuvateatterin näytösaikojen selvitys ja elokuvalipun ostaminen. Kohtaamisista rakentuu brändi, joka on aidosti läsnä kuluttajien arjessa. Hakumarkkinoinnin trendit TOP […]

Digitaalinen markkinointi

6.11.2014

Digimarkkinoinnin uudet trendit ja ClickZ Live Chicago

Älä suotta luule, että CX:ssä on kyse pelkästään käyttäjäkokemuksesta ja digitaalisesta asiakaspalvelusta tai verkkosivujen käyttökokemuksen parantamisesta. Kyse on pikemminkin siitä, että jokaisesta asiakaskohtaamisesta tehdään elämys, jossa digitaalinen ja fyysinen tila yhdistyvät, ja jonka lopputuloksena on lojaali asiakas. Asiakas joka palaa, jakaa ja saa muutkin innostumaan. Futuristi Brian Solis puhui ClickZ Liven key note -puheessaan muun […]

Digitaalinen markkinointi

25.9.2014

Tutkimus: Kustannusjahti kiinnostaa, lisämyynti ei ole yritysjohdon prioriteetti

Kyselyyn vastasi 160 johtajaa. He edustivat kaikkia yrityssektoreita. Joukossa oli paljon keskisuuria yrityksiä (50-249 työntekijää, 35 % vastaajista) ja suurfirmoja (yli 1 000 työntekijää, 25 % vastaajista). Avaintulokset: 1. ”Paljonko investoitte digitaalisen liiketoiminnan kehitykseen 2015?” Alle 100 000 euroa, 55 % vastaajista. Yli 100 000 euroa, 37 %. En osaa sanoa, 8 %. Kehityspanokset ovat […]

Digitaalinen markkinointi